  • 31. Data: 2009-12-04 17:43:06
    Temat: Re: Bateria li-ion
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl>
    On Dec 4, 3:30 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W telefonie to i może - tam średni pobór mocy niewielki,

    Sredni niewielki, ale chwilowy bardzo duzy.

    >jedna cela tylko, więc ani problemów z nierównym obciążanim akku
    >pod koniec
    >pojemności nie ma,

    W notebooku pilnuje tego specjalny scalak.

    >Weźmy taki przeciętny telefon, akku 1Ah, żyje tydzień, średnio
    >rzędu
    >10mA z akku (C/100), a prąd w szczycie powiedzmy, że 0.5-1C (2W).

    2W to ma w antene leciec.

    Mam kilka bateryjek na ktorych telefonik siemensa juz nie startuje.
    Napiecie naladowanych 4V, prad zwarcia .. 11 A, i to chyba
    ograniczony bezpiecznikiem.
    I widac za malo.

    >Weźmy dla porównania Thinkpad R500, akku 6 cel 3s2p, cele 2.4Ah. Z
    >baterii jedzie 2-2.5h przy średnio intensywnym używaniu, czyli
    >0.5C
    >mamy średniego poboru, w szczycie więcej. To jest różnica przy
    >głębokim (100%) rozładowaniu, bo pod koniec nie cała powierzchnia
    >elektrod pozostaje aktywna i gęstość prądu wzrasta. Przy poborze
    >C/100
    >pies to ganiał, ale przy 1C (jak z pary jedno ogniwo już nic nie
    >ma),
    >to to się daje odczuć.

    Modelarze biora 4C i jakos nie narzekaja :-)

    2 miesiace plynie statek z Chin :-)

    J.

  • 32. Data: 2009-12-04 19:00:42
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    > 2 miesiace plynie statek z Chin :-)

    No chyba, że ma przymusową przerwę w poblizu "biednego" afrykańskiego kraju
    .

    Włodek

  • 33. Data: 2009-12-04 19:20:17
    Od: "vincent" <v...@p...onet.pl.pl>

    > Każde stosunkowo głębokie (powyżej 75%-85% DOD) rozładowanie
    > lijonek
    > im zauważalnie szkodzi (znaczy: dużo bardziej, niż cykl płytszy niż

    W taki sam sposób szkodzi im również ciągłe ładowanie.

    --
    vincn

  • 34. Data: 2009-12-04 21:13:27
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Dec 4, 6:43 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sredni niewielki, ale chwilowy bardzo duzy.

    Ale jak napięcie siądzie przy tym dużym prądzie, to telefon się
    wyłączy.

    > W notebooku pilnuje tego specjalny scalak.

    Nieprawda. W aku lapa jest tylko balancer, który pilnuje, żeby każdy
    "poziom" cel miał to samo napięcie. Ale nie ma mocnych na nierówne
    branie prądu z równolegle połączonych cel - jak jedna się robi
    gorętsza, nie ma jak wyrównać obciążenia. Przy rozładowaniu
    monitorowane jest napięcie całego równoległego pakietu i najwyżej
    odcinane obciążenie jak całość siądzie.

    > 2W to ma w antene leciec.

    1W w 1,8GHz i to szczytowo, jak BTS daleko. W normalnym miejskim
    użytku to te 2W ciągnie w impulsie z akku, przynajmniej mój stary SE
    K750i, którego kiedyś mierzyłem.

    > Mam kilka bateryjek na ktorych telefonik siemensa juz nie startuje.

    OK, start to trochę inna bajka, bo sporo telefonów odpala przy
    pierwszym wołaniu do BTS palnik na full.

    > Modelarze biora 4C i jakos nie narzekaja :-)

    moje heli bierze 20C, ale nikt nie oczekuje od akku dwóch lat pracy.

    > 2 miesiace plynie statek z Chin :-)

    no i miesiąc na sprzedaż...

    zdrówko,
    Marek
    PS: weekend, przeprowadzka, mogę być offline

  • 35. Data: 2009-12-04 22:34:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009 13:13:27 -0800 (PST), Marek Lewandowski wrote:

> [...]
    >gorętsza, nie ma jak wyrównać obciążenia. Przy rozładowaniu
    >monitorowane jest napięcie całego równoległego pakietu i najwyżej

    Owszem, ale imo to wystarcza - nie rozladuje sie jedno ogniwo ponizej
    napiecia z drugiego. A jak sie rozladuja oba, to zabezpieczenie
    zadziala.

    >1W w 1,8GHz i to szczytowo, jak BTS daleko.

    Ale takich na 1.8 to chyba nie robia. a dwuzakresowe powinny miec 2W
    na 900MHz.

    >moje heli bierze 20C, ale nikt nie oczekuje od akku dwóch lat pracy.

    Ale 500 cykli wytrzymuje czy 1000 ?

    J.

  • 36. Data: 2009-12-04 22:40:42
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:
    > Modelarze biora 4C i jakos nie narzekaja :-)

    Modelarze to biora 20C i nie narzekaja. Na 4C to malo kto chce patrzec.

    --
    Jerry1111

  • 37. Data: 2009-12-04 23:20:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Przepraszam bardzo - chcesz się na języku niemieckim wzorować? Bo
    > wydawało mi się, że chodzi Ci o język polski i kalki z angielskiego.
    >
    > To co Niemcy wyrabiają ze swoim językiem mnie nie interesuje.

    W j.polskim mamy najwięcej słow od niemców zapożyczonych więc o co chodzi?

    Marek

  • 38. Data: 2009-12-04 23:24:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009 15:07:00 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >W języku angielskim są to również odrębne pojęcia "accumulator
    >forming" i "disk formatting" i nikt akumulatora jakoś nie formatuje.
    >Jedyne dwa wyniki wyszukiwania dla "accumulator formatting" w
    >konktekście naszym pochodzą ze strony... niemieckiej i rumuńskiej.
    >"accumulator forming" - 4350 wyników.

    Nie znasz jezykow to sie nie wymadrzaj :-)

    +Battery +forming - 2.3 mln
    +Battery +formatting - 1.26 mln

    J.

  • 39. Data: 2009-12-04 23:26:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marko1a,

    Saturday, December 5, 2009, 12:20:48 AM, you wrote:

    > W j.polskim mamy najwięcej słow od niemców zapożyczonych więc o co chodzi?

    Pisałeś o angielskim "format" a nie o niemieckim. Nie wykręcaj kota
    ogonem w już przegranej dyskusji, proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2009-12-04 23:31:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Saturday, December 5, 2009, 12:24:42 AM, you wrote:

    > Nie znasz jezykow to sie nie wymadrzaj :-)
    > +Battery +forming - 2.3 mln
    > +Battery +formatting - 1.26 mln

    Ale te słowa mają być obok siebie a nie rozsiane po całym dokumencie -
    użyj uszu. W uszach masz. 7970 vs. 1220

    Stara dobra Altavista ma taki operator NEAR - 74400 vs 16200 hitów na
    korzyść "forming"

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl