  • 71. Data: 2022-06-07 00:42:09
    Temat: Re: Beda kartki
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.11.2021 o 17:55, J.F pisze:

    > No ale skoro tak "po Polsce", to wiekszosc tras bedzie za daleka i i i
    > tak trzeba bedzie tankowac, albo za krotka, i nie trzeba bedzie.

    Odpowiednio naciskając pedał przyspieszenia można uzyskać

    > Po swojemu to mozesz narzekac, gdy masz czesto trasy, ktore akurat
    > pasuja do pojemnosci baku czy ilosci paliwa.

    No to takie właśnie mam.

    > Albo jak chcesz bez problemow i bez zwalniania dojechac :-)

    No ale widzisz, jak jest do przejechania 600km to raczej zachodzi na
    czas posiłku. Nie jest problemem samo to, że się człowiek zatrzymuje.
    Problemem jest, że się to trafia na końcu podróży jak już pojadł, popił,
    lulki popalił.

    > Dawniej byloby to calkiem mozliwe -jade "zwyklą drogą", wydaje mi sie,
    > ze tak szybko jak sie da, a wiekszosc to 70 za jakims tirem.
    >
    > Ale specjalnie dla Ciebie popratrzylem teraz na komputer.
    > W jedna strone kawalek autostrady plus troche "zwyklej drogi",
    > srednia 120 i 6.6l/100, a w druga zatłoczona krajowka i 5.5.
    >
    > przy czym po autostradzie zdarzalo sie i 170, choc akurat sie tirmani
    > wsciekli i czesto wyprzedzali, a ta zatloczona krajowka to tak ~60.

    Różnej kategorii drogami to nie to samo co z różną prędkością. Trzeba
    było krajówką pojechać tyle co autostradą :-)

    Poza tym ja Ci nie sprawdzam ile razy naciskałeś hamulec. Nie naciskaj,
    tak jak na autostradzie, to będzie co porównywać.

    > Od paliwa mam komputer. Nic nie daje, bo chwilowe spalanie tak
    > skacze, ze nic z tego nie wynika. Ale srednie podaje w miare dobrze,
    > tylko zresetowac musze.
    >
    > A ze to diesel ... rzadko sie zdarza przejechac 500km w rownych
    > warunkach, zeby jakies wnioski z tankowan wyciagnac.

    No widzisz, a ja głównie takie dystanse przemierzam spalinowym. Na
    krótkie trasy Twizy.

    > I dlatego zasieg znika, a lampka rezerwy sie swieci.

    I wtedy kanister uspokoiłby mnie bardzo. :-)

    > Tankuj na najblizszej stacji.
    > Moze do najblizszej starczy, a jak nie zatankowales, to tylko do
    > siebie pretensje :-)

    No nie, jest oczywiste, że to powinno pokazywać do końca. Jest po prostu
    słabo zrealizowane, że tak nie robi. Dowodzi właśnie jak bardzo kanister
    może pomóc. Nie całkiem rozumiem opór.

    > A masz auto , ktore takiej wymaga ?

    Takich co wymagają to raczej nie ma. Pojadą na mniejoktanowym. Ale
    lepiej na wysoko. I to tylko przykład. Można chcieć czegoś mniej
    popularnego i tyle.

    > To tankuj wtedy, gy na taka trafisz :)
    > A nie przetensje do auta "pokazywala mi 20 km zasiegu, a stanal po 18"
    > :-)

    Wtedy mogę nie mieć rabatu bo np trzeba dużo paliwa kupować :-) I
    wystarczy dojechać "na oparach" i już jest. To wszystko ma oczywiście
    taki sobie sens. Najprościej tankować byle gdzie i byle co.

    > A ten zasieg niedokladny jest i zmienny, wiec co sie dziwic, ze nie
    > chca podawac do konca.

    Gadasz, że nie ma co się dziwić, że masło jest maślane gdy ja chcę
    marmoladę.

    > W elektryku moze troche lepiej, bo i bateria ma rezerwe, ktorej
    > producent nie chce naruszyc, ale w razie czego moze, wie obietnicy
    > dotrzyma, a dwa - ze jakos naturalnie to od poboru mocy i predkosci
    > zalezy, wiec mozna turlac sie i wysysac "do konca".

    > No, jak lubisz jezdzic na oparach, to ma sens, ja po prostu tankuje
    > znacznie wczesniej i nie mam zadnego powodu kanistra wozic.

    Pisałeś, że na oparach jechałeś to musi lubisz a teraz kłamiesz :-)

    > W dodatku to straszenie zapowietrzeniem, szczegolnie diesla.

    Sprzedaj tego dizla :-)

    > Przegapisz moment i nie dojedziesz bo juz sie nie da skompensowac.

    Dlatego właśnie oczekiwałbym wskazania zasięgu do końca. Skoro można
    oszacować ile przejedzie paliwem z kanistra to tak samo możnaby
    oszacować ile paliwem z baku.

    > Ale po co ci RS, jak lubisz oszczedniej a nie szybciej ? :-)

    Lubię sobie jechać dynamicznie a nie koniecznie szybko.

    > Miernik paliwa ciagle masz, tylko juz ciezko wierzyc na ostatniej
    > kresce.

    Dokładność na końcu jest żadna. Więcej uzyskałbym słupki drogowe licząc
    i mając na względzie moment wygaszenia zasięgu gdy jeszcze było wiadomo
    ile go jest. A ja narzekam teraz że komp tego nie umie.

    > No i sam widzisz - kanister moze by sie przydal, ale tez uwazasz za
    > niepotrzebny grat :-)

    Bo na 500km tylko jakieś 30 jadę z duszą na ramieniu. Potem o wszystkim
    zapominam. I tworzy się wir. I znowu dochodzę do tych 50km i ...
    powtórka z rozrywki.

    Tak se myślę, że problem nawet nie jest w tym, że nie pokazuje do końca,
    ale że przestaje pokazywać zaraz gdy kontrolka się zapali. W efekcie nie
    jestem w stanie dojechać do najbliższej stacji gdy mi jeszcze pokazuje
    zasięg. I muszę sam przejmować się ile to ja jeszcze mam a powinien to
    robić samochód. Wręcz od razu nawigacja powinna mi napisać ile do stacji
    mam. Oczywiście nie robi tego. Mogę se ręcznie wyszukać. Kto szuka
    podczas jazdy. Bezsens. Tępa bezwładność.

    > No to moje raczej plynnie schodzily. Ale i tak nie dowierzam - lepiej
    > zatankowac.

    No widzisz, może tam więcej widać, ale nie przekonuje.

    > Jeszcze taki niuans - na dnie zbiornika kadeta byl taki plastikowy
    > "garnek". Ze 20cm srednicy, 10 cm wysokosci, po co ?
    > Czyzby chodzilo o to, zeby resztka paliwa nie chlupala po calym baku,
    > tylko byla gotowa do zassania i pomiaru? bo w tym zbiorniku ssak,
    > pompa, i plywak paliwomierza.
    > Ale przeceiz musialy tam byc jakies otwory przy dnie, zeby paliwo
    > wplywalo. A otwory dzialaja w dwie strony.

    > Nie ma, bo nie wozisz :-)

    Ja zasadniczo tylko komentowałem po co w ogóle można chcieć "używać
    kanistra w tych czasach".

    > Mialby sens, jakbys wyjezdzal paliwo do konca, ale przeciez to dopiero
    > nie ma sensu :-)

    To by miało sens, gdybym mi się chciało :-) Ostatnio już nawet nie
    notuję tankowań, co kiedyś robiłem. I wiedziałem np jakie było zużycie
    na 100 ostatniego tankowania.

    > No ale za malo, chyba, ze pilnie uwazasz, aby ostatniej stacji nie
    > przegapic, i te 2 litry powinny wystarczyc.
    >
    > A żebranie ... coraz trudniejsze.
    > Wężyka pewnie nie masz, zeby paliwo spuscic, jak masz, to nie
    > wiadomo czy da sie wepchnac, bo tam jakies przeszkody.
    > A spusic trzeba do czegos - i znow trzeba kanisterek, lub jakas pusta
    > butelka, lub pelna - ale napoje teraz drogie.
    > Ba - nawet nalac z kanisterka do baku to nie takie latwe - lejek by
    > sie przydal.

    Nie o to chodzi. Można do stacji sobie podjechać na stopa, i wrócić
    stopem, problem by ktoś się zatrzymał i barierki. No i że może jestem na
    autostradzie z której prędzej mnie zholują niż paliwo dowiozą.

    > Jest to jakis argument - ale IMO - bylo zwolnic przez 500km, a nie na
    > koncowce :-)

    Ale wiesz, tak fajnie jest zap..ć :-) Ale wkrótce pozostanie mi zmienić
    kraj. Bieda mentalna.

  • 72. Data: 2022-06-07 10:15:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 00:42:09 +0200, ii wrote:

    > Odpowiednio naciskając pedał przyspieszenia można uzyskać

    > No to takie właśnie mam.

    To tak "po Polsce" czy masz ulubione trasy, ktore akurat ci pasuja do
    baku, tyko trzeba troche zwolnic?

> [...]
    > czas posiłku. Nie jest problemem samo to, że się człowiek zatrzymuje.
    > Problemem jest, że się to trafia na końcu podróży jak już pojadł, popił,

    Nie rozumiem.
    Pojadl czlowiek, popil, i teraz tankowanie jest problemem?

    Ja bym powiedzial odwrotnie - przez 600km to i toalete odwiedzic
    trzeba, wiec tankowanie nie jest problemem.

    Mozna przy okazji zatrzymac sie na posilek, albo nie - co kto lubi.
    Moze u celu zna jakąś fajna restauracje, albo po drodze, ale bez
    stacji. Albo jakiegos hotdoga zjesc i doczekac konca bez głodu.

    Tankowanie w koncu zmierzylem - 4 minuty na szybko.

    > Różnej kategorii drogami to nie to samo co z różną prędkością. Trzeba
    > było krajówką pojechać tyle co autostradą :-)

    Nie da sie :-(

    > Poza tym ja Ci nie sprawdzam ile razy naciskałeś hamulec. Nie naciskaj,
    > tak jak na autostradzie, to będzie co porównywać.

    Staram sie jezdzic przewidujaco, a trase znam.

    > No widzisz, a ja głównie takie dystanse przemierzam spalinowym. Na
    > krótkie trasy Twizy.

    > I wtedy kanister uspokoiłby mnie bardzo. :-)

    Mozna, tylko po co. Tankujesz jak w zbiorniku jeszcze 1/3
    i zapierdalasz dalej bez stresu :-)

    > No nie, jest oczywiste, że to powinno pokazywać do końca. Jest po prostu
    > słabo zrealizowane, że tak nie robi. Dowodzi właśnie jak bardzo kanister
    > może pomóc. Nie całkiem rozumiem opór.

    Po prostu wiem, ze pomiary ilosci paliwa na dnie zbiornika sa
    nieprecyzyjne.
    Zobacz na samoloty - kosztuja setki mln $, a paliwowskazu nie maja
    i czasem im brakuje :-)

    Wiec te ostatnie kilometry to sa niepewne.

    A ty co - wolisz dolewac gdzies na poboczu z kanistra, albo na srodku
    skrzyzowania, jak ci silnik zgasnie, zamiast zatankowac 100 km
    wczesniej?

    > Takich co wymagają to raczej nie ma. Pojadą na mniejoktanowym. Ale
    > lepiej na wysoko. I to tylko przykład. Można chcieć czegoś mniej
    > popularnego i tyle.

    Kupic sobie takie ambitne auto, a potem jezdzic 70, zeby oszczedzic
    paliwo :-)

    > Wtedy mogę nie mieć rabatu bo np trzeba dużo paliwa kupować :-)

    Jest to jakis argument, ale co - rabat od 60 litrow,
    czy zbiornik masz 29 litrow.

    To se kup kanister i d* nie zawracaj :-)

    > wystarczy dojechać "na oparach" i już jest. To wszystko ma oczywiście
    > taki sobie sens. Najprościej tankować byle gdzie i byle co.

    I tak wiekszosc paliwa w Polsce z dwoch rafinerii pochodzi.

    > Pisałeś, że na oparach jechałeś to musi lubisz a teraz kłamiesz :-)

    No wlasnie nie lubie.
    Ale pare razy mi sie zdarzylo - jade, wracam, wiem po ile tankowalem
    przed wyjazdem, a tu w trasie znacznie drozej.
    Komputer mowi 110km zasiegu, nawigacja 105 km do domu.

    W dodatku nawigacja google jakos kiepsko stacje pokazuje.

    A traf po drodze jakis wypadek czy korek ..

    > Sprzedaj tego dizla :-)

    Tylko dlatego, ze lepiej nie wyjezdzac paliwa do zera?

    > Dlatego właśnie oczekiwałbym wskazania zasięgu do końca. Skoro można
    > oszacować ile przejedzie paliwem z kanistra to tak samo możnaby
    > oszacować ile paliwem z baku.

    Z kanistrem tak samo nie mozna.
    Ot po prostu wiesz, ze masz zapas na ok 100km.
    Wiec w miare spokojnie mozesz wyjechac zbiornik do konca.
    Ale jak juz wlejesz kanister, to ta sama zasada - zasieg jest
    orientacyjny, a nie - komputer pokazal 100km, to tankuje za 99 :-)

    > Dokładność na końcu jest żadna.

    Powtarzalnosc zazwyczaj jest w miare dobra.
    Musisz po prostu wypalic kiedys paliwo do konca i zobaczyc gdzie sie
    wskazowka ustawia. I sprawdzac regularnie :-)

    A potem jakas gorka, przechyl, i paliwa zabraknie :-)

    > Więcej uzyskałbym słupki drogowe licząc
    > i mając na względzie moment wygaszenia zasięgu gdy jeszcze było wiadomo
    > ile go jest. A ja narzekam teraz że komp tego nie umie.

    No coz - powtorze sie.
    Pomiar paliwa niedokladny, spalanie rozne - komputer dokladnie nie
    przewidzi.

    Ale zeby miec taki wstręt do tankowania?

    > Bo na 500km tylko jakieś 30 jadę z duszą na ramieniu. Potem o wszystkim
    > zapominam. I tworzy się wir. I znowu dochodzę do tych 50km i ...
    > powtórka z rozrywki.

    Ja bym albo zatankowal, albo jednak wozil ten kanister :-)

> [...]
    > ale że przestaje pokazywać zaraz gdy kontrolka się zapali. W efekcie nie
    > jestem w stanie dojechać do najbliższej stacji gdy mi jeszcze pokazuje

    nie jestes, czy nie wiesz czy jestes?
    Juz najwyzszy czas zatankowac :-)

> [...]
    > mam. Oczywiście nie robi tego. Mogę se ręcznie wyszukać. Kto szuka
    > podczas jazdy. Bezsens. Tępa bezwładność.

    Jakby nawigacja byla w samochodzie, to moze by sprawdzila, ze paliwa
    malo i pokazala najblizszą stacje :-)
    Osobna czy w telefonie nie ma szans ... choc teraz jakos samochody
    lepiej zintegrowane.

    Tak czy inaczej - jak widzisz ze zasieg do celu nie starczy, to
    tankujesz, w czym tu problem.

    > No widzisz, może tam więcej widać, ale nie przekonuje.

    To tylko zgrubne urzadzenie pomiarowe, bez atestu.

    > Ja zasadniczo tylko komentowałem po co w ogóle można chcieć "używać
    > kanistra w tych czasach".

    No to ty jeden masz powody, a i tak nie uzywasz :-)

    > Nie o to chodzi. Można do stacji sobie podjechać na stopa, i wrócić
    > stopem, problem by ktoś się zatrzymał i barierki. No i że może jestem na

    Ale nadal nie masz kanistra ani lejka :-)
    No dobra - na stacji maja.
    A potem taka kolekcja w garazu ... ale przyda sie, w razie wojny :-(

    > autostradzie z której prędzej mnie zholują niż paliwo dowiozą.

    W Niemczech ADAC dowozi.
    I podobno policja, ale oni to z mandatem :-)

    > Ale wiesz, tak fajnie jest zap..ć :-)

    Wiem. Wiec sie zap*, tankuje i zap* dalej.

    > Ale wkrótce pozostanie mi zmienić
    > kraj. Bieda mentalna.

    Ale co - Niemcy?
    Bo gdzie indziej to nie wolno zapierdalac :-(

    J.