  • 11. Data: 2012-10-17 16:04:25
    Temat: Re: BMW R 1200 GS a BMW F 800 GS
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-17 16:02, AZ pisze:

    > No tak. Tyle ze jedno to singiel a drugie R2. Rownie dobrze mozna
    > powiedziec ze 250 to prawie 500...

    Oba dwucylindrowe. Ale ręki nie dam sobie uciąć.

    --
    MN

  • 12. Data: 2012-10-17 16:22:30
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    On Wednesday, 17 October 2012 15:04:07 UTC+1, Marcin N wrote:

    > Oba dwucylindrowe. Ale ręki nie dam sobie uciąć.

    F650 ma od jakiegoś czasu silnik od F800.

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 13. Data: 2012-10-17 16:27:25
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu 2012-10-17 14:02, duddits pisze:
    > nie przekona, bo sam się musisz przekonać, chyba oczywiste :)

    mam wrażenie że kasta 1200 to wyznanie może religia, a nie logika

    > To co ja widzę: gdybym dużo jeździł w dalekie trasy (po utwardzonym, lub
    > leśnych ścieżkach, bez hardkoru) wziąłbym dużego GS-a. To okręt, wygodny
    > - jak duża limuzyna, a przy swoich gabarytach nie waży wcale tak dużo.

    Z tego co się dowiedziałem to mają identyczną pozycję (nogi, tułów,
    ręce, głowa) obydwa różnica to tylko kanapa. (świadomie pomijam pasażera
    miejsce dla pasażera bo bez sensu kogoś tachać ze sobą)
    Ochrona przed wiatrem to samo.

    > Ile? 236kg czy coś koło tego. Mój Fazer to 211kg. Na długie przeloty -
    > bajka.

    25 kg to jak by nie patrzył worek cementu, worek cementu który
    przeszkadza w przyspieszaniu, hamowaniu, zakrętach , parkowaniu itp.

    > Moim zdaniem jest łatwy do ogarnięcia. Ma szeroką kierownicę (w korku
    > ponad lusterkami) i jest bardzo zwrotny - daje radę w mieście, ale to
    > nie jego żywioł :) Skręca, zawraca i się nie przewraca

    Żywioł to nie miasto, więc nie jest uniwersalnym motocyklem (1200) więc
    nie rozumiem skąd ten zachwyt, a podróżować.. kto 'podróżuje' częściej
    niż raz na rok..

    > Hahaha, ale dobrze ... swoje zasady trzeba mieć Pojechałem,
    > pogadałem, dali motocykl i zrobiłem materiał. Ot, tak - sam dla
    > siebie, bez żadnych sugestii, nacisków czy co tam jeszcze sobie
    > wyobrażasz ...
    > I nikt za nic nie zapłacił, oprócz mnie (bo paliwo jednak kosztuje)

    Zawsze zastanawiałem się czemu w takich magazynach jak ŚM, i podobnych
    temu 'premierowych' testach (na sprzętach bądź co bądź wypożyczonych
    dzięki uprzejmości dilera) czytanym przez wiele lat w przeszłości i nikt
    nie napąknął a jeśli nawet to bez echa o wadach, ubytkach,
    niedogodnościach, serwisie itp tylko wszyscy zachwycają się nowym cudem,
    i są same różowe ochy i achy.

    > W ogóle po co dyskutujemy skoro i tak wiadomo, że kupisz F800?

    Nie kupie, jeszcze nie ten czas. Narazie robie proktologicznie badanie
    swojej zacnej duszy czego ja tak naprawdę szukam.

  • 14. Data: 2012-10-17 16:29:13
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    > Pół roku temu byłem na jeździe testowej F800 GS i 650.
    >
    > Napisałem nawet na grupie moją ocenę. W skrócie: 800 była dramatycznie
    > mniej komfortowa. Po kilku km marzyłem, żeby przesiąść się z powrotem na
    > 650. 650 ma silnik prawie 800.
    z czego wynikała ta niewygodna pozycja?

  • 15. Data: 2012-10-17 16:59:01
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 17.10.2012 16:27, WIADRO wrote:
    > mam wrażenie że kasta 1200 to wyznanie może religia, a nie logika

    Pewnie coś w tym jest ..., ale gdzie jest logika w jednośladach? :)
    Bezpieczniej autem jeździć, albo z domu w ogóle nie wychodzić.

    Wyznawcy nie spadli z księżyca, tylko skądś się to bierze, wokół innych
    modeli też można spotkać grono "zapaleńców". Czy to źle? Niekoniecznie.

> [...]
    > ręce, głowa) obydwa różnica to tylko kanapa. (świadomie pomijam pasażera
    > miejsce dla pasażera bo bez sensu kogoś tachać ze sobą)

    Ja Ci z dobrego serca proponuję: przestań się dowiadywać i sam się
    przekonaj :)

    > 25 kg to jak by nie patrzył worek cementu, worek cementu który
    > przeszkadza w przyspieszaniu, hamowaniu, zakrętach , parkowaniu itp.

    No teraz to żartujesz chyba :) Oczywiście jak na parkingu stojący
    motocykl opuścisz sobie na nogę to jasne, że poczujesz różnicę - zgoda.
    Tyle, że motocyklem się jeździ, a nie nogami odpycha ;)

    > Żywioł to nie miasto, więc nie jest uniwersalnym motocyklem (1200) więc
    > nie rozumiem skąd ten zachwyt, a podróżować.. kto 'podróżuje' częściej
    > niż raz na rok..

    Jak nie jak tak, ja dużo jeżdżę po mieście i dla mnie to jest żywioł,
    ale co kto lubi. Daj lubić innym :)

> [...]
    > nie napąknął a jeśli nawet to bez echa o wadach, ubytkach,
    > niedogodnościach, serwisie itp tylko wszyscy zachwycają się nowym cudem,

    Sam pojeździj sobie różnymi sprzętami skoro nie masz zaufania do tego co
    czytasz w mediach. Będziesz miał własne zdanie :)
    Jakiś pierwiastek trzeba z tego co się czyta wyciągnąć oczywiście.

    > Nie kupie, jeszcze nie ten czas. Narazie robie proktologicznie badanie
    > swojej zacnej duszy czego ja tak naprawdę szukam.

    A to se możemy w nieskończoność snuć różne przypuszczenia, chociaż
    proktologia nie jest moją mocną stroną, ale jak lubisz ... nie krępuj się :)

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 16. Data: 2012-10-17 21:19:39
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-10-17 16:27, WIADRO pisze:

    > mam wrażenie że kasta 1200 to wyznanie może religia, a nie logika

    Możliwe,a nawet prawdopodobne:-)Sporo prawdziwych turystów odpuszcza
    sobie 1200 na rzecz 1100/1150 ze względu na większą niezawodność,z
    powodu mniejszej ilości elektroniki etc.
    Boxera jak przewrócisz na parkingu nic się nie stanie:-)
    Cieplej w nogi za garami no i w razie W naprawdę skuteczna osłona nóg.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 17. Data: 2012-10-17 22:20:19
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu 2012-10-17 16:59, duddits pisze:

> [...]
    > modeli też można spotkać grono "zapaleńców". Czy to źle? Niekoniecznie.

    > Ja Ci z dobrego serca proponuję: przestań się dowiadywać i sam się
    dilera mam daleko, a znajomi mają 1150, 1200 i inne w tych okolicach,
    do dziś pamiętam na expo w wawie jak na stoisku bmw, na siedzeniach
    widniały karteczki "nie siadać", to mi tym bardziej daleko do dilera.

    > No teraz to żartujesz chyba :) Oczywiście jak na parkingu stojący
    > motocykl opuścisz sobie na nogę to jasne, że poczujesz różnicę - zgoda.
    > Tyle, że motocyklem się jeździ, a nie nogami odpycha ;)

    w terenie tj w lasach i na duktach to ja widziałem jak te motocykle na
    plecach musieli kierowcy nosić

    > Jak nie jak tak, ja dużo jeżdżę po mieście i dla mnie to jest żywioł,
    > ale co kto lubi. Daj lubić innym :)

    Jak się ciasno robiło to miałem wrażenie że zaraz skrócę go o głowicę,
    albo i dwie.

    > Sam pojeździj sobie różnymi sprzętami skoro nie masz zaufania do tego co
    > czytasz w mediach. Będziesz miał własne zdanie :)
    > Jakiś pierwiastek trzeba z tego co się czyta wyciągnąć oczywiście.

    Paroma coś kiedyś jeździłem, a co do mediów to wszystkie opisy takie
    same. Daaawno nie widziałem opisu który zaglądał w głąb motocykla.

    > A to se możemy w nieskończoność snuć różne przypuszczenia, chociaż
    > proktologia nie jest moją mocną stroną, ale jak lubisz ... nie krępuj
    > się :)

    proktologia duszy nie ciała, taka przenośnia zabierania się do pewnych
    rzeczy od dupy strony

  • 18. Data: 2012-10-17 22:29:52
    Od: duddits <p...@R...tv>

    W dniu 2012-10-17 22:20, WIADRO pisze:
    > dilera mam daleko, a znajomi mają 1150, 1200 i inne w tych okolicach,
    > do dziś pamiętam na expo w wawie jak na stoisku bmw, na siedzeniach
    > widniały karteczki "nie siadać", to mi tym bardziej daleko do dilera.

    Znaczy o tym mówisz? http://www.wystawa-motocykli.pl/ ?
    Bo tu możesz sobie siadać ile chcesz, co prawda nie wiem w czym to Ci
    pomoże, bo na pewno nie w podjęciu jakiejś decyzji, ale proszę bardzo ...
    Takie spędy są niestety głównie dla rodzin z dziećmi, no i dla tych co
    sobie fotki z hostessami lubią robić :)
    Jeden bonus, że większość importerów masz w jednym miejscu i można sobie
    ze wszystkimi pogadać.

    > w terenie tj w lasach i na duktach to ja widziałem jak te motocykle na
    > plecach musieli kierowcy nosić

    Na plecach? Dużego GS-a? To Pudzian jakiś musiał być :)

    > Jak się ciasno robiło to miałem wrażenie że zaraz skrócę go o głowicę,
    > albo i dwie.

    Kogo niby? Można bez metafor? :)

    > Paroma coś kiedyś jeździłem, a co do mediów to wszystkie opisy takie
    > same. Daaawno nie widziałem opisu który zaglądał w głąb motocykla.

    Motormanię poczytaj, oni tam zaglądają tak jak lubisz ... proktologicznie ;)

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 19. Data: 2012-10-18 08:36:11
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-17 22:20, WIADRO pisze:

    > w terenie tj w lasach i na duktach to ja widziałem jak te motocykle na
    > plecach musieli kierowcy nosić

    To samo widzialem w wykonaniu:
    DT125, XT600, XR400, XR600, drz, chyba nawet KTM 125EXC i ktoras huska
    tyz byla wywlekana.

    Co to tych dwoch z tematu to r1200 jest duzo dokladniej sprawdzony w
    boju od 800, chociaz jak sobie usiadlem na 800 to stwierdzilem ze to
    sprzet dla mnie na miare. Jak tylko odbiore to te 5 baniek z totka, to
    zaraz ide kupic. A jak znow mnie oszukali to poczekam pare lat, az ceny
    spadna ;)

    pozdr
    newrom

  • 20. Data: 2012-10-20 15:43:25
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2012-10-17 16:22, zarafiq pisze:> On Wednesday, 17 October 2012
    15:04:07 UTC+1, Marcin N wrote:

    > F650 ma od jakiegoś czasu silnik od F800.

    Dokładnie tak, od 2008 roku, tyle że z mniejszą mocą tj 71KM ma F650 a
    F800GS ma 85KM a silniki konstrukcyjnie są identyczne.

    Rafał