  • Data: 2017-11-29 15:30:19
    Temat: Re: Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6e1703c9-3d4d-4820-a2ab-0073c56c2c4f@go
    oglegroups.com...

    Patrze na to co napisalem i sam z siebie sie smieje :-)

    >http://www.forum.alfaholicy.org/156/102041-kontrolk
    a_wody_filtrze_paliwa.html
    >https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1458662.html

    Chodzi o to, ze skoro woda z ON sie nie miesza, chyba poprawniej
    nalezaloby napisac "roztwarza", to woda pozostaje wodą.
    I zamarza w temperaturze 0 C.

    Nawet jak sie troche po Walbrzychu przejedzie, to ciagle mamy kropelki
    wody w ON, zima kropelki zamarzna, i ponizej zera mamy taka kaszkę
    lodową w ON.

    >--Tak czy inaczej - z ON wytrąca sie parafina
    >tu raczej niewiele uzytkownik moze zrobic:
    >15.04. bis 30.09.: CFPP: max. 0 °C (Shell Diesel FuelSave max. -2
    >°C)
    > 01.10. bis 15.11.: CFPP: max. -10 °C (Shell Diesel FuelSave
    > max. -13 °C)
    > 16.11. bis 28.02.: CFPP: max. -20 °C (Shell Diesel FuelSave
    > max. -22 °C)

    A jak zapakujesz do lodowki, to sie okaze, ze mętnieje gdzies przy -15
    .
    Widac zmętnienie to za mało.

    No i troche mnie dziwi co koledzy pisza o tym przytykaniu w trasie,
    IMO - silnik goracy, filtr jednak cieplejszy niz otoczenie, pompa
    pompuje ON w kólko - IMO w baku tez powinno byc troche cieplej.

    >najlepiej wypada Aral/BP Ultimate Diesel CFPP -24 °C / -30 °C
    Są jeszcze ON arktyczne, ale Statoil juz sie z kraju wyniosl.

    Ale -24, a nawet -30, to nie jest cos nadzwyczajnego w Suwalkach -
    ciekawe co tam sprzedają, i co ma zrobic ktos, kto tam jedzie na
    urlop, a nie mieszka i tankuje :-)

    J.