  • 31. Data: 2012-05-13 15:17:31
    Temat: Re: Bajery w autach
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > begin Icek

    > Nie trzeba ciągle regulować.

    rzeczna jest dla prawdziwych mężczyzn a automatyczna dla pedałów co siebie
    nie umieją wyregulować klimy ręcznie ;-)

    podobnie jak reszta udogodnień życiowych.

  • 32. Data: 2012-05-13 15:29:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 May 2012 13:54:30 +0200, AL napisał(a):

    > wsiadajac do rozgrzanego auta, ktore stalo caly dzien w pelnym sloncu
    > klimatyzacja na poczatku nic Ci nie da.
    ??? Cholera, dobrze, że służbowe Berlingo o tym nie wiedziało....

    Uruchomienie silnika, klima na maksa, przedmuch przez 20 sekund na obiegu
    zewnętrznym, potem właczenie wewnętrznego i po 2 minutach mamy w środku
    ludzkie 24 stopnie.

    --
    ___________ (R)

  • 33. Data: 2012-05-13 16:00:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 May 2012 15:17:31 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > rzeczna jest dla prawdziwych mężczyzn a automatyczna dla pedałów co siebie
    > nie umieją wyregulować klimy ręcznie ;-)
    >
    > podobnie jak reszta udogodnień życiowych.

    Wszystko ma swoja cenę. O ile rozumiem udogodnienia środowiskowe, to nie
    jestem zwolennikiem ułatwiaczy typu czujniki parkowania, asystentów pasa i
    innych tego typu. IMO powoduja one wtórny analfabetyzm.

    --
    ___________ (R)

  • 34. Data: 2012-05-13 16:05:57
    Temat: Re: Bajery w autach "po 2000" roku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-13 10:26, megrims wrote:

    > dopisałbym jeszcze z przydatnych gadżetów:
    > - domykanie drzwi
    > - zamykanie klapy bagażnika
    > - ogrzewanie postojowe
    > - HUD (wyświetlanie informacji na szybie)
    > - mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu (szpera)

    Sygnalizacja zajętości martwego pola (jak masz wrzucony kierunek).

    Shrek.

  • 35. Data: 2012-05-13 16:10:23
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Adam Płaszczyca

    > Wszystko ma swoja cenę. O ile rozumiem udogodnienia środowiskowe, to nie
    > jestem zwolennikiem ułatwiaczy typu czujniki parkowania, asystentów pasa
    > i innych tego typu. IMO powoduja one wtórny analfabetyzm.

    Co do tylnych czujników to się nie zgadzam, w jednym aucie mam, w drugim
    nie mam i tak naprawdę różnica polega tylko na tym, że w tym, w którym
    są, da się dojechać na kilka cm od ściany. Nie odmóżdżają, i tak trzeba
    umieć manewrować, chociaż to bardzo dobre czujniki (jak na czujniki).

  • 36. Data: 2012-05-13 16:17:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 May 2012 16:05:57 +0200, Shrek napisał(a):

    > Sygnalizacja zajętości martwego pola (jak masz wrzucony kierunek).

    Wole po prostu dobrze skonstruowany samochód i obejrzenie się.

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2012-05-13 16:19:08
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-05-13 16:05, Shrek pisze:

    > Sygnalizacja zajętości martwego pola (jak masz wrzucony kierunek).
    >
    > Shrek.

    No to jeszcze:
    - czujniki, które uniemożliwiają zatrzaśnięcie kluczyków w kabinie
    lub bagażniku.
    - Presafe - darcie ryja i dociąganie pasów, jak za szybko zbliżasz
    się do przeszkody

  • 38. Data: 2012-05-13 16:24:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 May 2012 16:19:08 +0200, megrims napisał(a):

    > - Presafe - darcie ryja i dociąganie pasów, jak za szybko zbliżasz
    > się do przeszkody

    A może po prostu autopilot? Bo zaczynam sie powoli zastanawiac po co
    kierowca?

    --
    ___________ (R)

  • 39. Data: 2012-05-13 16:25:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 May 2012 14:10:23 +0000 (UTC), to napisał(a):

> [...]
    > są, da się dojechać na kilka cm od ściany. Nie odmóżdżają, i tak trzeba
    > umieć manewrować, chociaż to bardzo dobre czujniki (jak na czujniki).

    Przepraszam, ale po co mi takie czujniki? To potrafie i bez nich,a o zakład
    ide, że do słupka juz tak nie dojedziesz, bo jak trafi miedzy nie, to nic
    nie pokażą.

    --

  • 40. Data: 2012-05-13 16:34:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Uruchomienie silnika, klima na maksa, przedmuch przez 20 sekund na obiegu
    > zewnętrznym, potem właczenie wewnętrznego i po 2 minutach mamy w środku
    > ludzkie 24 stopnie.

    Dziwne, w normalnym dobrze zaprojektowanym samochodzie wystarczy
    otworzyć okna i nie potrzeba żadnej klimatyzacji.

    --
    Pozdr.