  • Data: 2011-10-04 12:48:14
    Temat: Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 04.10.2011 14:33, schrieb Verox:

    > Mało skuteczna, w przypadku anten mówimy o skuteczności.
    > Nie wyobrażam sobie małej anteny nadawczej na 77 kHz, takiej by można
    > odbierać sygnał z rozsądnej odległości przy pomocy podobnej anteny.

    Zdefiniuj mała i rozsądna. W szkole bawiliśmy się nadajnikiem na
    częstotliwości bazowej. Działał na odległość 10-20m, też przez ściany.
    Nadajnik z anteną ferrytową (która grzała się niemiłosiernie) i
    wzmacniaczem 50W. Odbiornik mała antena ferrytowa i słuchawka. Tylko
    właściwie nie były to anteny tylko otwarty transformator. Albo anteny
    magnetyczne ;-).

    A na falach długich i bardzo długich stosuje się jak najbardziej anteny
    dość małe. Np. ramka 1m x 1m z nawiniętą dużą ilością drutu. 5el yagi na
    77.5kHz nie zrobisz domowym sposobem ;-)

    Waldek