eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetBrak możliwości instalacji niededykowanych kart wifi w laptopach HP › Re: Brak możliwości instalacji niededykowanych kart wifi w laptopach HP
    From: Simon <s...@A...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Brak możliwości instalacji niededykowanych kart wifi w laptopach HP
    Date: Thu, 03 Jun 2010 19:32:41 +0200

    > pierwsze 24 bity adresu MAC identyfikują producenta urządzenia.
    Zgadza się, celowo tego nie pisałem, bo liczyłem, że zenek się wykaże.
    Ale skoro zostałem wywołany do tablicy...
    To nie prawda, że bios sprawdza MAC karty sieciowej, ani tym bardziej
    żadnego "seriala" (zakładam, że chodzi o Serial Numer). Zbyt dużo
    możliwych numerów do sprawdzania.
    Za to każde urządzenie zgodne z PnP ma zaszyte w swoim Eepromie tzw
    Device i Vendor ID, czyli unikalne numery. M.in. te numery zawarte są w
    plikach inf sterowników windowsowych i na tej podstawie system wie czy
    sterowniki pasują do aktualnego urządzenia. Numery te również można
    sprawdzić w Menedżerze Urządzeń windowsa.
    Wracając do sedna, blokada Biosów laptopa to nic innego jak właśnie
    sprawdzenie VendorID i(lub) DeviceID zaszytych w eepromie i porównanie z
    tzw. White List zaszytą w Biosie.
    Metody ominięcia tej blokady właśnie polegały na zmianie White List -
    trudniejszy wariant lub podmianie ID - łatwiejszy wariant, możliwy np z
    poziomu linuxa i odpowiedniego oprogramowania - na sieci są tutoriale
    opisujące takie zabawy z niektórymi kartami wifi Intela.

    --
    Pozdro
    Simon