    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Bel-ray?
    Date: Fri, 14 May 2010 10:32:52 +0200

    On 2010-05-13 23:10:13 +0200, "Koczis" <x...@p...onet.pl> said:

    > Mam pytanie, jakie macie opinie nt. oleju Bel-ray?

    Nie zauważyłem specjalnych różnic w stosunku do Motula, Valvoline, czy
    Mobila 1, więc jest raczej ok (jedynym olejem który pozostawił u mnie
    złe wrażenie, był Castrol). Ale ja leję półsyntetyki i zmieniam o
    czasie, bo nie jestem olejowym fetyszystą.
    Acz widziałem gdzieś ostatnio jakiś test olejów motocyklowych i tam
    Bel-Ray wypadł w części kategorii dość słabo.

    > Dodadkowo, musze wymienic olej w lagach i ponoc w/w firma ma w swojej ofercie i
    > takie oleje, co mozecie o nich napisac?

    Biorąc pod uwagę, że różnice pomiędzy tymi olejami są trudne do
    zauważenia dla normalnego śmiertelnika, bierz cokolwiek markowego.
    Jeśli to pewne 20kkmi sprzęt cały czas jeździł, to sama wymiana powinna
    styknąć, jeśli tyle jest na liczniku sprzęta kupowanego w Polsce, to ja
    bym na wszelki-wielki przepłukał lagi (dużo syfu się zbiera na dole,
    samo zlanie go nie usuwa).

    > Jak juz tak pytam, to jeszcze jedno, czy musze wymieniac uszczelniacze
    > zawieszenie przy wymianie oleju w lagach, czy jesli nie ciekna to tylko sama
    > wymiana oleju?

    Z jednej strony - jeśli nie ciekną, to można by zostawić stare, z
    drugiej strony - jak zaczną cieknąć za 10kkm to będzie Ci się chciało
    jeszcze raz rozbierać lagi?

    de Fresz