  • 31. Data: 2011-11-08 18:26:11
    Temat: Re: Benzyna już po 6 zł
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    T. wrote:
    > Niemożliwe stało się możliwe. Benzyna jest już po 6 złotych! Na razie

    A co bedzie z LPG...?

    PS
    W Turcji staram sie byc co roku, tanio, ladnie, dobrze i mili ludzie. Tam sa
    takie ceny bo w sklepach kasy fiskalne sluza do zbierania kurzu i jako
    dodatkowa przestrzen na ekspozycje :) To tak ich robia - jezdzic trzeba. Duzo
    samochodow jest na LPG.

  • 32. Data: 2011-11-08 19:08:10
    Temat: Re: Benzyna ju? po 6 z?
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-11-08 15:40, T. pisze:

    > Pierwszymi objawami kryzysu finansowego by? spadek cen domów w USA. A
    > potem - jak piszesz - w innych krajach. Banki przejmowa?y je za grosze,
    > ludzie tracili maj?tki, bo hipoteki nie pokrywa?y warto?ci zaci?gnietych
    > klredytów.

    W USA dom jest całkowitym zabezpieczeniem kredytu hipotecznego. Gdy
    rynek nieruchomości zaczął się tam walić - domy traciły na wartości i
    ludziom przestało się opłacać spłacać raty. Woleli nie płacić i stracić
    dom a potem kupić inny za mniejsze pieniądze. Oczywiście nie wszyscy;
    niektórzy zwyczajnie nie dawali rady płacić rat, które rosły z czasem,
    bo umowy z bankami miały sporo drobnego druczku dotyczącego wzrostu
    oprocentowania po krótkim okresie "promocyjnym".

    Zawalenie się cen nieruchomości było wiec tam tylko skutkiem. Przyczyną
    była wcześniejsza rozdmuchana akcja kredytowa "daj kredyt każdemu, nawet
    temu, kogo nie stać".

    Ludzie dostali tanie kredyty, rzucili się na zakupy domów, ceny domów
    urosły, potem pokończyły się okresy niskich odsetek - i rynek się zawalił.

  • 33. Data: 2011-11-08 19:25:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 8 Nov 2011 15:40:57 +0100, T.

    > Pierwszymi objawami kryzysu finansowego
    > był spadek cen domów w USA.

    ROTFL

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 34. Data: 2011-11-08 23:22:02
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    T. <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > czas do 2017 roku.
    >
    > Abonament RTV - 7 procent
    > Dziś miesięczny abonament za posiadanie w domu telewizora i radia wynosi
    > 17,15 zł. Od stycznia 2012 roku będzie to już 18,50 zł. Za sam odbiornik
    > radiowy obecnie płacimy miesięcznie 5,35 zł, ale w przyszłym roku ta opłata
    > ta wzrośnie o 15 gr do 5,50 zł miesięcznie.
    >
    > Sprzęt RTV - 5 procent
    > To minimum, czego się można spodziewać po cenach sprzętu w 2012 roku. Taką
    > podwyżkę zapowiadają hurtownie, które tylko czekają, aż w sklepach skończą

    -6-zl,wid,13967324,wiadomos
    > c.html

    Jak to dobrze że mamy gospodarkę rynkową i o cenach decyduje klient swoim
    portfelem. Na dodatek w gospodarce rynkowej zawsze znajdzie się producent co
    potrafi wyprodukować towar taki jak konkurencja ale w niższej cenie. Artykuły
    akcyzowe. W tej chwili na każdym rynku można kupić fajki zza wschodniej
    granicy. Bardzo przyzwoite papierosy robią tam ponad narodowe koncerny. Paczka
    kosztuje trochę więcej niż połowę ceny kioskowych o podobnej jakości. Jak
    zdrożeją w kioskach to zdrożeją na rynku. Ale jak jednorazowo kupować 10
    sztang to sprzedadzą taniej niż teraz. 10 sztang do domu dowiozą. Handlują już
    tytoniem do skręcania papierosów. Palacze dadzą radę a przemytnicy dostarczą
    potrzebną ilość fajek i tytoniu. Z gorzałą to samo. Piwa nie warto wozić bo za
    tanie. Ale to dobrze że zdrożeje. Piwo to jedno z większych gówien jakie
    istnieje. W dupę dostaną koncerny produkujące piwo w Polsce. Nie żal mi ich.
    Ściana wschodnia będzie jeździła na wschodnim paliwie z przemytu. Już sporo
    ludzi na nim jeździ. Będzie więcej zadowolonych. Abonament. Ponad połowa
    Polaków go nie płaci. Dla nie płacących i nie zamierzających płacić może
    kosztować milion dziennie. Węgiel. Można kupić od południowych sąsiadów.
    Oczywiście zdrożeje, ale nie dojdzie do dzisiejszej ceny węgla z polskich
    kopalń. Ból to prąd i gaz. Mogą zrobić co chcą bo jest tych nośników na styku
    i oni rządzą. Paradoksalnie wzrost ceny prądu może wywołać rozwój gospodarki
    obejmujący małe przedsiębiorstwa. Wymusi wprowadzenie nowocześniejszych
    technologii. Kto się nie będzie w stanie dostosować zdechnie. Ale ci co
    zostaną będą produkowali więcej i taniej. To że elektronika zdrożeje brzmi
    niepoważnie. Zbliża się koniec roku i firmy nim handlujące chcą się podłączyć
    pod ewentualną panikę żeby wypchnąć zapasy. Będzie dobrze.

  • 35. Data: 2011-11-09 00:04:38
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    T. <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    także
    > oleju napędowego, praktycznie codziennie pną się do góry i już sięgają 5,50

    to jeszcze chwilkę czekamy

    i Safrane 3.0 będą za darmo, BMW7 5.4litra z półdarmo,
    Phaetony 6.0 też i się nakupuje !!!

    ale będzie raj :)

    pozdrawiam!

  • 36. Data: 2011-11-09 00:17:01
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-09 00:04, Michał pisze:

    > także
    >>

    > to jeszcze chwilkę czekamy
    >
    > i Safrane 3.0 będą za darmo, BMW7 5.4litra z półdarmo,
> [...]

    i w takim 7er bedziesz kury hodowal, bo nie bedzie cie stac nawet na
    odpalenie :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 37. Data: 2011-11-09 07:26:56
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-08 15:56, szufla pisze:

    > Malo tego, chujek jeden chce mi zabrac ulgi na dzieci. POlityka prorodzinna
    > kurwa ich mac.
    > Podejrzewam, ze te pacany co male dzieci maja idac do wyborow nawet o tym
    > nie wiedzialy :/

    Bylo nie plodzic dzieci skoro nie stac cie na ich utrzymanie, pacanie.

    --
    Karolek

  • 38. Data: 2011-11-09 08:55:02
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** T. pisze tak:

    > Sprzęt RTV - 5 procent

    Na szczęscie już chyba wszyscy zakupili nowe tryliard calowe plazmy i
    22 calowe navi :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 39. Data: 2011-11-09 08:55:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Przy kryzysie większym, dotykającym przemysł i produkcję pierwszym objawem
    > jest spadek cen paliw, bo spada na nie zapotrzebowanie. Tak było np. w
    > latach 80.
    > Czyżby u nas prawa ekonomii działały odwrotnie?

    Nie. U nas rząd wymyśłił sobie że niski poziom w korycie można w bardzo
    łatwy sposób podnieść.
    Albo podniosą VAT, albo akcyzę, albo najczęsciej co widać jak na dłoni
    dogadują się z orlenami że ceny nośników energii (mimo kryzysu i spadającej
    podaży) mają pójść w górę, To generuje większe zyski dla orlenów ale i także
    do kasy państwowej z akcyzy i VATu.
    Od lat kilku obserwujemy coraz niższe zużycie np. gazu ziemnego, wody,
    prądu, bo ludzie oszczędzają, lub kupują energooszczędne "żarówki",
    wymieniają prądożerne urządzenia, wodę używają z umiarem, ocieplają
    porządnie swoje domy. Benzyna, gdyby nie wzrosła gwałtownie ilość pojazdów,
    to też by zużycie jej spadło znacząco gdyż mamy coraz oszczędniejsze
    samochody.
    Kolega z pracy w 2004r za gaz w małym domu płacił 1700zł rocznie. W kilka
    lat stopniowo dokonał poważnych prac ociepleniowych domu. Zużycie spadło o
    40%. Obecnie mimo 40% oszczędności na gazie płaci nie 1700zł lecz 2400zł
    na rok za gaz. Aż strach pomyśleć ile by gaziarze (także państwo w podatkach
    i akcyzie) zarabiali na nim gdyby nie przeprowadził porządnej termorenowacji
    domu.

    Marek

  • 40. Data: 2011-11-09 09:17:59
    Od: z <z...@g...pl>

    > Jakoś tak moje zarobki od 6 lat stoją w miejscu (pracuję w prywatnej,
    > amerykańskiej firmie). Natomiast faktycznie wzrosły mojemu znajomemu - był
    > prezesem dużego TU, potem innego, dziś pracuje w innej instytucji
    > finansowej. Średnia z jego i moich zarobków to jakieś 70 tys. zł
    > miesięcznie... Dalej podniecaj się średnimi...

    Ja się średnimi nie podniecam. To miał być kawa na ławę przykład dla
    lemingów że paliwo drożeje w relacji do ich zarobków.
    Lemingi w statystyki wierzą. :-)
    Że rozwarstwienie się pogłębia, że ten unijny socjalizm się sypie itd.
    to lemingi mają gdzieś.

    PS. Akurat moje zarobki w ostatnich latach znacząco wzrosły (ciężko na
    to pracowałem i rynek się trochę zmienił) ale dostrzegam z przerażeniem
    że koszty utrzymania jeszcze bardziej.