  • 31. Data: 2016-04-18 10:27:08
    Temat: Re: Bariera IR - problemy z trywialnym układem.
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 kwietnia 2016 10:12:19 UTC+2 użytkownik Czarek Grądys
    napisał:

    > Moim zdaniem te 100 mA może być za malo, pilot wysyła krótki impuls,
    > więc prąd może być większy!

    Problem już rozwiązany, pisałem o tym wczoraj. Rozwiązaniem jest dodatkowe
    zmodulowanie sygnału prostokątem o częstotliwości rzędu 5-10Hz i wypełnieniu 25%
    BTW, prąd 100mA jest nawet o wiele za duży, przy takim prądzie czujnik wykrywa
    odbicia od wszystkiego i bariery nie da się właściwie przerwać.

  • 32. Data: 2016-04-18 10:58:02
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.04.2016 um 10:27 schrieb Jarek P.:

> [...]
    > BTW, prąd 100mA jest nawet o wiele za duży, przy takim prądzie czujnik wykrywa
    odbicia od wszystkiego i bariery nie da się właściwie przerwać.

    Akurat mam na tapecie bariery dla gryzoni. Od lat używamy do tego celu
    IS471F. Ma wbudowany generator do nadajnika. Ale u nas liczy się przede
    wszystkim wymiar całości.

    Waldek