    From: Icek <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Date: Sun, 13 May 2012 12:28:29 +0200

    > dopisałbym jeszcze z przydatnych gadżetów:

    dobrze działające niepsujące się części w fiatach

    Im więcej bajerów tym więcej problemów. Milion czujników, kabelków,
    złączek, wtyczek i nie wiem czego jeszcze.

    Jak masz auto w wieku 0-9 lat to jest spoko. Jak typowo sprowadzamy auta
    starsze to zaczyna się jazda.

    Jak tylko rozpowszechni się system automatycznego parkowania to i ta
    umiejętność zatraci się w narodzie.

    Czytałem o takim przypadku w stanach, że złodziej się włamał do auta
    żeby je ukraść. Okazało się, że ma manualną skrzynię biegów i nie
    poradził sobie z ruszeniem!

    Karty zbliżeniowe już potrafią oszukać. Jak nie sklonować to zrobić
    tunel Jeden człowiek stoi za tobą w kolejce w sklepie a drugi przy
    samochodzie. Tunelują transmisję i auto stoi otworem. Pozatym co to za
    zabezpieczenie. Otwierasz maske, podmieniasz czip pamięci i uruchamiasz
    na swoją kartę.

    W samochodzie dla wygody potrzeba:
    - centralny na pilota
    - elektryczne szyby/lusterka
    - podgrzewane fotele
    - klimatyzacja (zwykły manual jest całkiem spoko) byle miał moc właściwą
    - dobry napęd na 4 kapcie + blokady mechanizmów
    - kontrolki badania płynu do spryskiwaczy, powietrza w kapciach
    - systemy sprawdzania czy nie padła mi żarówka
    - dwa liczniki osobne przebiegów dziennych
    - elektrycznie ustawiane siedzenia wraz z profilami z detekcją
    kluczyka/pilota
    - taki bajer pamiętający za ile mam zmienić olej
    - wyłącznik innych denerwujących bajerów (czasami nie pasuje mi jakiś
    bajer i nie chcę wyciągać bezpie3cznika a jedynie w menu wybrać aby auto
    czegoś nie robiło)
    - wyłącznik oświetlenia mijania podczas pracy rozrusznika
    - tempomat (robie prawie samo miast to mi nie potrzebny ale jak robię
    autostradę to by się zdało), da się zaoszczędzić lekko paliwa i noga nie
    boli od trzymania w jednej pozycji
    - kontroli oświetlenia przyczepy (w volvo fajnie działa)
    - pikanie gdy zapalają się czerwone kontrolki)
    - dwustopniowe przyciski elektrycznych szyb (w sumie to 5 pozycyjne tak
    jakby)
    - zapalniczka dla tylnych siedzeń lub komory ładunkowej(aby podpiąć laptopa)
    - czujniki cofania z dalmierzem (kamera jest zbędna jak są dobre czujniki)
    - radio ze sterowaniem w kierownicy, mp3, usb
    - synchronizacja I biegu
    - abs z możliwością wyłączenia tak samo jak inne bajery trakcji
    - wyłącznik masy pod maską
    - antyradar zintegrowany
    - kamera typu czarna skrzynka samochodu nagrywająca wszystko dookoła na
    wypadek kolizji
    - ręczny naprawdę ręczny a nie jakiś elektroniczny badziew
    - przepływomierz do wskazania przybliżonego zużycia
    - termometr zewnętrzny ale zrobiony z głową z próbkowaniem co sekundę
    najlepiej i dokładnością 0,1 stopnia.
    - szyberdach elektryczny
    - dobry filtr kabinowy
    - czujnik poziomu oleju elektroniczny
    - nadmuchy na tylną kanapę sterowane z przycisków dostępnych z tylnej
    kanapy (skoda ma całkiem nieźle zrobione)

    denerwujące bajery:
    - samo włączające/wyłączające/zmieniające ustawienia wycieraczki
    - samo włączające/wyłączające/zmieniające światła
    - samo myślące za mnie mechanizmy wspomagające zmianę biegów i krzyczące
    jak jazda jest nieekonomiczna (na razie jeszcze nie są tak denerwujące
    bo mogą mi naskoczyć ale jak będzie automat i nie pojedzie bez zmiany
    biegu to będę się złościł)

    - wszystko inne co za mnie będzie coś robić czego sam nie włączę

    - elektroniczne bajery kontrolujące stan naładowania akumulatora
    niepozwalające mi uruchomić auta jak ten jest lekko rozładowany

    bajery przyszłości:
    - HUB ze wspomaganiem widzenia

    Icek