eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBlad hamulca postojowegoRe: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!eternal-september.org!
    reader02.eternal-september.org!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 16 Mar 2022 19:23:29 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.7.0
    Subject: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <6027ef60$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <602d415d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <622e6907$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <622e7012$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <622f78da$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <622f90fc$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <622fa468$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <622fb94e$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <62320f8f$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <62321a18$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <62321d34$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <t0t775$q4m$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    In-Reply-To: <t0t775$q4m$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 66
    Message-ID: <62322b22$0$448$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.43.104.197
    X-Trace: 1647455010 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 448 178.43.104.197:65145
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2702266
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-03-16 o 18:36, Cavallino pisze:
    > W dniu 16-03-2022 o 18:24, cef pisze:
    >> W dniu 2022-03-16 o 18:10, JDX pisze:
    >>> On 16.03.2022 17:25, cef wrote:
    >>> [...]
    >>>> Po podłączeniu do gniazda zeskanował i oznajmił, że nie ma w pamięci
    >>>> ECU
    >>>> żadnych błedów. A na tablicy pali się żółty hamulec. Jak się dokopać
    >>>> do innych obszarów diagnostycznych - podwozie, wspomagania, ABS itp?
    >>>> Przeklikałem całe menu i nie znalazłem.
    >>>> Czy trzeba inny program/aplikację czy jestem lamerem?
    >>> No jesteś, bo powinieneś był wiedzieć, że takich rzeczy nie robi się
    >>> softem/sprzętem za kilkanaście zł tylko za kilkanaście tyś. zł. :-)
    >>> Torque za 15 zł to bardzo fajny programik, ale cudów nim nie
    >>> zdziałasz. Nadaje się tylko do diagnostyki silnika i to takiej bardzo
    >>> podstawowej.
    >>>
    >>> Sugeruję wizytę w dobrym warsztacie zajmującym się elektryką
    >>> samochodową, najlepiej tylko elektryką.
    >>
    >> Tę ścieżkę już przeszedłem. Z osiedlowego warsztatu skierowano
    >> mnie specjalisty, ten do kolejnego - każdy testował superkomputerami i
    >> konstatacja
    >> była taka, że wymieniali juz w takich wypadkach przycisk i nic nie
    >> pomagało, ze wymieniali zacisk i tez nic. Ostatni specjalista
    >> stwierdził, że  ten błąd komunikacji, to wymaga sprawdzenia ilus tam
    >> wiązek i że trzeba rozbebeszyć pół auta i że ktoś musi za to zapłacić,
    >> ale może to nie przynieść efektu, więc jak działa to nie ruszać.
    >> Znudziło mi się już jeżdzenie po warsztatach i wysłuchiwanie, że tego
    >> się nie naprawia:
    >> jak hamulce działają i nic oprócz tego się nie dzieje, to lepiej nie
    >> ruszać.
    >> Ale raz na jakiś czas kontrolka nie chce się skasować po ponownym
    >> uruchomieniu
    >> i chciałbym mieć możliwość zrobić to samemu bez szukania mechanika.
    >>
    >> Nie chcę niczego diagnozować tylko usunąć błąd.
    >
    > A ASO co na to?
    > Może potrafiliby zdiagnozować prawdziwą przyczynę?

    ASO skasowało błąd i jak wróciłem za chwilę z tym samym, to
    w zasadzie stwierdzili, że nic nie wynika z tych kodów i juz "naprawione".
    (skasowane)
    W rozmowie wyszło, że tez będą wymieniać do skutku przyciski, zaciski, kable
    i ja będę za to płacił - wybór należy do mnie.

    > Kiedyś tak się bujałem po kilku warsztatach z niedziałającą klimą w
    > smarcie i wszyscy tylko sczytywali błędy i na jego podstawie wymieniali
    > kolejne elementy układu, ale bez rezultatu.
    > Na końcu okazało się, że winny był soft sterujący klimą, po którego
    > wgraniu na nowo (przez gościa z ASO, choć nie w ASO) problem ustąpił.

    No właśnie chciałbym tego uniknąć, dlatego skoro z kodu błędu nie można
    na razie zdiagnozować dokładnie co to jest, to chciałbym na razie
    kasować sam a i tak raz do roku jest przegląd gdzie hamulec działać
    musi i jest auto na jakiejś wymianie olejów czy opon, że mogą się
    podpiąć i sprawdzić czy coś poważniejszego się nie objawiło

    > Ale wcześniej wydałem bez sensu kilka tys na wymianę sprawnych elementów
    > (na inne, używane), i na wożenie auta lawetą przez pół Polski w te i wewte.

    Aż taki wpływ klimy, że auto silnikowo niewydolne było i lawety
    potrzebowało?
    Co to związek przyczynowy?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: