eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBardzo mocne sewraRe: Bardzo mocne sewra
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!fu-berlin.de!uni
    -berlin.de!individual.net!not-for-mail
    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bardzo mocne sewra
    Date: Wed, 20 Oct 2010 11:21:32 +0200
    Lines: 30
    Message-ID: <o...@4...net>
    References: <i9kdjh$mb7$1@news.onet.pl> <i9kj84$8cr$1@news.onet.pl>
    <i9kp3b$ojr$3@news.onet.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-13"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: individual.net JWem+sXfove4waPqCvo78Qh4i68im8vTnSjLTq/C6Xbm1D5uWp
    Cancel-Lock: sha1:B+c1141d6XXOdn+obbuoQuFVKkg=
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1 Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:597724
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 19 Oct 2010 20:47:05 +0200, in pl.misc.elektronika you wrote:

    > Serwa modelarskie faktycznie mogą mieć sporą siłę jednak wydaje mi się,
    > że długo nie pożyją w takiej zabawce z uwagi na udary pochodzące z
    > układu kierowniczego.

    Wiesz, mechanikę będziesz MUSIAŁ porządnie przemyśleć, jeśli wydaje Ci się,
    że jakiekolwiek serwo będziesz mógł zamontować po prostu na sztywno, to
    kombinuj dalej :)

    > Kilka uderzeń kołem w dziury i takie serwo wyrwie z obudowy.

    Musisz przewidzieć amortyzację w układzie kierowniczym, zwłaszcza, jak
    jedziesz na sztywnym zawieszeniu. W przeciwnym wypadku urwie się najsłabsze
    ogniwo - jak nie serwo, to drążek, jak nie drążek, to oś, a jak nie oś, to
    przegub w "wahaczu". Musi się prędzej czy później urwać, bo jak nie masz
    żadnej amortyzacji, to w efekcie chesz zatrzymać masę kosiarki (50kg+...)
    na głębokości ugięcia opony. Przy prędkości jazdy 5km/h (marsz) i bardzo
    miękkich oponach (ugięcie rzędu 30mm) masz na kole przy uderzeniu coś rzędu
    2kN (~200kg).

    W praktyce polecałbym Ci pomysł patentowany w sportowych modelach
    samochodów. Wygląda to tak, że serwo napędza drążek kierowniczy przez kilka
    zwojów twardej sprężyny. Sprężyna i serwo są tak dobrane, żeby dało się na
    siłę wychylić koła od ustawionego serwem położenia nie uszkadzając serwa.
    Czyli jak masz serwo z momentem 12kg?cm i ruchem 90° między ogranicznikami,
    to sprężyna skręcona o 90° powinna dać moment rzędu 20kg?cm i jesteś dość
    bezpieczny.

    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: