  • 71. Data: 2012-01-17 22:33:06
    Temat: Re: Blokowanie lewego pasa
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Pamiętam. Ale to były tekst trolli światłofobowych,

    Dziwnym trafem podobnie mamy z tymi od prędkości ;)

    > sporo myślących
    > przeciwników obowiązku takich bzdur nie głosiło.

    Myślących tak - osobiście też nigdy w ciemno niczego nie popierałem.

    > Kwestia zdefiniowania "sporo". Co innego 80km/h na Puławskiej, co innego
    > na uliczce koło szkoły.

    Wiesz, niejaki "to" udowadniał, że po Puławskiej to się jeździ nie
    80km/h, a sporo więcej i jest to normalne. Jest 50km/h, jeżdżących
    powyżej 80km/h to można na palcach policzyć - szczególnie wtedy, kiedy
    Puławska jest luźniejsza.

    > IMO większość osobówek jeździ niewiele powyżej ograniczeń - o ile nie są
    > zupełnie bezsensowne (patrz 50km/h na Wisłostradzie)

    Nawet tam w wielu miejscach jednak wyżej nie ciągną.

  • 72. Data: 2012-01-17 22:33:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 17 Jan 2012 21:48:26 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Podwójne pudło.

    Jeżeli w ten sposób nie wyprzedzasz, ani nie jesteś w ten sposób
    wyprzedzany, to jak ten problem Cię dotyka?

    > W odstępstwie od zasad, które prowadzi do patologii.

    Czyli to problem wydumany, a nie realny?

  • 73. Data: 2012-01-17 22:42:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-17 22:33, Tomasz Pyra pisze:

    > Jeżeli w ten sposób nie wyprzedzasz, ani nie jesteś w ten sposób
    > wyprzedzany, to jak ten problem Cię dotyka?

    Za dużo wyciąłeś. Pewnie celowo, by znów napisać coś ad personam.
    Kolejny raz.

  • 74. Data: 2012-01-17 22:52:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-17, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Jeżeli w ten sposób nie wyprzedzasz, ani nie jesteś w ten sposób
    > wyprzedzany, to jak ten problem Cię dotyka?

    Bo inni wyprzedzaja innych i jemu to przeszkadza.

    > Czyli to problem wydumany, a nie realny?

    Jak zwykle u Artura.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 75. Data: 2012-01-17 22:56:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 21:48:26 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Żadne z powyższych. Jest to naruszenie ogólnych zasad bezpieczeństwa,
    > które mówią o tym, że wyprzedzających należy się spodziewać z lewej
    > strony.

    Nie ogólnych, a maślągowych. Ogólne mówią, że można się spodziewać z
    prawej.

    > W odstępstwie od zasad, które prowadzi do patologii.

    No właśnie =- są zasady, Ty się im sprzeciwiasz, jesteś patologią.

    --
    ___________ (R)

  • 76. Data: 2012-01-17 23:25:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 17 Jan 2012 22:42:00 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Za dużo wyciąłeś.

    Przez litość...
    Pisząc o jakiś "zasadach bezpieczeństwa", zaczynasz wyciągać argumenty
    klasy "a bo mnie na kursie tak uczyli".

    Zasady ruchu drogowego znajdziesz w ustawie i tam masz dokładnie napisane
    gdzie i z której strony należy się spodziewać zgodnego z prawem
    wyprzedzania.

    > Pewnie celowo, by znów napisać coś ad personam.

    Bzdura.
    Piszesz że jakiś przepis jest zły, to napisz dlaczego jest zły.

    Przykład z niedawna - obwodnica trójmiejska, sucha, czarna droga
    dwujezdniowa, lewym pasem jedzie sobie pani wygodnie oparta czołem o
    przednią szybę z prędkością 50-60km/h.
    Nie reaguje na migających na nią z tyłu.

    To że ona robiła źle to oczywiste, no ale tak właśnie jechałą i już.
    Dlaczego jazda za nią jest dobra, a wyprzedzenie jej prawą stroną jest złe?

    Jak ktoś się wlecze lewym pasem, to mam możliwość wyprzedzenia go prawym i
    bardzo fajnie, bo mogę jechać dalej po swojemu, normalnie.
    Gdyby takiej możliwości nie było, to jeden powolny gość blokowałby całą
    drogę na wszystkich pasach.

  • 77. Data: 2012-01-17 23:33:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-17, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > bardzo fajnie, bo mogę jechać dalej po swojemu, normalnie.
    > Gdyby takiej możliwości nie było, to jeden powolny gość blokowałby całą

    Ja Ci powiem. Bo niektorzy uwazaja, ze restrykcyjne przepisy pozwola
    "unormalnic" ruch na naszych drogach. Wykluczenie tego przepisu mialo by
    ukrocic slalom szybkich i wscieklych ale nie wiem jak skoro z reguly
    maja oni w dupie PoRD.

    Chociaz mialem raz taka sytuacje w ktorej sie balem wyprzedzic z prawej,
    na A2 jechal sobie samochod lewym pasem, z przodu po horyzont pusto z
    tylu tez a on lewym, dlugie raz, dlugie dwa, klakson, klakson+dlugie,
    zero reakcji no to wyprzedzam prawa jak najdalej od nich a w srodku
    5 ziomali wygladajacych na slabo kontaktujacych.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 78. Data: 2012-01-18 20:12:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 20:09:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Polska nie tylko Legnicką we Wrocławiu stoi. Przejedź się Puławską czy

    Mamy jeszcze sporo ulic, i spolegliwego prezydenta, ktory przewiduje raptem
    1mln wplywow z mandatow, mimo pustej kasy :-)

    > Powsińska, Wiertniczą, Przyczółkową (Wisłostrada) poza szczytem
    > i sprawdź ile osób ma +20. Ba, spróbuj w Toruniu, Bydgoszczy
    > czy Świeciu. A Olsztyn :)

    A widziales zebym przez ostatnie lata narzekal na kierowco z Walbrzycha ?
    Nie widziales ? A widzisz :-)

    > Da się. Widuję takich.

    Nie bardzo. Za duzy ruch.

    > Otóż to - jednak sens niewielki.

    > Znaczy o Wrocławiu i okolicach?

    Szerokich okolicach

    > Znaczy których - tych jednojezdniowych? Ja na takich rzadko przekraczam

    Tak

    > 100, ponieważ to nie ma żadnego sensu.

    Z drugiej strony - jaki jest sens jechac 100, gdy mozna 120 ? :-)

    > Otóż to - z przyczyn obiektywnych.

    Jakich tam obiektywnych - gdzie sie podzialy pieniadze z podatkow ! :-)

    J.

  • 79. Data: 2012-01-18 20:39:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-18 20:12, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 17 Jan 2012 20:09:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Mamy jeszcze sporo ulic, i spolegliwego prezydenta, ktory przewiduje raptem
    > 1mln wplywow z mandatow, mimo pustej kasy :-)

    Stolica mimo problemów komunikacyjnych jednak ma w wielu miejscach
    prędkości dopuszczalne podniesione do 60/70/80. Policja chciała już
    dawno, ale opór urzędników i przepisy... Jednak jest lepiej.
    Znaczy lepiej to będzie - chwilowo to masakra, niezależnie od
    podniesienia limitów. Jednak robi się normalniej.

    > A widziales zebym przez ostatnie lata narzekal na kierowco z Walbrzycha ?
    > Nie widziales ? A widzisz :-)

    Wałbrzych? Nim się zaczął to już skończył - no, ale Auchan mają :)
    Przydał się jak nas kiedyś przemoczyło w Książu :) Ba, udało mi
    tam kupić rarytas w postaci karty CF (Czesi polegli ;) )

    > Nie bardzo. Za duzy ruch.

    Da się.

    > Szerokich okolicach

    No tak :)

    > Z drugiej strony - jaki jest sens jechac 100, gdy mozna 120 ? :-)

    Nie ma (zresztą 120 nie wolno) - zysk czasowy w sumie żaden, konsumpcja
    paliwa wyższa, a i tak trzeba zwolnić w kolejnym zabudowanych - choćby
    było 70 jak w wielu miejscach teraz.

    > Jakich tam obiektywnych - gdzie sie podzialy pieniadze z podatkow ! :-)

    Pewnie tam, gdzie musisz zwalniać, bądź wręcz przeciwnie ;)

  • 80. Data: 2012-01-18 22:01:37
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On Jan 17, 9:05 pm, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > No i było się zastosować, zjechać ma prawy pas, wyprzedzić i jechać sobie
    > dalej.
    > Byłbyś szybszy i zdrowszy :)

    Chyba, że awaryjnym. Na prawym pasie same ciężarowce z prędkością
    gdzieś w połowie kodeksowej.