eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBajery w autach "po 2000" roku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 469

  • 401. Data: 2012-05-18 01:13:21
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 13:22:36 +0200, J.F napisał(a):

    > Nie sklecisz.
    > To wymaga umiejetnosci, a tych nigdy nie miales (tzn umiejetnosci
    > klecenia beczek).

    A tu się zdziwisz, kilka zrobiłem :D

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 402. Data: 2012-05-18 01:13:56
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 19:10:56 +0200, Shrek napisał(a):

    >> 3 mrugnięcia pozwalają na sygnalizowanie, że się zmienia pas. Ale nie na
    >> zgodnie z przepisami zasygnalizowanie zamiaru i całego manewru.
    >
    > Widać różnimy się trochę. Ja w mieście staram się sygnalizować zamiar
    > manewru, jak już jestem pewny, że się mam go przeprowadzić (po co
    > niepokoić kierowców mrugając przed nimi, jeśli widzisz, że przed nich i
    > tak nie wjedziesz?). A jak już jestem w czasie manewru (połową samochodu
    > na drugim pasie) to kierunek odpuszczam - niech wszyscy wiedza, że
    > zamierzam zmienić tylko jeden pas, a nie wszystkie trzy.
    >
    > Gdzie widzisz problem? A jak już zamierzam "prosić" o wpuszczenie, to
    > mocniej wciskam i miga stale. W czym problem?

    Przeczytaj przepisy, zobacz do kiedy masz sygnalizować.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 403. Data: 2012-05-18 06:34:10
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-18 01:13, Adam Płaszczyca wrote:
    > Dnia Thu, 17 May 2012 19:10:56 +0200, Shrek napisał(a):
    >
    >>> 3 mrugnięcia pozwalają na sygnalizowanie, że się zmienia pas. Ale nie na
    >>> zgodnie z przepisami zasygnalizowanie zamiaru i całego manewru.
    >>
    >> Widać różnimy się trochę. Ja w mieście staram się sygnalizować zamiar
    >> manewru, jak już jestem pewny, że się mam go przeprowadzić (po co
    >> niepokoić kierowców mrugając przed nimi, jeśli widzisz, że przed nich i
    >> tak nie wjedziesz?). A jak już jestem w czasie manewru (połową samochodu
    >> na drugim pasie) to kierunek odpuszczam - niech wszyscy wiedza, że
    >> zamierzam zmienić tylko jeden pas, a nie wszystkie trzy.
    >>
    >> Gdzie widzisz problem? A jak już zamierzam "prosić" o wpuszczenie, to
    >> mocniej wciskam i miga stale. W czym problem?
    >
    > Przeczytaj przepisy, zobacz do kiedy masz sygnalizować.

    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    Gdzie konkretnie widzisz problem?

    Shrek.


  • 404. Data: 2012-05-18 09:26:06
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-17 21:37, *jerzu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > On Thu, 17 May 2012 21:10:42 +0200, Mirek Ptak
    > <n...@n...pl> wrote:
    >
    >> W poliftowej można to sobie samemu zmienić.
    >
    > 2005, przedliftowa.
    >
    Alu już tak na styk - jakie ma radio, bo to może być przejściówka jak
    np. ta:
    http://moto.allegro.pl/opel-vectra-c-gts-1-9-cdti-15
    0km-pelny-serwis-i2324102245.html
    lub ta:
    http://moto.allegro.pl/opel-vectra-2-0-dti-100-bezwy
    padkowa-i2343655082.html
    ale nie ta:
    http://moto.allegro.pl/sliczna-vectra-gts-2-2-16v-15
    5km-75tys-przebiegu-i2355465393.html

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 405. Data: 2012-05-18 10:22:56
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.05.2012 Shrek <u...@d...invalid> napisał/a:

    >>>> 3 mrugnięcia pozwalają na sygnalizowanie, że się zmienia pas. Ale nie na
    >>>> zgodnie z przepisami zasygnalizowanie zamiaru i całego manewru.
    >>>
    >>> Widać różnimy się trochę. Ja w mieście staram się sygnalizować zamiar
    >>> manewru, jak już jestem pewny, że się mam go przeprowadzić (po co
    >>> niepokoić kierowców mrugając przed nimi, jeśli widzisz, że przed nich i
    >>> tak nie wjedziesz?). A jak już jestem w czasie manewru (połową samochodu
    >>> na drugim pasie) to kierunek odpuszczam - niech wszyscy wiedza, że
    >>> zamierzam zmienić tylko jeden pas, a nie wszystkie trzy.
    >>>
    >>> Gdzie widzisz problem? A jak już zamierzam "prosić" o wpuszczenie, to
    >>> mocniej wciskam i miga stale. W czym problem?
    >>
    >> Przeczytaj przepisy, zobacz do kiedy masz sygnalizować.
    >
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >
    > Gdzie konkretnie widzisz problem?

    Trzy mignięcia są zbyt krótkie.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 406. Data: 2012-05-18 11:32:17
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-05-18 10:22, Krzysiek Kielczewski pisze:
    > Dnia 18.05.2012 Shrek<u...@d...invalid> napisał/a:
    >
    >>>>> 3 mrugnięcia pozwalają na sygnalizowanie, że się zmienia pas. Ale nie na
    >>>>> zgodnie z przepisami zasygnalizowanie zamiaru i całego manewru.
    >>>>
    >>>> Widać różnimy się trochę. Ja w mieście staram się sygnalizować zamiar
    >>>> manewru, jak już jestem pewny, że się mam go przeprowadzić (po co
    >>>> niepokoić kierowców mrugając przed nimi, jeśli widzisz, że przed nich i
    >>>> tak nie wjedziesz?). A jak już jestem w czasie manewru (połową samochodu
    >>>> na drugim pasie) to kierunek odpuszczam - niech wszyscy wiedza, że
    >>>> zamierzam zmienić tylko jeden pas, a nie wszystkie trzy.
    >>>>
    >>>> Gdzie widzisz problem? A jak już zamierzam "prosić" o wpuszczenie, to
    >>>> mocniej wciskam i miga stale. W czym problem?
    >>>
    >>> Przeczytaj przepisy, zobacz do kiedy masz sygnalizować.
    >>
    >> 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    >> zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    >> sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >>
    >> Gdzie konkretnie widzisz problem?
    >
    > Trzy mignięcia są zbyt krótkie.
    >

    Nie dla tych, którzy jeżdżą ze sztywnym palcem. Ale to oni właśnie
    zapominają o pełnym brzmieniu tego przepisu i twierdzą, że jak
    sygnalizują sam manewr, to wystarczy. Bo i po co mają wrogowi zdradzać
    swój zamiar.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 407. Data: 2012-05-18 14:48:17
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-18 10:22, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >> 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    >> zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    >> sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >>
    >> Gdzie konkretnie widzisz problem?
    >
    > Trzy mignięcia są zbyt krótkie.

    Zależy - jak masz miejsce na zmianę pasa bez dodatkowych ceregieli, to
    starcza. Jak potrzebujesz kogoś "poprosić" żeby ci to umożliwił, to
    naciskasz mocniej i po problemie. Dziś sprawdziłem przy okazji (jeżdzę
    na codzień samochodem bez automagicznego kierunkoskazu) i zwykle migałem
    trzy albo cztery razy. Ten czwarty, w zasadzie na ogół można by już
    odpuścic, ale miałem inne zajęcia niż machanie wajchą na czas.

    Shrek.


  • 408. Data: 2012-05-18 14:52:21
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-18 11:32, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    >> Trzy mignięcia są zbyt krótkie.
    >>
    >
    > Nie dla tych, którzy jeżdżą ze sztywnym palcem. Ale to oni właśnie
    > zapominają o pełnym brzmieniu tego przepisu i twierdzą, że jak
    > sygnalizują sam manewr, to wystarczy. Bo i po co mają wrogowi zdradzać
    > swój zamiar.

    Od razu wrogom;) Jak masz miejsce, to stykną i trzy. Jak nie to mocniej
    wajchą i jak nie drugi to czwarty wpuści, takze nie ma co się nastawiać
    na wojnę na drodze i traktować innych jak wrogów - większość to normalni
    ludzie i są wuszczani oraz sami wpuszczają.

    BTW - kiedyś kumpel się skarżył, że w DC to chamstwo i nikt go nie
    wpuszcza, bo same buraki jeżdzą. Jak z nim jechałem to zasugerowałem, że
    jakby wrzucił kierunek to może by wpuszczali "no co ty, wtedy to już na
    pewnoby mnie nie wpuścili, takie to chamstwo w Warszawie na drodze";)

    Shrek.


  • 409. Data: 2012-05-18 15:40:49
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.05.2012 Shrek <u...@d...invalid> napisał/a:

    >>> 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    >>> zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    >>> sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >>>
    >>> Gdzie konkretnie widzisz problem?
    >>
    >> Trzy mignięcia są zbyt krótkie.
    >
    > Zależy - jak masz miejsce na zmianę pasa bez dodatkowych ceregieli, to
    > starcza.

    Albo zbyt krótko sygnalizujesz zamiar, albo bardzo gwałtownie zmieniasz
    pasy.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 410. Data: 2012-05-18 16:17:41
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-18 15:40, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >> Zależy - jak masz miejsce na zmianę pasa bez dodatkowych ceregieli, to
    >> starcza.
    >
    > Albo zbyt krótko sygnalizujesz zamiar, albo bardzo gwałtownie zmieniasz
    > pasy.

    W Warszawie tak się zmienia. Patrzysz, czekasz widzisz lukę, kierunek i
    po upewnieniu się, że dasz radę, szybka akcja - szybka dlatego, że
    miesca mniej niż na autostradzie, ruch w mieście trochę chaotyczny, więc
    nie ma co się bawić, tylko szybko, żeby do minimum ograniczyć czas kiedy
    patrzysz raz w lusterko, raz orzed siebie, drugi raz w lusterko, drugi
    raz przed siebie, trzeci raz w lusterko... Bum - ten przed tobą się
    zatrzymał;) Jak nie ma za dużo miejsca, to nie ma co bez sensu
    przedłużać manewru.

    Druga mozliwość to patrzysz, nie widzisz miejsca, ale ci zależy, więc
    wrzucasz kierunek i czekasz - ktoś zwalnia, żeby cię wpuścić i znów - po
    co masz czekać - upewniasz się, zmieniasz i dzięki temu nie musi on
    nawet dotykać hamulca, żeby cię wpuścić.

    Powolne zmienianie pasa ma jedną poważną zaletę, dajesz innym więcej
    czasu na reakcję, jakbyś jednek się mylił (zwykle jak się mylisz, to
    martwe pole, więc lepiej po prostu wcześniej dokładnie sprawdzić, no i
    motocykliści - ci są wszędzie;). Ma też jedną poważną wadę - musisz
    kontrolować przestrzeń przed sobą i w lusterku jednoczesnie, co
    powoduje, ze jak nie masz miejsca z przodu, to IMHO lepiej szybko i po
    strachu, niż przedłużać i ryzykować, że ktoś przed tobą depnie po
    heblach, a ty akurat będziesz się gapił w lusterko:)

    Oczywiście najlepiej poczekac, aż wypatrzysz lukę na 4 długości
    samochodu, tylko że tak możesz czekać do wieczora, a jak cię ktoś
    wpuszcza, to wręcz możesz się doczekać, aż znudzony czekaniem powie
    sobie "No kurwa, jedziesz czy nie?" i w efekcie pojedziecie razem;)

    Shrek.

strony : 1 ... 20 ... 30 ... 40 . [ 41 ] . 42 ... 47


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: