  • 21. Data: 2020-07-23 18:23:24
    Temat: Re: Brak przeglądu za granicą - jak reaguje policja.
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/07/2020 17:00, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > Bo tu o pieniadze chodzi :-)
    > no i w UK sporo kamer.
    >
    > Jeszcze mogl powiedziec, ze on czesto bywa w UK, ale tez czesto wraca,
    > tylko ze kamery pewnie go codziennie lapaly :-)

    > Tylko czy jest w nich tyle samo kamer z rozpoznawianiem numerow ?

    Nie mam pojecia. Mozliwe, ze w NL maja bo to sa podobni zboczency jak w UK.

    > I co z takim autem potem zrobic w Polsce ?
    > Pozostanie w rejestrze jako zarejestrowane bez OC ?
    > Czy bezczelnie podac aktualnego posiadacza - gmina Londyn :-)
    >
    > J.

    Akurat znajomy od Civica mial wszystkie oplaty w PL nawet do pewnego
    momentu jezdzil na przeglady do PL, a pozniej wyslal dowod poczta i mu
    robil jakis znajomy znajomego co ma znajomego w stacji kontroli na lewo.
    Ostatecznie auto poszlo na zlom i znajomy przestal byc wiesniakiem z PL ;)

  • 22. Data: 2020-07-23 18:27:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rfc95f$ns7$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Tak nie do konca. Znajomy jezdzil po UK prawie rok autem w
    > leasingu w PL i go ktoregos razu zatrzymali. Pokazali zdjecia z
    > kamer ulicznych, ze maja go w systmie ponad 6 miesiecy

    no to mówię 6 miesiecy wracał po przegląd ;)

    > i powinien przerejestrowac aby placic podatek drogowy.

    To chyba crime podatkowy?

    > Kazali dojechac na najblizsza stacje benzynowa i zawolali lawete
    > (byl z zona i dzieckiem). Dostal kwit w ktorym bylo napisane, ze
    > wazny tylko z biletem na prom/tunel.

    a tego to nie rozumiem co napisałeś

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks

  • 23. Data: 2020-07-23 18:38:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/07/2020 17:27, PiteR wrote:
    > in <news:rfc95f$ns7$1$horizn@news.chmurka.net>

    > no to mówię 6 miesiecy wracał po przegląd ;)

    przeglad mial wazny, razem ze wszystkimi innymi oplatami/badaniami.

    > To chyba crime podatkowy?

    nie wiem jak to zakwalifikowali, to bylo w 2015.

    > a tego to nie rozumiem co napisałeś

    Dostal kwit w ktorym bylo napisane, ze moze sie poruszac tym autem tylko
    gdy posiada wazny bilet na prom/tunel nie dalej niz 30 dni od daty
    wystawienia tego papieru.

  • 24. Data: 2020-07-23 18:45:10
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 23-07-2020 o 18:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > Bo tu o pieniadze chodzi :-)
    > no i w UK sporo kamer.

    Ciekawe jakby miał tam zarejestrować nie swój samochód.

    > Jeszcze mogl powiedziec, ze on czesto bywa w UK, ale tez czesto wraca,
    > tylko ze kamery pewnie go codziennie lapaly :-)

    Co pół roku obowiązkowa wycieczka do Francji, żeby kamera na promie też
    go złapała.

> [...]
    > Pozostanie w rejestrze jako zarejestrowane bez OC ?
    > Czy bezczelnie podac aktualnego posiadacza - gmina Londyn :-)

    To się gmina Londyn zdziwi jak jej przyjdzie zaległe OC do zapłaty.

    yabba

  • 25. Data: 2020-07-23 19:42:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rfcedr$qje$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Dostal kwit w ktorym bylo napisane, ze moze sie poruszac tym autem
    > tylko gdy posiada wazny bilet na prom/tunel nie dalej niz 30 dni
    > od daty wystawienia tego papieru.

    To rozumiem o kwicie ale mogli auta nie zabierać na lawete
    tylko mu dowalić mandat.

  • 26. Data: 2020-07-23 20:10:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ciekawe jakby miał tam zarejestrować nie swój samochód.

    Jak trzeba wplacic pieniadze, to przeszkod jakos mniej ;-)

> [...]

    też
    go złapała.

    >To się gmina Londyn zdziwi jak jej przyjdzie zaległe OC do zapłaty.

    Nie uwazala jak robila, to teraz niech robi jak uwaza :-)

    J.

  • 27. Data: 2020-07-23 20:13:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 23/07/2020 17:00, J.F. wrote:

    >Nie mam pojecia. Mozliwe, ze w NL maja bo to sa podobni zboczency jak
    >w UK.

    Raczej im Anglicy sprzedali system do sprawdzania numerow.
    A oni chetnie kupili, jak im sie powiedzialo ile to zysku przyniesie.

    Ale ... w Danii i Norwegii to dopiero sa podatki na samochody ...

    J.

  • 28. Data: 2020-07-23 23:41:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 20:13, J.F. pisze:
> [...]
    > A oni chetnie kupili, jak im sie powiedzialo ile to zysku przyniesie.
    >
    > Ale ... w Danii i Norwegii to dopiero sa podatki na samochody ...
    O ile Danię, Singapur jestem w stanie zrozumieć wysokie podatki bo to
    małe, ciasne państwa,
    ale Norwegia?

    --
    Janusz

  • 29. Data: 2020-07-24 08:07:38
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.07.2020 o 17:38, K pisze:
> [...]

    a ja jeździłem ponad rok i na pewno przejeżdżałem przed patrolami
    sprawdzającymi RoadTax - i nie zatrzymali

    > przeglad mial wazny, razem ze wszystkimi innymi oplatami/badaniami.

    chyba nie. Co gorsze nawet jakbyś chciał, to nie zapłacisz Road Taxu na
    samochód nie zarejestrowany w UK..

> [...]
    >>

    > Dostal kwit w ktorym bylo napisane, ze moze sie poruszac tym autem tylko
    > gdy posiada wazny bilet na prom/tunel nie dalej niz 30 dni od daty

    trochę to się nie trzyma kupy - może go nie zrozumieli (stwierdzili, że
    to jego własny samochód?), jak jedziesz do pracy do UK, ale pracujesz
    poza UK, to możesz używać samochodu dłużej niż pół roku.

    Lukasz

  • 30. Data: 2020-07-24 09:25:47
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 16:32, K pisze:

    > Nie wiem jak w innych krajach ale w UK DR ma format kartki A3 i sa tam
    > glownie informacje techniczne na temat samochodu. Ostatnia kartka to
    > odcinki ktore mozesz oderwac przy sprzedazy/kupnie auta jesli np.
    > zrobienie tej czynnosci przez internet cie przerasta. Informacje na
    > temat przegladu (wraz z pelna historia) jest do sprawdzenia przez
    > internet na podstawie tablicy rejestracyjnej i moze to zrobic kazdy, kto
    > ogarnia internet w zakresie przegladarki internetowej.

    No i koło się zamyka. Jak polski policjant zatrzyma auto z UK, to
    musiałby wiedzieć gdzie wejść na necie, żeby sprawdzić ważność badań
    technicznych pojazdu z UK. A Strona pewnie po angielsku i jak policjant
    nie jest tłumaczem przysięgłym, to raczej nie może wystawić mandatu. BO
    jego osobiste przetłumaczenie informacji z tej strony nie jest ważne
    prawnie.

    --
    viktorius