  • 1. Data: 2010-06-01 07:57:46
    Temat: Badanie jakości łącza miedzianego
    Od: neterr <s...@g...com>

    Witam!

    Jakim urządzeniem można zbadać jakość (parametry elektryczne) łącza
    miedzianego (dzierżawionego lub linii telefonicznej). W TPSA używano
    kiedyś szafek badaniowych stc - czy coś takiego można gdzieś kupić?

    --
    neterr

  • 2. Data: 2010-06-02 06:15:46
    Temat: Re: Badanie jakości łącza miedzianego
    Od: Andrzej Podenkiewicz <k...@o...pl>

    W dniu 2010-06-01 09:57, neterr pisze:
> [...]
    > miedzianego (dzierżawionego lub linii telefonicznej). W TPSA używano
    > kiedyś szafek badaniowych stc - czy coś takiego można gdzieś kupić?

    http://www.sohoart.com.pl/analogowe/index.htm

    szukaj też w http://solutions.3mpoland.pl czegoś takiego jak Dynatel(TM) 965AMS

    itp

    Pzdr.
    kferro

  • 3. Data: 2010-06-02 07:13:48
    Od: neterr <s...@g...com>

    On 2 Cze, 08:15, Andrzej Podenkiewicz <k...@o...pl> wrote:

    > http://www.sohoart.com.pl/analogowe/index.htm
    > szukaj też whttp://solutions.3mpoland.plczegoś takiego jak Dynatel(tm) 965AMS

    No fajne, ale to imho bada pod konkretne technologie przesyłu danych,
    i kosztuje górę forsy. Mnie chodzi o coś co poda jak elektrycznie
    wygląda linia: rezystancja pomiędzy żyłami rezystancja pomiędzy żyłą a
    ziemią, impedancja pętli, obce napięcia, itp. - coś co zastąpi kilka
    tradycyjnych przyrządów.

    --
    neterr

  • 4. Data: 2010-06-02 07:47:48
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 2 Cze, 09:13, neterr <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > wygląda linia: rezystancja pomiędzy żyłami rezystancja pomiędzy żyłą a
    > ziemią, impedancja pętli, obce napięcia, itp. - coś co zastąpi kilka

    Może uderz z tym tematem na forum elektrody i zapytaj o dobry
    multimetr ?

    Pozdrawiam,
    Mateusz

  • 5. Data: 2010-06-02 08:23:14
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-02 09:47, Mateusz pisze:

    > Może uderz z tym tematem na forum elektrody i zapytaj o dobry
    > multimetr ?

    Multimetr, nawet najlepszy, raczej tych parametrów nie pomierzy.

  • 6. Data: 2010-06-02 09:51:19
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-02 09:13, neterr wrote:

    > wygląda linia: rezystancja pomiędzy żyłami rezystancja pomiędzy żyłą a
    > ziemią, impedancja pętli, obce napięcia, itp. - coś co zastąpi kilka
    > tradycyjnych przyrządów.

    miernik elektroniczny dobrej jakości...

  • 7. Data: 2010-06-02 11:14:17
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    napisał w wiadomości news:hu54dl$5kc$1@news.onet.pl...

    > Multimetr, nawet najlepszy, raczej tych parametrów nie pomierzy.

    Z prawa Ohma całkiem dużo da się wyciągnąć, jeden opornik dla
    zbocznikowania linii, reszta napięcia i prądy i jadziem, mierzymy i
    liczymy. Poza tym, wprawny technik na podstawie wskazania wskazówki
    miernika określi nawet rodzaj uszkodzenia i jak daleko. Jak raz mi
    kopara przecięła kabel na Ochotę, to nie dzwoniłem na centralę, tylko od
    razu wiedziałem, że to gdzieś blisko i podałem na przełączalnię.
    Ludkowie z technikum którzy mieli jedną lekcję na mojej centrali trochę
    się nawet dziwili, jak sprawnie to mierzę, linia ma pewną pojemność,
    wystarczyło zobaczyć, ile odbija wskazówka i już wiedziałem, czy kołek
    siedzi, czy przerwa na złączu gdzies po drodze. Tylko ze zwarciem był
    kłopot, bo nie było jak zbocznikować linii przy pomiarze, ale to już
    przełączalnia i centrala po drugiej stronie mierzyły. Krótko
    wytłumaczyłem co mierzę, na co zwracam uwagę i chyba zrozumieli. Palce
    moje tylko furczały po przełącznikach :)

    Pozdrawiam :)
    ACMM-Warszawa-033
    Pentaconta-GCI

    --
    ((*))
    ((+))

  • 8. Data: 2010-06-02 11:14:51
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > miernik elektroniczny dobrej jakości...

    I bardzo dobrze zwracać uwagę na niuanse, one mogą dużo powiedzieć...

    --
    ((*))
    ((+))

  • 9. Data: 2010-06-10 10:39:17
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "neterr" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
[...]

    Ja kojarzę takie urządzenie DLA-9D (nie wiem jakiej firmy, w każdym razie
    niemiecki produkt). To jest emulator telefonu pozwalający na wykonywanie
    pomiarów. A tak po prawdzie to przydatny może być też zwykły dobrej klasy
    multimetr i oscyloskop z zapamiętywaniem przebiegu (do badania jakichś
    zależności czasowych w różnych sygnałach)