  • Data: 2018-12-17 09:20:22
    Temat: Re: Badania techniczne bez zmian
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16 Dec 2018 14:59:58 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nic w tym dziwnego.
    > One pracuja srednio 25% czasu ZTCP.
    > Do tego pewnie jakas konserwacja, awarie kto to wie.

    Polowa chyba nie jest w konserwacji.

    > Nik nie oczekiwał, ze beda pracowały na 100% czasu dajac pełna moc...

    Inwestor pewnie oczekiwal :-)

    25% ... malo troche. Ale moze i racja - czyli co czwarty raz jak mijam
    farme, to wiatraki powinny pracowac ?

    I rozp* krajowy system energetyczny.
    https://wysokienapiecie.pl/7045-trzy-rekordy-w-swiet
    a-wiatraki-dostarczyly-40-pradu-w-polsce/

    Bo niby pieknie, tylko ze elektrownia weglowa pracujaca na 14% ponoc
    strasznie duzo wegla spala.

    > Zapewne.
    > Ale jezeli byłby głównym ale np 30% byłoby juz inne to juz byłaby spora
    > poprawa.
    > A wyglada na to jakbysmy wrecz dążyli do tego zeby 100% było z wegla...

    Ale jakie inne ?
    Bo wodne odpadaja. Sloneczne, wiatrowe - nie mowie nie, jakis % bylby
    wskazany.
    To pozostaje nam atom lub ruski gaz.

    Ruski gaz z przyjemnoscia, ale nie w tej dekadzie :-(

    > Nastepny co kojarzy ocieplenie klimatu z "bedzie troche cieplej"...
    > Ogarnij się KURWA! :)

    A z czym ma mi sie kojarzyc ?

    > No to wracamy do punktu wyjscia naszej dyskusji.
    > Ktore OZE były głupią inwestycja i dlaczego?

    Fotoogniwa, co daja prad w dzien, a nam trzeba wieczorem.
    Albo nie daja, bo zachmurzenie w calym kraju.
    Wiatraki, co raz sie kreca, a inny razem nie, a gdzies tam do pieca
    elektrowni trzeba sypac caly czas.

    Ale nie mowie nie - jakis tam % slonecznych, jakis wiatrowych - moze
    sie rowniej rozloza. Tylko trudno mi powiedziec jaki to ma byc
    procent. moze byc 25%, czy lepiej 10 nie przekraczac.

    Do tego moze jakas elektrownia szczytowo-pompowa - ale co, wszystkie
    gory w kraju przerobic ?

    > Tylko jak kolejny argument bedzie taki ze jedziesz i wiatraki sie nie
    > kreca to ja sie poddaje na starcie...

    A co proponujesz - nastawiac wiatrakow i nadal nie miec pradu ?

    > Hmm, naprawde nie wiesz...?

    Nie wiem.

    P.S.
    https://wysokienapiecie.pl/7116-bankrutuje-farma-wia
    trowa-jej-majatek-przejmie-kulczyk/

    Oraz
    https://wysokienapiecie.pl/14918-farmy-wiatrowe-na-b
    altyku-nabiora-mocy/

    to zdaje sie miec sens ... tylko czy wegla na cement do fundamentow
    nie pojdzie wiecej niz poszloby na prad :-)

    J.