  • 121. Data: 2018-12-16 22:59:58
    Temat: Re: Badania techniczne bez zmian
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Trzecia prawda - byłovby to prawdziwe może kilka razy w roku.

    Kilka razy w roku to oni maja 100% z OZE...

    Ale zaciekawiło mnie to.
    W 2015 roku Polska zuzyła 161TWh pradu.
    W 2017 roku Niemcy z OZE wyprodukowały 217TWh...

    Czyli miał rację radek...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 122. Data: 2018-12-16 23:10:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To po co robisz wyliczanke czegos co Cie nie dotyczy. Zrob z tego co obiecali i
    bezposrednio poniosles strate. Jak by to mialo wygladac dam przyklad. Kandydat na
    prezydenta Warszawy nie mial zastrzezen do bonusu w wysokosci 98-99% przy zamianie
    uzytkowania wieczystego na wlasnosc. Stawka zostala przeglosowana przez poprzednich
    radnych PO bo mieli wiekszosc w radzie miasta. Ludzie mu uwierzyli i wybrali na
    prezydenta. A on w pierwszych slowach swojego listu zakomunikowal ze stawka bonusowa
    zostala zmieniona dla zwyklych ludkow na 60% a dla deweloperow nie zostala zmieniona
    i wynosi 95%. Mowisz ze stawka minimalna.... . Jesli jest trzy procentowe berobocie
    to stawka minimalna ma drugorzedne znaczenie. Jest po to zeby najglupszych pracodawcy
    nie ruchali bez gumki. Ostatnio nie slyszalem zeby jakies powazne firmy proponowaly
    pracownikom stawke minimalna.

  • 123. Data: 2018-12-16 23:12:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pozyjemy zobaczymy. Zebys sie nie nudzil chcesz zadanie z matematyki? Dotyczace ceny
    pradu oczywiscie.

  • 124. Data: 2018-12-17 00:04:33
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 14:10:17 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    nie ruchali bez gumki. Ostatnio nie slyszalem zeby jakies powazne firmy proponowaly

    Ależ dotyczy mnie bezpośrednio:

    1. 500+ dostaję tylko na młodsze dziecko, zamiast na oboje, jak broszka
    obiecywała.
    2. Kwota wolna od podatku - niestety pracuję i płacę podatki.
    3. Świr na stanowisku ministra obrony i jego tłuściutki pupilek jako
    chujwico to obraza dla Polaków.
    4. Brak śmigłowców dotyczy wszystkich, również, gdy nie ma wojny. Wystarczy
    wybrać się na wycieczkę promem z Gdyni do Karlskrony. SAR jeszcze ma czym
    latać, ale lada moment jeżeli ktoś zasłabnie na promie, to będzie czekał aż
    prom zacumuje w Gdyni, bo nie będzie czym po niego polecieć.
    5. Od stycznia będę płacił wyższy ZUS, a dzięki obniżonemu wiekowi
    emerytalnemu, nie mam szans na jakąkolwiek emeryturę, bo do tego czasu
    system się zawali.

    O tyle nic nie straciłem, że nigdy na PiS nie głosowałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 125. Data: 2018-12-17 00:11:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 16 Dec 2018 21:25:40 +0100, w <pv6cc4$d5o$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Trzecia prawda - byłovby to prawdziwe może kilka razy w roku.

    Kilka razy w roku z OZE to oni _w całości_ pokrywają _swoje_ zapotrzebowanie.

  • 126. Data: 2018-12-17 00:18:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 16 Dec 2018 14:12:53 -0800 (PST), w
    <b...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Pozyjemy zobaczymy. Zebys sie nie nudzil chcesz zadanie z matematyki? Dotyczace
    ceny pradu oczywiscie.

    Jeżeli twoja matma jest jak twoja logika, to podziękuję.

  • 127. Data: 2018-12-17 01:34:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak na pis nie glosowales to nie mozesz ich krytykowac. Nie glosowales za pisem bo im
    nie wierzyles. Nie jestes w zadnym przypadku oszukany. Szybciej oszukali Cie ci co na
    nich glosowales. Obiecali ze wygraja a przegrali. Uznaj ze ci ktorym zaufales przez
    ostatnie trzy lata i jeszcze rok spowodowali ze znalazles sie w niewlasciwym miejscu.
    Nie chce Cie martwic ale wszystko wskazuje ze nastepne wybory do sejmu tez wygra pis.

  • 128. Data: 2018-12-17 09:20:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Dec 2018 14:59:58 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nic w tym dziwnego.
    > One pracuja srednio 25% czasu ZTCP.
    > Do tego pewnie jakas konserwacja, awarie kto to wie.

    Polowa chyba nie jest w konserwacji.

    > Nik nie oczekiwał, ze beda pracowały na 100% czasu dajac pełna moc...

    Inwestor pewnie oczekiwal :-)

    25% ... malo troche. Ale moze i racja - czyli co czwarty raz jak mijam
    farme, to wiatraki powinny pracowac ?

    I rozp* krajowy system energetyczny.
    https://wysokienapiecie.pl/7045-trzy-rekordy-w-swiet
    a-wiatraki-dostarczyly-40-pradu-w-polsce/

    Bo niby pieknie, tylko ze elektrownia weglowa pracujaca na 14% ponoc
    strasznie duzo wegla spala.

    > Zapewne.
    > Ale jezeli byłby głównym ale np 30% byłoby juz inne to juz byłaby spora
    > poprawa.
    > A wyglada na to jakbysmy wrecz dążyli do tego zeby 100% było z wegla...

    Ale jakie inne ?
    Bo wodne odpadaja. Sloneczne, wiatrowe - nie mowie nie, jakis % bylby
    wskazany.
    To pozostaje nam atom lub ruski gaz.

    Ruski gaz z przyjemnoscia, ale nie w tej dekadzie :-(

    > Nastepny co kojarzy ocieplenie klimatu z "bedzie troche cieplej"...
    > Ogarnij się KURWA! :)

    A z czym ma mi sie kojarzyc ?

    > No to wracamy do punktu wyjscia naszej dyskusji.
    > Ktore OZE były głupią inwestycja i dlaczego?

    Fotoogniwa, co daja prad w dzien, a nam trzeba wieczorem.
    Albo nie daja, bo zachmurzenie w calym kraju.
    Wiatraki, co raz sie kreca, a inny razem nie, a gdzies tam do pieca
    elektrowni trzeba sypac caly czas.

    Ale nie mowie nie - jakis tam % slonecznych, jakis wiatrowych - moze
    sie rowniej rozloza. Tylko trudno mi powiedziec jaki to ma byc
    procent. moze byc 25%, czy lepiej 10 nie przekraczac.

    Do tego moze jakas elektrownia szczytowo-pompowa - ale co, wszystkie
    gory w kraju przerobic ?

    > Tylko jak kolejny argument bedzie taki ze jedziesz i wiatraki sie nie
    > kreca to ja sie poddaje na starcie...

    A co proponujesz - nastawiac wiatrakow i nadal nie miec pradu ?

    > Hmm, naprawde nie wiesz...?

    Nie wiem.

    P.S.
    https://wysokienapiecie.pl/7116-bankrutuje-farma-wia
    trowa-jej-majatek-przejmie-kulczyk/

    Oraz
    https://wysokienapiecie.pl/14918-farmy-wiatrowe-na-b
    altyku-nabiora-mocy/

    to zdaje sie miec sens ... tylko czy wegla na cement do fundamentow
    nie pojdzie wiecej niz poszloby na prad :-)

    J.

  • 129. Data: 2018-12-17 11:00:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 16:34:09 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Jak na pis nie glosowales to nie mozesz ich krytykowac.
    >Nie glosowales za pisem bo im nie wierzyles. Nie jestes w zadnym przypadku oszukany.

    Ale wymienic moze w czym oszukali swoich wyborcow.
    Choc akurat ich wyborcy moga uwazac, ze Macierewicz to swietny
    minister :-)

    > Nie chce Cie martwic ale wszystko wskazuje ze nastepne wybory do
    > sejmu tez wygra pis.

    Poczekamy, zobaczymy.

    IMO - sukcesem by bylo, gdyby zdobyl mniej niz 230 mandatow.

    Moze sobie rzadzic, ale zgodnie z prawem.

    Choc pewnie zaraz dobralby koalicjanta, chocby to mial byc PSL czy SLD
    :-)

    J.

  • 130. Data: 2018-12-17 13:24:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sam zauwazyles ze jednak nie moze oceniac czy wyborcy konkretnej partii zostali
    oszukani, bo nim nie jest. Jak jest fanem innej, co przegrala, to zostal oszukany
    przez swoich i na tym powinien sie skupic.