eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBezpieczenstwo pieszych wg AmerykanówRe: Bezpieczenstwo pieszych wg Amerykanów
  • Data: 2019-10-28 08:14:05
    Temat: Re: Bezpieczenstwo pieszych wg Amerykanów
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 27.10.2019 o 21:21, nadir pisze:
    > W dniu 2019-10-27 o 20:35, Kviat pisze:
    >
    >> W obecnych realiach trzeba zmusić kierowców żeby przestali traktować
    >> pieszych na przejściach dla pieszych jak kosmitów.
    >
    > Większość nie traktuje jak kosmitów,

    No nie. Badania pokazują, że się mylisz.

    >inaczej krew by się lała
    > strumieniami,

    Bo piesi uważają. Tylko 0,43% nie uważa.

    > ale piesi też mają swoje obowiązki na drogach. Inne na
    > chodniku, inne na jezdni.

    Ale kierowcy też mają swoje obowiązki. 85-90% przekracza dopuszczalną
    prędkość przed przejściem dla pieszych.

    >> W dłuższej perspektywie trzeba zmienić infrastrukturę tak, żeby w
    >> całym mieście zmusić kierowców żeby przestali traktować pieszych jak
    >> kosmitów.
    >
    > Co proponujesz?

    Bezwzględnie karać zapierdalaczy i zmieniać infrastrukturę.
    Czyli tak, jak to robią w cywilizowanych krajach.
    Pieniądze na to są.

    > I dlaczego ograniczać się tylko do miast?

    Poza miastem również bezwzględnie karać zapierdalaczy i zmieniać
    infrastrukturę.

    >> Ale nie równe. To piesi mają przejścia dla pieszych na jezdniach,
    >
    > Bo to piesi wchodzą na jezdnię.

    Więc skoro kierowcy nie potrafią jeździć po mieście, to trzeba
    zlikwidować jezdnie i zrobić z nich chodniki. Niech jeżdżą po chodnikach
    i naciskają przyciski jak będą chcieli przejechać.

    >> a nie samochody mają przejazdy dla samochodów przez chodnik.
    >
    > Czasem bywa i tak.
    > I jak samochód wjeżdża/przejeżdża przez chodnik, to
    > piesi mają na nim pierwszeństwo.

    Czasem. Sam widzisz, że proporcje nie są równe, więc i prawa pieszych w
    ich mieście nie są równe.

    >> Widziałeś kiedyś sygnalizację świetlną dla samochodów, na przejazdach
    >> dla samochodów przez chodnik? Żeby kierowca musiał wysunąć rękę przez
    >> okno żeby nacisnąć przycisk na słupie i tym samym "poprosić" o
    >> możliwość przejazdu?
    >> Skoro to infrastruktura powoduje podziały, to należy zmienić
    >> infrastrukturę.
    >
    > Tak samo nie widziałem(no może z małymi wyjątkami) pociągów
    > zatrzymujących się przez przejazdami i "proszące" o przejazd.

    W moim mieście są co najmniej dwa przejazdy-przejścia kolejowe. Raz na
    ruski rok muszę przez jeden przejechać (nie moje rewiry...). Faktycznie,
    kiepsko rozwiązane. Nawet kładki nie ma. Samochody i piesi muszą
    solidarnie czekać na podniesienie szlabanu i solidarnie przejeżdżają i
    przechodzą przez tory.
    Brzmi niewiarygodnie, a to jedno z największych miast w Polsce.
    https://goo.gl/maps/yiKq7jC9mCZi14GLA

    > Z tego wnioskuję, że nie podoba Ci się monopol samochodów na jezdniach.

    W mieście.

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: