  • 1. Data: 2011-11-08 14:40:44
    Temat: Benzyna już po 6 zł
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Niemożliwe stało się możliwe. Benzyna jest już po 6 złotych! Na razie tylko
    na najdroższych stacjach i tylko ta wysokooktanowa. Ale ceny 95-tki, a także
    oleju napędowego, praktycznie codziennie pną się do góry i już sięgają 5,50
    złotych

    Eksperci ostrzegają, że to nie koniec podwyżek paliw. Co gorsza, od nowego
    roku zdrożeje też prąd, ogrzewania, papierosy, żywność i ubrania. Tak
    wysokie ceny paliw już w sierpniu wieszczyła Halina Pupacz, prezes Polskiej
    Izby Paliw Płynnych. - Choć to poziomy niewyobrażalne, to istnieje duże
    prawdopodobieństwo, że za kilkadziesiąt dni staną się całkowicie realne -
    mówiła, jako winnych takiej sytuacji wskazując wahania cen ropy na
    światowych rynkach, niestabilne ceny walut, a także wysokie podatki, które w
    Polsce stanowią połowę ceny litra paliw. - 6 złotych za litr benzyny to
    będzie szaleństwo - wieszczył Andrzej Szczęśniak, analityk rynku paliw. I
    szaleństwa się doczekaliśmy. Za najlepszą benzynę na stacjach np. w Krakowie
    i podwarszawskich Markach wczoraj kierowcy musieli płacić 5,99 zł. W
    Poznaniu nawet 6,14 zł!

    I pomyśleć, że gdy na początku roku cena zwykłej benzyny przekroczyła 5
    złotych, eksperci mówili o trzęsieniu ziemi. Dziś to prawdziwe tsunami, bo
    średnie ceny benzyny 95 i diesla zbliżyły się do 5,50 zł. - Tylko w
    październiku litr benzyny zdrożał średnio o 15 groszy, a oleju napędowego aż
    o 24 grosze na litrze - podliczyła firma doradcza BM Reflex. Niestety, wraz
    z podwyżką cen paliw w pakiecie dostajemy wzrost cen w sklepach, bo każdy
    towar trzeba przecież przywieźć. Właściciele diesli mogą się zacząć martwić
    podwójnie, bo już rekordowo wysokie ceny oleju napędowego dodatkowo
    wywinduje od stycznia 2012 roku wyższa stawka podatku akcyzowego - i to
    nawet o kolejne 20 gr. Spać spokojnie nie mogą także palacze - resort
    finansów już zapowiedział podwyżkę cen papierosów, ani świeżo upieczeni
    rodzice - wzrost podatku VAT na ubranka dla dzieci wymusiła Unia Europejska.
    Wszystkich zaś dotkną wyższe koszty energii - cena oleju opałowego
    zwariowała, a szykują się też kolejne podwyżki gazu i prądu. No i jak tu
    żyć?

    Oto co zdrożeje:

    Węgiel - 20 procent
    Holdingi węglowe, które skupiają kopalnie, chcą podwyższyć ceny i poprawić
    swoje wyniki finansowe, zapominając, że czarnym złotem zasilane są
    ciepłownie, które w miastach ogrzewają aż 80 procent polskich mieszkań
    Drewno opałowe - 20 procent Kominek to w tej chwili najtańszy sposób
    ogrzania domu, więc coraz więcej osób chce z niego skorzystać, ale taki
    trend momentalnie podnosi ceny drewna. A jego ilość jest ograniczona - zanim
    trafi do ognia powinno schnąć dwa lata.

    Ubranka dla dzieci - 15 procent
    Wzrost podatku VAT z 8 na 23 proc. na dziecięce ubranka w końcu wymusiła na
    Polsce Unia Europejska. Nowe stawki miały obowiązywać już od 1 lipca, ale
    Sejm zdołał opóźnić plany ministerstwa finansów o pół roku.

    Leki (np.: przeciwzakrzepowe) - 13 procent Od stycznia 2012 roku nie kupimy
    już w aptece leków "za grosz". Preparaty refundowane będą kosztowały tyle
    samo w każdej aptece, a ich cenę ustali ministerstwo zdrowia po negocjacjach
    z producentami.

    Papierosy - 8 procent
    Taka podwyżka będzie konsekwencją wzrostu podatku akcyzowego, którego
    domagała się Unia, oraz wzrostu ogólnych kosztów produkcji. Sęk w tym, że
    resort finansów nie musi podnosić cen już od stycznia 2012 roku - ma na to
    czas do 2017 roku.

    Abonament RTV - 7 procent
    Dziś miesięczny abonament za posiadanie w domu telewizora i radia wynosi
    17,15 zł. Od stycznia 2012 roku będzie to już 18,50 zł. Za sam odbiornik
    radiowy obecnie płacimy miesięcznie 5,35 zł, ale w przyszłym roku ta opłata
    ta wzrośnie o 15 gr do 5,50 zł miesięcznie.

    Sprzęt RTV - 5 procent
    To minimum, czego się można spodziewać po cenach sprzętu w 2012 roku. Taką
    podwyżkę zapowiadają hurtownie, które tylko czekają, aż w sklepach skończą
    się tegoroczne zapasy.

    http://finanse.wp.pl/kat,104122,title,Benzyna-juz-po
    -6-zl,wid,13967324,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2011-11-08 14:48:04
    Temat: Re: Benzyna już po 6 zł
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 08/11/2011 13:40, T. wrote:

    <ciach>

    Benzyna, gaz, prąd, papierosy, alkohol i co tam jeszcze drożeją od lat,
    to jakaś rewelacja czy co?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 3. Data: 2011-11-08 14:48:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > On 08/11/2011 13:40, T. wrote:
    >

    > <ciach>
    >

    > Benzyna, gaz, prąd, papierosy, alkohol i co tam jeszcze drożeją od lat, to
    > jakaś rewelacja czy co?

    Ale nie tyle w tak krótkim czasie. W ciągu miesiąca ON zdrożał o ok. 30 gr.
    Za to pewnie lokomotywy stanieją i znów GUS poda, że inflacja poniżej
    oczekiwań ekspertów, w okolicy 3%...
    T.

  • 4. Data: 2011-11-08 14:54:27
    Temat: Re: Benzyna ju? po 6 z?
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Ale nie tyle w tak kr?tkim czasie. W ci?gu miesi?ca ON zdro?a? o ok. 30 gr.
    > Za to pewnie lokomotywy staniej? i zn?w GUS poda, ?e inflacja poni?ej
    > oczekiwa? ekspert?w, w okolicy 3%...
    > T.

    Normalna reakcja na to co sie dzieje w swiecie.
    Zaraz bedzie ze to wina PO, ze rzadu, wiatru slonecznego i jeszcze nie
    wiadomo czego..

  • 5. Data: 2011-11-08 14:59:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Normalna reakcja na to co sie dzieje w swiecie.
    > Zaraz bedzie ze to wina PO, ze rzadu, wiatru slonecznego i jeszcze nie
    > wiadomo czego..

    http://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.htm
    l?symbol=ROPA

    Ropa w marcu była droższa o ok. 15 USD, a za ON płaciłem wtedy 4,82-4,83 zł.
    T.
    Ps. A czym spowodowany jest wzrost cen abonamentu i papierosów?
    T.

  • 6. Data: 2011-11-08 15:07:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 08/11/2011 13:59, T. wrote:
> [...]
    > T.
    > Ps. A czym spowodowany jest wzrost cen abonamentu i papierosów?

    Bezrobocie w US, kryzys w Grecji, zwolnienia w Portugalii, puste domy w
    Irlandii, benzyna po ?1.30 na wyspach (rok temu kosztowała 20% mniej) -
    to też wszystko PO?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2011-11-08 15:11:46
    Od: z <z...@g...pl>

    wchpikus pisze:

    > Zaraz bedzie ze to wina PO, ze rzadu, wiatru slonecznego i jeszcze nie
    > wiadomo czego..

    Zaraz PO. Po tylko robi to co UE każe. A UE każe podnosić podatki.

    PS. A Tusk i tak ma u mnie przechlapane. Obiecywał przed samymi wyborami
    że moje 5 letnie dziecko nie będzie jeszcze musiało iść wcześniej do
    szkoły. Ja na niego zagłosowałem a po wyborach nie będzie czasu-chęci
    zmienić ustawy. Więcej na niego głosować nie bede ;-)

  • 8. Data: 2011-11-08 15:12:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 8 Nov 2011 14:48:43 +0100, T.

    > Ale nie tyle w tak krótkim czasie.
    > W ciągu miesiąca ON zdrożał o ok. 30 gr.

    Oh, oh! Pamiętasz może grudzień 2008 kiedy litr ON Ultimate kosztował 3,96
    zł (w listopadzie 4,26 a w czerwcu 5,00 zł) a miesiac później (tj. w
    styczniu 2009) 3,45 zł? Jakieś wyjaśnienie tego "fenomenu"?

    > Za to pewnie lokomotywy stanieją i znów GUS poda, że inflacja poniżej
    > oczekiwań ekspertów, w okolicy 3%...

    No, nic tylko się pochlastać. Mnie nadal ciekawi jedno: taka bida, paliwo
    już po 6 zł, a aut z dróg za ch..a nie ubywa, wręcz przeciwnie...

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 9. Data: 2011-11-08 15:14:05
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 08/11/2011 14:12, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > No, nic tylko się pochlastać. Mnie nadal ciekawi jedno: taka bida, paliwo
    > już po 6 zł, a aut z dróg za ch..a nie ubywa, wręcz przeciwnie...

    Magnetyzery instalują, mniej im pali to mają na jeżdżenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 10. Data: 2011-11-08 15:14:23
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Niemożliwe stało się możliwe. Benzyna jest już po 6 złotych!

    Dlaczego niemożliwe? To zawsze było możliwe. I mało kogo to zaskakuje.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl