    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: BMW na przystanku II
    Date: Thu, 27 Dec 2018 21:38:20 +0100

    > PS. a tak OT jeśli masz BMW, może podpowiesz

    Mogę Ci podpowiedzieć w temacie modelu jaki mam, ale z tego co czytam
    dalej, zupełnie się rozmijamy.

    > Powiedzmy że mi odj..ło ;) i chcę kupić używkę BMW (bo nie wiem na co
    > zmienić Avensis 2.0 147KM, zwłaszcza że każda Mazda 6 rdzewieje) tak
    > rocznik 2011-2012 seria 5 (finanse) ale z silnikiem benzynowym (mało
    > robię kilometrów, okolice 12kkm rocznie, a wtedy diesle drenują kieszeń
    > bo na 100% coś zdechnie w przeciągu kilku miesięcy). Jaki silnik i jaka
    > buda?

    Dlaczego odj...o? To bardzo dobre samochody, ale...
    - trzeba trafić na dobrą sztukę (nawet nie model),
    - być na tyle młodym, żeby twardość zawieszenia nie przeszkadzała (mnie
    przeszkadzała, ale się już przyzwyczaiłem),
    - liczyć się z tym, że salony nie ogarniają tematów, więc trzeba znać
    warsztaty ogarniające,
    - samochody są raczej zaawansowane technicznie, więc czasami padnie coś
    drobnego, a skutki będą wskazywały na poważną awarię i niekoniecznie
    byle "mietek" to ogarnie,
    - części bywają tanie... i bardzo drogie, zależy o jaki element chodzi,
    z drugiej strony jak używka, to i części mogą być używane, więc bez
    tragedii,
    - trzeba dbać, wtedy będzie się odwdzięczał,
    - nie wolno nazywać wozidła (w przeciwieństwie do przykładowo Volvo,
    które wymaga pieszczotliwych nazw) ;).

    > W sumie to aledrogo przy takich kryteriach wyrzuca mi całe 14 sztuk, tak
    > jakby benzyna była produkowana na specjalne życzenie, 520i, 528i, 535i.
    > 3-ka rozumiem że to taki Golf albo Astra gabarytami?
    > A może jednak nudną Avensis tylko młodszą.

    Wszystko zależy czego oczekujesz.
    Ja kupiłem, przez prawie rok byłem zadowolony, później przez prawie rok
    zastanawiałem się czy nie sprzedać, teraz znów mi się podoba (po
    ogarnięciu tematów już poza ASO). Jeżeli tylko nie będzie się psuło
    nadmiernie - bardzo fajny samochodzik dla mnie - zostanie na lata.

    Miłego.
    Irek.N.