  • 1. Data: 2017-02-16 18:56:07
    Temat: Bolec do zera w TN-C
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Objawy rozwiązuje, różnicówki i tak nie ma i nie będzie. Jakieś przeciw?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-02-16 20:11:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zadnych przeciwskazan. W calej wielkiej plycie tak jest i dziala.

  • 3. Data: 2017-02-16 22:15:40
    Temat: Re: Bolec do zera w TN-C
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Objawy rozwiązuje

    Co robi? :)

    > różnicówki i tak nie ma i nie będzie. Jakieś przeciw?

    Takie jak zawsze. Biednemu zawsze wiatr w oczy ;) Jak zrobi się przerwa
    w ciągłości PEN to faza przez urządzenia wystąpi na metalowych
    obudowach urządzeń.

    A w starych blokach gniazdka były łączone jako łańcuch a nie jak robią
    od niedawna odgałązki.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2017-02-16 23:02:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2017 21:15:40 GMT, PiteR napisał(a):

    > Jak zrobi się przerwa
    > w ciągłości PEN to faza przez urządzenia wystąpi na metalowych
    > obudowach urządzeń.

    Dlatego w blokach lepiej nie mieć blaszanych urządzeń :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-02-16 23:26:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-02-16 o 18:56, Mateusz Bogusz pisze:
    > Objawy rozwiązuje, różnicówki i tak nie ma i nie będzie. Jakieś przeciw?

    Różnicówka i tak nie będzie działać prawidło w TN-C. Musiałbyś zrobić
    TN-C-S, czyli od gniazdka do różnicówki na 3 przewodach i połączyć za
    różnicówką.

  • 6. Data: 2017-02-17 09:01:15
    Od: Waldemar Fras <w...@n...spam.ekrakow.net>

    > Dlatego w blokach lepiej nie mieć blaszanych urządzeń :)

    Dlatego w moim bloku obwód gniazd pokoi miał "dwustronne zasilanie", ot
    taka pętla. Przynajmniej jak z jednej strony urwało PEN to dochodził z
    drugiej. A poza tym wypadkowo większy przekrój.

    Waldemar Fras

  • 7. Data: 2017-02-17 12:40:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Friday, February 17, 2017, 9:01:15 AM, you wrote:

    > Dlatego w moim bloku obwód gniazd pokoi miał "dwustronne zasilanie", ot
    > taka pętla. Przynajmniej jak z jednej strony urwało PEN to dochodził z
    > drugiej. A poza tym wypadkowo większy przekrój.

    Ale tak nie wolno robić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2017-02-17 17:52:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Ale tak nie wolno robić.

    Możesz podać paragraf? Bo "podłączenie okrężne" znane jest zarówno na
    polskich statkach (które też podlegają odbiorom SEP), ja i np. w
    amerykańskich instalacjach domowych.

  • 9. Data: 2017-02-18 21:50:30
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale tak nie wolno robić.

    W Anglii to standard.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2017-02-20 10:26:34
    Od: Waldemar Fras <w...@n...spam.ekrakow.net>

    W dniu 2017-02-18 o 21:50, Piotr Wyderski pisze:

    > W Anglii to standard.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Poza tym ogólnie ma to jakiś sens. Zawsze biorąc wypadkową
    przekroju/obciążenia wyjdzie bezpieczniej (naturalnie przy zastosowaniu
    odpowiedniego zabezpieczenia w rozdzielnicy dla obwodu). No i mniej
    awaryjnej.

    Waldemar Fras