eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBerlingo, Partner, Kangoo a może Caddy, czy jeszcze inny?Re: Berlingo, Partner, Kangoo a może Caddy, czy jeszcze inny?
  • Data: 2014-07-13 18:06:42
    Temat: Re: Berlingo, Partner, Kangoo a może Caddy, czy jeszcze inny?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-07-12 11:55, Jacek pisze:
    > Przymierzam się do zakupu kombivana. Ma być benzynowy (wyleczyłem się z
    > diesla). Może być nowy (leasing) ale jakimś trzyletnim też bym nie
    > pogardził.
    > Fiata Doblo skreśliłem z listy, bo aktualnie mam i jest awaryjny
    > (dwumasa, sprzęgło, klima, hamulce, wydech 2x i zwieszenie przednie 2x w
    > ciągu 6 lat).
    Którego doblo? Wiesz że nowy Opel Combo = Doblo?
    Ja tam doblo (tego combo-podobnego) chwilę dosiadałem i miałem wrażenia
    bardzo przyjemne...

    > Jaki kombivan byście polecali? Francuz? VW? czy jeszcze coś innego?
    Powiem ci tak - u mnie w firmie przeleciało bardzo wiele Combo C, po
    czym przyszła zmiana całej floty na Peugeota Partnera. Ledwo udało się
    wytrzymać do końca 3letniego leasingu, i z postanowieniem "nigdy więcej
    peugeot/citroen/psa" przesiedliśmy się na VW Caddy.

    Porównanie: caddy 1.6tdi vs partner 1.6hdi

    - caddy mniej pali (~1l/100 mniej niż partner) przy spokojniejszej
    jeździe (trasa po wioskach przez kraj, nie przekraczając 90-100km/h
    4.5l/100), ale też potrafi spalić więcej niż partner , gdy się mocno
    pedałuje (i 10l/100 potrafi przekroczyć).

    - na "dupochamowni" (czyli odczucia własne, niekoniecznie poparte
    wynikami 0-100km/h czy 1/4mili) caddy jedzie lepiej, w szerszym zakresie
    obrotów. Niby oba ~90KM. W szybkich zakrętach też prowadzi się jakoś tak
    bardziej przewidywalnie i niezmiennie, w partnerze dużo bardziej
    prowadzenie się zależało od załadunku ;)

    - wykonanie wnętrza/zaplecza w caddy jest inne, z jednej strony mniej
    trzeszczących zatrzasków/wcisków tapicerki a więcej na solidne
    kołki/skręcane, jest obecna podsufitka na całym dachu. A z drugiej
    strony - w peugeocie tył był obudowany plastikami (co prawda -
    pękającymi albo rysującymi się, ale plastikami), a w caddy - przestrzeń
    ładunkowa otacza coś jak dykta-sklejka, jest to płaskie i w razie czego
    da się sfabrykować ze sklejki, ale jest też delikatniejsze niż
    francuskie plastiki. Sprawa gustu i sposobu użytkowania.

    - po 3 latach wszystkie peugeoty objawiały ślady rdzy w dziwnych
    miejscach, nie żeby rdzewiała cała buda - ale np spasowania drzwi były
    takie, że każde trzaśnięcie dobijało rogiem do karoserii, i w tym
    miejscu po 3 latach ślad rdzy się pojawiał. Tak samo wewnątrz profilów
    tylnej klapy albo gdzieś w okolicach zawieszenia czy pod tapicerką w
    kabinie. Jak liczysz na 2-3 lata używać i wywalić - to ok, ale jak
    dłużej - to bym nie brał, po kolejnej zimie będą już większe problemy..

    - w PSA gumy w zawieszeniu były wymieniane co przegląd co 20k km, a i
    tak ciągle stukał stabilizator poprzeczny itp...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: