-
11. Data: 2010-07-18 10:31:56
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Uzytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci
news:4c427787$0$2591$65785112@news.neostrada.pl...
Uzytkownik "Adam Szewczak" napisal w wiadomosci
news:i1t0pc$53s$1@news.onet.pl...
> Panika moze i uzasadniona bo taki CR to raczej duzo na tym nie
> pojezdzi.
> TDI lepiej to zniesie. To paliwo jest znacznie gestrze co przy
> dzisiejszych
> delikatnych pompach, wtryskiwaczach, cisnieniach, DPF i innych
> cudachniestety sie nie nadaje do nowych pojazdow, chyba ze producent
> przystosowal do tego samochod. W obecnej chwili na naszym rynku jest chyba
> tylko Caddy.
W efekcie gonienie za "ekologia" w postaci efektywniejszego spalania
i mniejszych zanieczyszczen spowodowalo strzal w stope.
Super silnik nie znosi czystych paliw pochodzacych z upraw.
Lepiej wydobywac kopaliny i ryzykowac tragedie tankowców
czy wycieków podmorskich.
Ale np w takiej Brazylii sie da, tam wiekszosc pojazdow jezdzi jakis eko
paliwach.
PZDr
Adam
-
12. Data: 2010-07-18 12:26:36
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 18 Jul 2010 05:39:41 +0200, jerry wrote:
>W efekcie gonienie za "ekologia" w postaci efektywniejszego spalania
>i mniejszych zanieczyszczen spowodowalo strzal w stope.
>Super silnik nie znosi czystych paliw pochodzacych z upraw.
>Lepiej wydobywac kopaliny i ryzykowac tragedie tankowców
>czy wycieków podmorskich.
Albo calkiem odwrotnie - biopaliw dla wszystkich nie starczy, wiec na
razie lepiej jezdzic na rope ..
J.
-
13. Data: 2010-07-18 13:30:10
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: "Plumpi" <p...@o...pl>
Uzytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci
news:4c41f172$0$19173$65785112@news.neostrada.pl...
> Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet
> 30 zl.
Tylko czy aby jest to oplacalne ?
Jezeli wartosc opalowa tego paliwa jest nizsza i z tego powodu auto jest
slabsze to spalimy wiecej paliwa i oszczednosci nie bedzie.
Sam juz wielokrotnie sie o przekonalem o tym jezdzac na LPG. Tankujac na
drozszych stacjach auto potrafilo przejechac o wiele wiecej kilometrów, a
samochód byl zwawszy i lepiej "chodzil". Zdarzalo mi sie zatankowac na
przypadkowych stacjach LPG i po takim zatankowaniu auto bylo wyraznie
slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km
pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach.
Obawiam sie, ze w przypadku ON i Bio moze byc podobnie.
-
14. Data: 2010-07-18 13:56:26
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 18 Jul 2010 13:30:10 +0200, Plumpi wrote:
>Uzytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci
>> Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet
>> 30 zl.
>
>Tylko czy aby jest to oplacalne ?
>Jezeli wartosc opalowa tego paliwa jest nizsza i z tego powodu auto jest
>slabsze to spalimy wiecej paliwa i oszczednosci nie bedzie.
Trzeba sprawdzic.
>Sam juz wielokrotnie sie o przekonalem o tym jezdzac na LPG. Tankujac na
>drozszych stacjach auto potrafilo przejechac o wiele wiecej kilometrów, a
>samochód byl zwawszy i lepiej "chodzil". Zdarzalo mi sie zatankowac na
>przypadkowych stacjach LPG i po takim zatankowaniu auto bylo wyraznie
>slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km
>pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach.
Mowiac szczerze to mnie troche dziwisz. Niby pare osob o tym pisalo,
ja raczej nie zauwazylem ale tez rozrzut mialem spory, ale jeszcze
pytanie skad by sie to mialo brac ? Butan jest nawet bardziej
energetyczny na litr.
J.
-
15. Data: 2010-07-18 14:34:19
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci
news:i1uok6$nhq$1@news.onet.pl...
> Uzytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w
> wiadomosci news:4c41f172$0$19173$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet
>> 30 zl.
>
> Tylko czy aby jest to oplacalne ?
> Jezeli wartosc opalowa tego paliwa jest nizsza i z tego powodu auto jest
> slabsze to spalimy wiecej paliwa i oszczednosci nie bedzie.
> Sam juz wielokrotnie sie o przekonalem o tym jezdzac na LPG. Tankujac na
> drozszych stacjach auto potrafilo przejechac o wiele wiecej kilometrów, a
> samochód byl zwawszy i lepiej "chodzil". Zdarzalo mi sie zatankowac na
> przypadkowych stacjach LPG i po takim zatankowaniu auto bylo wyraznie
> slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km
> pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach.
> Obawiam sie, ze w przypadku ON i Bio moze byc podobnie.
Owszem pali wiecej, ale przy spalaniu wiecej o 0.2/3 na litr to sie
oplaca czy tak czy siak.
PZDr
Adam
-
16. Data: 2010-07-18 15:10:23
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
news:okl5461ib689hihfric3b32jklvrfjie47@4ax.com...
>>W efekcie gonienie za "ekologia" w postaci efektywniejszego spalania
>>i mniejszych zanieczyszczen spowodowalo strzal w stope.
>>Super silnik nie znosi czystych paliw pochodzacych z upraw.
>>Lepiej wydobywac kopaliny i ryzykowac tragedie tankowców
>>czy wycieków podmorskich.
> Albo calkiem odwrotnie - biopaliw dla wszystkich nie starczy, wiec na
> razie lepiej jezdzic na rope ..
W Brazylii ponad 85% nowych pojazdów jeździ na etanolu,
który nie tylko można upędzić z nadwyżek żywnościowych
ale nawet wyprodukować sztucznie, co jest jeszcze tańsze
niż droga fermentacji i destylacji, a na pewno dużo tańsze
niż produkcja benzyny.
Można by nawet obniżyć cenę końcową w porównaniu do benzyny,
a i tak wpływy z akcyzy byłyby wyższe niż pozyskiwane obecnie.
source wiki
-
17. Data: 2010-07-18 15:18:43
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>
Uzytkownik "Plumpi" napisal w wiadomosci news:i1uok6$nhq$1@news.onet.pl...
>> Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l nawet
>> 30 zl.
>
> Tylko czy aby jest to oplacalne ?
> Jezeli wartosc opalowa tego paliwa jest nizsza i z tego powodu auto jest
> slabsze to spalimy wiecej paliwa i oszczednosci nie bedzie.
...
> Obawiam sie, ze w przypadku ON i Bio moze byc podobnie.
Przez dwa lata róznicy w spalaniu nie zauwazylem.
Wieksze róznice w zuzyciu odczuwa sie przy zmianie stylu jazdy
(spokojna - dynamiczna) nawet do 25% oszczednosci.
Ale do tego trzeba zmienic robote, zeby nic nas nie gonilo
i wtedy mozna bez stresu oszczedzic na wszystkim.
-
18. Data: 2010-07-18 15:28:37
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:arq546par6jdec3mjmaspf1t2hvdaeeell@4ax.com...
> On Sun, 18 Jul 2010 13:30:10 +0200, Plumpi wrote:
>> Uzytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w
>> wiadomosci
>>> Róznica - obecnie do 50gr na litrze - zostaje w kieszeni. Przy 60l
>>> nawet 30 zl.
>> Tylko czy aby jest to oplacalne ?
>> Jezeli wartosc opalowa tego paliwa jest nizsza i z tego powodu auto jest
>> slabsze to spalimy wiecej paliwa i oszczednosci nie bedzie.
> Trzeba sprawdzic.
>> Sam juz wielokrotnie sie o przekonalem o tym jezdzac na LPG. Tankujac na
>> drozszych stacjach auto potrafilo przejechac o wiele wiecej
>> kilometrów, a samochód byl zwawszy i lepiej "chodzil". Zdarzalo mi
>> sie zatankowac na przypadkowych stacjach LPG i po takim zatankowaniu
>> auto bylo wyraznie slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9
>> na 11 litrów na 100km pokonujac dokladnie te same trasy w takich
>> samych warunkach.
> Mowiac szczerze to mnie troche dziwisz. Niby pare osob o tym pisalo,
> ja raczej nie zauwazylem ale tez rozrzut mialem spory, ale jeszcze
> pytanie skad by sie to mialo brac ? Butan jest nawet bardziej
> energetyczny na litr.
> J.
a nie propan przypadkiem?
--
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradze
od przyjaciół Boże strzeż, z wrogami sobie poradze
-
19. Data: 2010-07-18 18:23:19
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: "wowa" <w...@g...pl>
Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci
news:i1uok6$nhq$1@news.onet.pl...
> Sam juz wielokrotnie sie o przekonalem o tym jezdzac na LPG. Tankujac na
> drozszych stacjach auto potrafilo przejechac o wiele wiecej kilometrów, a
> samochód byl zwawszy i lepiej "chodzil". Zdarzalo mi sie zatankowac na
> przypadkowych stacjach LPG i po takim zatankowaniu auto bylo wyraznie
> slabsze, a spalanie wzrastalo ze standardowych 9 na 11 litrów na 100km
> pokonujac dokladnie te same trasy w takich samych warunkach.
Zaczynam podejrzewac, ze to zalezy na jakim gazie bylo auto ustawiane. Dosc
czesto tankuje na przypadkowych stacjach i na pewnej ogólnopolskiej sieci i
nie ma róznicy. Zdarzalo sie zatankowac na innej markowej i auto "nie moglo
wyjechac ze stacji" :) Sam ustawialem komputer i prawdopodobnie byl gaz z
takiej, prywatnej, stacji.
Wojtek
--
Powódz ma tez plusy dodatnie,
kazdy dostal darmowe oczko
wodne w ogrodzie :)
-
20. Data: 2010-07-18 20:05:07
Temat: Re: Bio-Diesel
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 18 Jul 2010 15:10:23 +0200, jerry wrote:
>Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
>> Albo calkiem odwrotnie - biopaliw dla wszystkich nie starczy, wiec na
>> razie lepiej jezdzic na rope ..
>
>W Brazylii ponad 85% nowych pojazdów jeździ na etanolu,
>który nie tylko można upędzić z nadwyżek żywnościowych
Ale patrzyles ile przypada hektarow na samochod w Polsce, Niemczech i
Brazylii ?
>ale nawet wyprodukować sztucznie, co jest jeszcze tańsze
>niż droga fermentacji i destylacji, a na pewno dużo tańsze
>niż produkcja benzyny.
Ale z czego zamierzasz wyprodukowac ? Potrzeba wegla, wodoru i tlenu.
Tlen z powietrza, a wegiel i wodor .. z ropy !
>Można by nawet obniżyć cenę końcową w porównaniu do benzyny,
>a i tak wpływy z akcyzy byłyby wyższe niż pozyskiwane obecnie.
Ale to chyba nie biopaliwa masz na mysli ?
J.