-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.
xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwi
nds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Baterie w EV - degradacja
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <kgusspophw08$.dlg@myjk.org> <5dc54429$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<xiy27vv904fd$.dlg@myjk.org> <5dc553ed$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<5dc555c1$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
<artah4gbgl5p$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
Date: Fri, 8 Nov 2019 16:37:17 +0100
Message-ID: <1ndcpecci2nvl$.dlg@myjk.org>
Lines: 49
NNTP-Posting-Host: 95.49.141.102
X-Trace: 1573227437 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17363 95.49.141.102:64751
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3671
X-Received-Body-CRC: 2550947862
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2665632
[ ukryj nagłówki ]Fri, 8 Nov 2019 07:20:13 -0800 (PST), s...@g...com
> No widzisz. Sadze ze prawda lezy gdzies po srodku.
> Producent daje mozliwosc resetu BMU ale mysle ze
> to nie jedyna sprawa ktora sie toczy w tle.
Producent NIE DAJE możliwości resetu BMU.
> Niektore ogniwa tam zaczna padac i pracujac w takiej konfiguracji
> wczesniej czy pozniej zaczna sie problemy, czy to z pojemnoscia czy to z
> sprawnoscia ladowania. Tak czy siak trza bedzie aku wymienic.
Nie (cały) akumulator trakcyjny, tylko poszczególne (uszkodzone) cele.
Niemniej podpiąłem sobie pod OBD apkę co się nazywa PHEV Watchdog i tam
pięknie widać co widzi BMU. A widzi m.in. napięcia na poszczególnych
celach, temperatury i wie też zapewne które może ładować a których nie.
Problem w tym, że opiera się na błędnych danych i wszystko się pieprzy.
> Daj znac czy po tym resecie pojemnosc sie utrzymuje czy opada szybko do
> poziomu jaki byl przed resetem.
Wiadome jest JUŻ TERAZ co się stanie. Reset wykonany metodą chałupniczą
resetuje tylko maksymalny poziom baterii. Nie resetuje jednak tablicy
danych zebranej przez BMU przez te lata. Już po pierwszym ładowaniu BMU
wyciągnie średnią i SOH zacznie lecieć na pysk. I o to jest teraz walka (bo
tych samochodów jeździ całkiem spora ilość), aby ASO było uprawnione nie
tylko do resetu górnej wartości, ale także usunięcia tablicy danych z BMU.
Wiadomo jest też, że jest w stanie to zrobić (nawet w PL niektóre ASO
potrafią to zrobić, ale nie robią, bo nie jest to dozwolone). I wtedy
spadek jest "normalny" (w granicach uwalonego programu BMU).
> Bo OIDP to ogniwa li-ion laduje sie stalym pradem i nie tylko monitoruje
> napiecie ale i temperature. Jak BMU jednak mierzy a nie zgaduje to moze
> ma tam gdzies czujniki temperatury i moze jednak wywnioskowac (nie
> zgadnac) ze danego aku nie mozna ladowac az tyle i pojemnosc znowu
> opadnie.
Zgaduje, ale nigdy nie wie dokładnie w jakich warunkach ładuje. Dlatego
powinna być procedura "formatująca". Dlatego się zastanawiam czy takowa
jest u innych producentów. Szczególnie w takim Leafie gdzie też zasięg leci
na mordę (i ponoć jest to wina braku chłodzenia ogniw, ale w świetle
powyższego może problem jest taki sam czyli zwyczajnie błędne wysterowanie
ładowania). U Tesli podejrzewam to dopracowali, w końcu w kosmos tymi
samochodami latają. W Mitsubishi siedzą dziadki borowe, od dawna to
powtarzam patrząc na ich samochody.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.19 17:13 s...@g...com
- 08.11.19 17:28 s...@g...com
- 08.11.19 19:55 J.F.
- 09.11.19 13:35 Myjk
- 09.11.19 14:19 kk
- 09.11.19 14:22 kk
- 09.11.19 14:59 Budzik
- 09.11.19 15:12 Myjk
- 09.11.19 15:21 Myjk
- 12.11.19 20:02 s...@g...com
- 13.11.19 09:52 Myjk
- 13.11.19 10:08 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:17 cyklista
- 13.11.19 10:18 ąćęłńóśźż
- 13.11.19 10:22 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO