  • 41. Data: 2014-02-26 15:51:30
    Temat: Re: Bezprzewodowy internet
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michal Tyrala w...@b...com.pl ...

    > Że niby IM (używany jako IM) na Aero2 nie pójdzie?

    W sumie wypowiedzi była całością i moje wątpliwości dotyczące komunikatorów
    tyczylo się jednego z najpopularniejszych ale...
    I tak nie wiem co to IM :)

    > SIPy działają, a to że skype jest sprawny inaczej to nie nowina...

    A tego rownież nie znam.
    W kazdym razie wyszlo mi ze wygodniej kupic raz na rok 12 gb transferu za
    40zł albo raz na 3 miesiace podobna ilosc - uzytkownik i tak wiecej nie
    zuzywa. :)

  • 42. Data: 2014-02-26 19:04:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > W sumie wypowiedzi była całością i moje wątpliwości dotyczące
    > komunikatorów
    > tyczylo się jednego z najpopularniejszych ale...
    > I tak nie wiem co to IM :)

    No właśnie komunikator :-)

    Pewnie chodziło o to, że wiadomości bardziej tekstowe niż audiowizualne,
    czyli gołe XMPP. XMPP to podstawowy protokół komunikatorów :-)

    > A tego rownież nie znam.

    To podstawowy obecnie protokół VoIP.

  • 43. Data: 2014-02-27 08:39:52
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2014 14:51:30 +0000 (UTC), Budzik wrote:

    > W sumie wypowiedzi była całością i moje wątpliwości dotyczące komunikatorów
    > tyczylo się jednego z najpopularniejszych ale...
    > I tak nie wiem co to IM :)

    Instant Messenger, znaczy komunikator. Jak używany tak, jak nazwa
    wskazuje, to jak najbardziej ładnie śmigają po Aero.
    Używanie tego jak ftp, wideorozmow czy voip już może niekoniecznie, bo
    jednak predkosc cienka. Ale wtedy czy to jeszcze jest IM?

    > A tego rownież nie znam.

    Protokół VoIP. I da się spokojnie gadać. A w/w wynalazek to się nie
    tylko na Aero nie nadaje do niczego, IMHO :/

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 44. Data: 2014-02-27 10:41:54
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Wed, 26 Feb 2014 11:07:55 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > Nie miał służyć do celów komercyjnych czyli do pracy. Niestety na
    > skutek podejścia operatora (niewielka dostępność kart, przyjęcie
    > rozwiązań technicznych wykluczających wiele urządzeń dostępowych etc.)
    > stałą się raczej internetemdla geeków i często właśnie używanym do
    > celów komercyjnych. A do komercyjnego zastosowania to łącze się nie
    > nadaje czego wielu z użytkonwików nie za bardzo chce zrozumieć. To jest
    > łącze które ma w założeniu służyć do dostępu do
    > WWW/poczty/komunikatorów a nie do wysyłania dużej ilości komercyjnych

    ale ale chwileczke :)

    Nie o to chodzi. Dla mnie internet po gsm w ogóle słabo sie nadaje do
    pracy. Aero zamówiłem ot tak z ciekwości głownie dlatego ze jest za free.
    Wsadziłem tą karte do tableta i tak sobie korzystam z tego jak wyjeżdżam na
    wieś. Sprawdzam pogodę, czytam newsy, chodze po portalach, nawet jakiś
    filmy na YT obejrzę. Konsumuje treści jak sie to ładnie mówi. Do takich
    zastosowań i tak sprawdza sie raczej średnio. Da sie korzystać ale o
    komforcie nie ma mowy.
    Chciałem też to wykorzystać jak awaryjny backup łączą. Bo awarie sie jednak
    zdarzają. I tutaj już aero klęka zupełnie.
    Dlatego swego czasu kupiłem kartę orange z 15gb na pół roku za 50 zeta i
    aero wylądowało w szufladzie.
    15 bg na pół roku mi styka - koszt akceptowalny ale i komfort znacznie
    wyższy.

  • 45. Data: 2014-02-27 10:47:27
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Thu, 27 Feb 2014 07:39:52 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Protokół VoIP. I da się spokojnie gadać. A w/w wynalazek to się nie
    > tylko na Aero nie nadaje do niczego, IMHO :/

    no ale skype jest standardem. Także w pracy sie go używa do rozmów czy
    videorozmów.
    Moze sie to podobać albo nie ale takie są fakty. I to ze skype nie działa
    dobrze na aero jest odbierane jako wada aero a nie skypa. I nie ma sie w
    zasadzie czemu dziwić.

  • 46. Data: 2014-02-27 11:44:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-02-27, o godz. 10:47:27
    qrt <...@i...jakis> napisał(a):

    > no ale skype jest standardem. Także w pracy sie go używa do rozmów czy
    > videorozmów.

    Ale Aero nie było dedykowane do pracy...

    > Moze sie to podobać albo nie ale takie są fakty. I to ze skype nie
    > działa dobrze na aero jest odbierane jako wada aero a nie skypa.

    Bo jak się Porshe nie da przewieźć kilkunastu ton cementu na budowę
    domu to jest to dobierane jako wada Porshe a nie użytkownika który
    wpada na pomysł używania do jakiegoś celu rozwiązania które do tegoż
    nie było dedykowane.

    Zdrówko

  • 47. Data: 2014-02-27 11:54:15
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-02-27, o godz. 10:41:54
    qrt <...@i...jakis> napisał(a):

> [...]
    > zeta i aero wylądowało w szufladzie.
    > 15 bg na pół roku mi styka - koszt akceptowalny ale i komfort znacznie

    Ależ nadal nie rozumiesz założenia na podstawie którego powstało Aero.
    To miało w ząłożeniu być łącze budżetowe dla tych których na inne łącze
    nie stać. Miało być przy tym zrealizowane tak by nie konkurowało z
    rozwiązaniami komercyjnymi. To nie miało być łącze do pracy. To nie
    miało być łącze backupowe dla innych łącz. Coś jak darmowy internet
    udostępniany np. przez miasta. I ma swoje ograniczenia - prędkość
    rozłączanie co godzinę. A wielu użytkowników nie zna tych założeń i
    zdaje im się że to ma być takie samo łącze jak inne. I próbują stosować
    je do celów dla jakich nie zostało stworzone. I są rozczarowani że nie
    działa tak jak inne stąd wypisują negatywne opinie.

    U mnie Aero siedzi w jednym tablecie z którego głownie dzieciak
    korzysta. Ja na co dzień w sumie korzystam z kart z tranferem data w 4-5
    urządzeniach. I naprawdę Aero używane w celu do którego powstał nie
    wyróżnia się jakoś na minus. Trzeba tylko pamiętać o ograniczeniach
    samego rozwiązania - i tyle.

    Zdrówko

  • 48. Data: 2014-02-27 12:33:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek Babcia Dobosz" 20140227115415.51b9af87@babcia-workstation

    > miało być łącze backupowe dla innych łącz. Coś jak darmowy internet
    > udostępniany np. przez miasta.

    Aero2 pracuje poprawnie -- białostockie HotSpoty raczej ;) nie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2014-02-27 15:31:54
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Thu, 27 Feb 2014 11:54:15 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Ależ nadal nie rozumiesz założenia na podstawie którego powstało Aero.
    > To miało w ząłożeniu być łącze budżetowe dla tych których na inne łącze
    > nie stać. M

    ależ ja rozumiem. Tylko z mojej perspektywy osoby która chyba cyfrowo
    wykluczona nie jest, aero jest ze tak powiem mało atrakcyjne :)

    I przyjmuje (jak sie okazuje nie do końca słusznie) iż dla innych osób
    umiejących skonfigurować czytnik i wysłać posta na usenet także :)

  • 50. Data: 2014-02-27 21:58:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "qrt" <...@i...jakis>

    > no ale skype jest standardem.

    To ja widać przegapiłem jego standaryzację :-)