  • 11. Data: 2017-07-03 23:40:13
    Temat: Re: BSODy
    Od: Doxent <d...@g...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 08:22, PeJot pisze:
    > Czołem. BSODy: temat stary i oklepany, ale kończą mi się pomysły, więc
    > pytam. Pacjent to 7 letni HP 7900 SFF, z procesorem Q9550 i grafiką R7
    > 240. Te składniki o tyle ważne, iż całość napędza słabiutki zasilacz o
    > mocy bodaj 230 W i w związku z tym jest ograniczenie np. na grafikę o

    Wydaje mi się, że ten komputer nie miał oryginalnie tego procesora.
    Zasilacze to pięta achillesowa w tych HP-kach a 230W to zdecydowanie za
    mało by napędzić takiego potwora jak Q9550. Poszukaj jakiegoś np E7500
    za około 10-15zł a powinien się jeszcze nadawać do odtwarzania Youtube w
    1080p. Q9550 możesz spieniężyć nawet za około 150-200zł więc warto.
    Swoją drogą jak będziesz polował na bebechy to lepiej kupuj używki
    Fujitsu-Siemens. Większość z nich ma typowe płyty i zasilacze ATX a nie
    jakieś dzikie wynalazki.

  • 12. Data: 2017-07-06 14:29:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-07-03 o 23:40, Doxent pisze:

    > Wydaje mi się, że ten komputer nie miał oryginalnie tego procesora.

    Oryginalnie był jakiś Dual Core, ale potem Q8200 i wreszcie Q9550, który
    to ostatni *istnieje w oficjalnej specyfikacji HP*. Z resztą ten
    egzemplarz chodził u mnie w pececie i grzał się stosunkowo mało, więc to
    jakaś sztuka z małym TDP. Do tego była jeszcze grafika R7240, z TDP 30W
    i jakoś to chodziło przez pół roku, co wskazuje na jakieś zmiany
    starzeniowe. BSODy pojawiały się także po wyjęciu r7 240.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2017-07-06 21:10:09
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-07-02 o 19:04, PeJot pisze:

    > Sprawdzałem, czysto.

    Do tego test wykonany HD Tune dał wynik OK. Czy jest możliwe aby
    *klonowanie* dysku ( dosyć przypadkowym darmowym softem ) rozwaliło
    system w opisany wyżej sposób ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2017-07-06 22:08:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/6/2017 9:10 PM, PeJot wrote:
    > Do tego test wykonany HD Tune dał wynik OK. Czy jest możliwe aby
    > *klonowanie* dysku ( dosyć przypadkowym darmowym softem ) rozwaliło
    > system w opisany wyżej sposób ?

    Tak. Nie. Nie wiadomo.

    Ddpal Ubuntu Live CD albo iIrens Boot CD z windowsem i zobacz czy objawy
    wystepują rownież tam.

  • 15. Data: 2017-07-06 22:12:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/6/2017 10:08 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Ddpal

    Odpal

    > iIrens

    Hirens

  • 16. Data: 2017-07-14 19:57:18
    Temat: Re: BSODy - rozwiązanie
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 08:22, PeJot pisze:
    /.../

    Najbardziej prawdopodobnym winowajcą okazał się chipset ICH10, który
    fabrycznie nie miał radiatora. Przy oryginalnym, wolnym dysku Hitach
    ICH10 pracował prawidłowo, zaś przy szybszym dysku dosyć ostro parzył.
    Po naklejeniu stosownego aluminiowego "bereciku" na chipset komputer jak
    na razie przestał generować czarne ekrany.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2017-07-15 23:27:51
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 06.07.2017 o 14:29, PeJot pisze:

    > Oryginalnie był jakiś Dual Core, ale potem Q8200 i wreszcie Q9550, który
    > to ostatni *istnieje w oficjalnej specyfikacji HP*.

    Daj spokój, to jest HP.
    Stawiam na zasilacz.

  • 18. Data: 2017-07-16 09:04:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-07-15 o 23:27, Smok Eustachy pisze:

    > Daj spokój, to jest HP.
    > Stawiam na zasilacz.

    Nie bardzo mi to wygląda na zasilacz. TDP Q8200 i Q9550 to te same 95 W.
    Na Q8200 kłopotów nie było żadnych, a w dodatku prócz tego procesora
    była na pokładzie jeszcze grafika R7 240 z TDP 30W. O rozwiązaniu
    pisałem niżej. Jeszcze mogę zmierzyć ile mocy faktycznie pobiera z
    gniazdka ten PC.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem