  • Data: 2010-06-02 11:14:17
    Temat: Re: Badanie jakości łącza miedzianego
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    napisał w wiadomości news:hu54dl$5kc$1@news.onet.pl...

    > Multimetr, nawet najlepszy, raczej tych parametrów nie pomierzy.

    Z prawa Ohma całkiem dużo da się wyciągnąć, jeden opornik dla
    zbocznikowania linii, reszta napięcia i prądy i jadziem, mierzymy i
    liczymy. Poza tym, wprawny technik na podstawie wskazania wskazówki
    miernika określi nawet rodzaj uszkodzenia i jak daleko. Jak raz mi
    kopara przecięła kabel na Ochotę, to nie dzwoniłem na centralę, tylko od
    razu wiedziałem, że to gdzieś blisko i podałem na przełączalnię.
    Ludkowie z technikum którzy mieli jedną lekcję na mojej centrali trochę
    się nawet dziwili, jak sprawnie to mierzę, linia ma pewną pojemność,
    wystarczyło zobaczyć, ile odbija wskazówka i już wiedziałem, czy kołek
    siedzi, czy przerwa na złączu gdzies po drodze. Tylko ze zwarciem był
    kłopot, bo nie było jak zbocznikować linii przy pomiarze, ale to już
    przełączalnia i centrala po drugiej stronie mierzyły. Krótko
    wytłumaczyłem co mierzę, na co zwracam uwagę i chyba zrozumieli. Palce
    moje tylko furczały po przełącznikach :)

    Pozdrawiam :)
    ACMM-Warszawa-033
    Pentaconta-GCI

    --