    From: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bedzie lepiej
    Date: Fri, 18 Jan 2013 01:36:37 +0100
    <50f3dac9$0$1310$65785112@news.neostrada.pl> <kd0m3i$l78$3@dont-email.me>
    <50f3dc5f$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <ygmhdjg2xumr$.dlg@myjk.org> <kd1vqv$sbd$1@usenet.news.interia.pl>
    <50f5014a$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd3qms$g6o$1@usenet.news.interia.pl>
    <50f57b2a$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd4ol6$rj9$1@usenet.news.interia.pl>
    <50f6814d$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd74ra$96s$1@usenet.news.interia.pl>
    <183w7ayy7w3n5$.b6xmgr0h7ujt$.dlg@40tude.net>
    <kd8eun$599$1@usenet.news.interia.pl>
    <6zkz0i91vnsb$.hnlaou9dp84s$.dlg@40tude.net>

    Powitanko,

    > Radzimy sobie dobrze, wiec widac bylismy dobrze przygotowani ;-P

    No ba, mysmy komunizm przezyli, to z UE sobie nie damy rady? Ile razy
    spotykam jakiegos obcokrajowca, to pytam jak jest po ichniemu
    "kombinowac" pracowicie i cierpliwie tlumaczac co to po naszemu znaczy.
    I wiesz co? Powinnismy to slowo opatentowac, albo zastrzec w UE jak
    oscypki;-)

    > to dlaczego nastapil, skoro wszyscy madrzy przewidzieli ze nastapi ?

    U nas. Jak wokolo sie zrobilo niewesolo, to raczej:
    1. Bylo, no, powinno byc oczywiste, ze do nas dojdzie
    2. Bylo nieuniknione.

    > Zalezy co - czesc nadal mozesz.

    No tak, dla motoryzacji.
    Wiesz, robilem w Technikum prace dyplomowa, taki fajny aparacik na cudem
    zdobytych TTLach i innych czesciach zapewne kradzionych z jakis Unitr.
    Mniejsza z tym. Kilkanascie lat pozniej spotkalem swiezego absolwenta
    mojego technikum, od slowa do slowa, okazalo sie, ze to moje druciarstwo
    caly czas znakomicie dziala i jest w uzyciu. Nosz kurde, dumnym jestem
    jak diabli. No ale dzis wprawdzie to samo pobieraloby 1/100 tego pradu i
    1 procek obskoczylby wszystko, ale czy dalbym na ROHS gwarancje dluzsza
    niz miesiac? Jakis dziwny jestem i lubie robic cos trwalego i porzadnego.

    > Dzis narzekasz ze nie mozesz, a pojutrze moze bys pil wode z olowiem :-P

    Jedyne rozpuszczalne zwiazki Pb to octan i azotan. Spoko, prawdziwi
    twardziele w zlewkach gotuja zupki chinskie, a w suszarkach
    laboratoryjnych pieka zapiekanki, jakosmy to czynili;-)

    > A kiedys mielismy nizszy niz to unijne minimum ?

    Mielismy nizszy (ksiazki, zarcie, ubranka dla dzieci, zerowa byla na
    niektore czasopisma specjalistyczne), no i byly zlote czasy jak stawka
    tego podatku... nie bylo tego podatku.
    Pamietam jak wprowadzali VAT. Eksperci sie wypowiadali, ze to nie
    wplynie na wzrost cen. Ja, amator, twierdzilem, ze owszem wplynie.
    Nie pamietam kto mial racje, podpowiesz?;-)

    > Zarowki sie nie oplacaja.

    Zalezy gdzie. W mojej wspolnocie mieszkaniowej kazalem kupic wor zarowek
    do oswietlenia na klatkach schodowych.

    > Za to dzieki temu sie dowiedzialem ze sa wstrzasoodporne, kiedys bym
    > ozlocil :-)

    Eeetam, grzejnik emitujacy dodatkowo swiatlo widzialne jest lepszy,
    no... i blizszy prawdy;-)

    > Ale w sklepie maslo kupowalem 10 minut. Takie, siakie i owakie, a ja pilnie
    > czytam jaka jest zawartosc masla w masle.
    > Teraz przy tej samej polce trace gora 2 minuty ... maslo jest maslo,
    > a sok owocowy jest sokiem ... moze i marchewka to owoc, ale sok jest z
    > owocow (i marchewki) a nie z wody i chemikaliow..

    No i fajnie, tez mnie to cieszy.

    > Ale co - te unijne sa niewygodne ?

    A czy ci urzednicy naprawde az tak k'ewsko sie nudza, ze za swoje kilka
    tys eurow miesiecznie musza wymyslac takie pierdoly?

    > Na razie zwracaja z nawiazka..

    Show me it in Google, or it doesn't exist.
    Kiedys poswiecilem caly dzien probujac dociec prostej odpowiedzi ile w
    te, a ile w druga strone plynie. Przegladalem co tylko znalazlem na
    stronach Min Skarbu, finansow, czegostam od UE, GUSu, ni cholery,
    poddalem sie. Zdaje sie, ze NBP przygotowal jakis dokument, bilans,
    well, myslalem, ze tak sciemniac to potrafia prawnicy only, ale ci od
    finansow sa lepsi.

    > Ale sprzedac to juz nie moglismy, bo i komu.

    Sobie. Byla nie tak dawno jakas zawierucha z cukrem. Nie pamietam o co
    chodzilo, w kazdym razie cukru bylo malo, ludzie masowo wykupywali jesli
    trafili. No i jestem sobie na zakupach w Auchanie, a tu jakas kobieta
    biegnie z okrzykiem: "Cuuukieeer zuciiilii". Nie przypuszczalem, ze to
    jeszcze po '89 uslysze. Na szczescie papier toaletowy jest i o sznurku
    do snopowiazalek jakos nie mowia w TV.

    > Bo ja wiem ... Grecy mieli dobrze, teraz im wszyscy pomagaja - to dobry
    > rzad mieli, a nie taki co najpier zaciska pasa, a potem jest za malo
    > zadluzony zeby reszta poczula sie w obowiazku mu pomagac :-)

    ;-) Oj, bo wykrakasz;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa