  • 1. Data: 2012-05-10 10:45:08
    Temat: Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Miesieczna Barracuda 7200.12 500GB
    zaczala wydawac dzis dziwne odglosy
    (chrobotanie glowicami?)
    zwlaszcza gdy na dysk nic nie zapisywalem/czytalem z dysku.

    Zrestartowalem kompa i po krotkim czasie dziwne odglosy ucichly.
    Odpalilem smarta ze speedfana i oto co otrzymalem na czerwono na
    http://www.hddstatus.com/hdrepanalysis.php

    Attribute Current Raw
    Raw Read Error Rate 112 0000000379F0
    Seek Error Rate 73 0000014D7497
    Hardware ECC Recovered 49 0000000379F0

    Czy to moze byc wina tasmy (wymienie dzis na inna)
    czy ewidentnie cos sie dzieje wewnatrz dysku?

  • 2. Data: 2012-05-10 12:17:50
    Temat: Re: Barracuda 7200.12 - dziwne odglosy + smart
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-10 10:45, Q wrote:
> [...]
    >
    > Zrestartowalem kompa i po krotkim czasie dziwne odglosy ucichly.
    > Odpalilem smarta ze speedfana i oto co otrzymalem na czerwono na

    Najlepiej gdybyś mógł wrzucić dane z programu, który nie przedstawia
    wartości RAW tylko czytelne dla człowieka (np. HDTune 5.0)

    Niezaleznie od tego IMHO, problem z kabelkiem generuje często błędy DMA,
    stukanie samo w sobie (pozycjonowanie głowicy) jest przedsmakiem
    problemów z dyskiem. Najlepiej przeskanować cały dysk, gdy zaczną
    wyskakiwać bady - do wymiany.

  • 3. Data: 2012-05-10 12:56:59
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-10 12:17, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    > stukanie samo w sobie (pozycjonowanie głowicy) jest przedsmakiem
    > problemów z dyskiem. Najlepiej przeskanować cały dysk, gdy zaczną

    Stukanie glowicy to normalny objaw pracy dysku zwlaszcza przy
    pofragmentowanym bardzo nosniku.

  • 4. Data: 2012-05-10 13:17:59
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/05/2012 11:56, Kasa przyjmie wrote:

    > Stukanie glowicy to normalny objaw pracy dysku zwlaszcza przy
    > pofragmentowanym bardzo nosniku.

    Animka, to ty?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 5. Data: 2012-05-10 13:26:43
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-10 13:17, kamil pisze:

    > Animka, to ty?

    Sam pedale jestes animka.

  • 6. Data: 2012-05-10 13:30:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/05/2012 12:26, Kasa przyjmie wrote:

    > Sam pedale jestes animka.

    Czyli zgadłem, plonk.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 7. Data: 2012-05-10 13:42:11
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    kamil nabazgrał(a):

    > Czyli zgadłem, plonk.

    chyba nie ... albo gościnne występy w zakładzie psychiatrycznym ...

  • 8. Data: 2012-05-10 13:45:55
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-10 13:42, Chris pisze:
    > kamil nabazgrał(a):

    > chyba nie ... albo gościnne występy w zakładzie psychiatrycznym ...

    Tez twierdzisz ze stukanie glowicy podczas pracy dysku jest objawem
    niepoprawnej pracy ?

    Im bardziej pofragmentowany dysk tym te odglosy sa wyrazniejsze bo
    glowica musi skakac po wielu sektorach z fragmentami plikow ktore leza
    na koncu badz poczatku talerzy i dlatego sa te stuki baranie.

  • 9. Data: 2012-05-10 13:47:51
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czyli zgadłem, plonk.

    :)

    Swoja droga troche mi teskno do czasow, kiedy mialem WDC 800 MB
    i slyszalem w ktorym miejscu startup-sequence cos poszlo nie tak...

    Eh... nostalgia... :)

    A zeby kompletnie OT nie bylo: w jednym znanym mi przypadku
    telepanie glowicy spowodowane bylo zlmanym kablem zasilajacym
    dysk. W pozostalych - dysk predzej czy pozniej ladowal w koszu.
    I to raczej predzej niz pozniej.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2012-05-10 13:49:30
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Vituniu nabazgrał(a):

    > :)
    > Swoja droga troche mi teskno do czasow, kiedy mialem WDC 800 MB

    Nie ma to jak Coner 10 MB :)