    From: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: BARTOSZYCE i okolice. Jak odebrać TVN?
    Date: Thu, 2 Sep 2010 11:47:22 +0200

    > a w jakim celu chcesz zastosowac wzmacniacz kanalowy? Miec gowniana
    > antene i dowalic wzmocnieniem wzmacniacza? Nie tedy droga. Pamietaj,
    > ze najlepszym wzmacniaczem jest ANTENA i to od niej zalezy "jaki
    > poplynie prad w kabelku!"

    Wzmacniacz kanałowy ma za zadanie wzmocnić sygnał z jednego, wybranego
    kanału.
    W K jest to wzmacniacz antenowy który poza przenoszonym pasmem/kanałem
    ma bardzo stromo opadajacą charakterystykę. Dla komfortu odbiorcy i dla
    dobra
    automatyki (ARW) odbiornika sygnały z poszczególnych anten powinny mieć
    zbiliżone
    wartości. Wyeliminuje to nachodzenie sygnały z silnego nadajnika na słaby
    sygnał odbieranej stacji.
    Obrawia sie to widocznym w tle "cieniem" stacji zakłócajacej. W rozwazanym
    przeze mnie przypadku
    sygnal TVN mialby pochodzic z nadajnika z Olsztyna pracujacym na 41 kanale z
    moca 1KW.
    Za tym wyborem przemawia wysokosc zainstalowania nadajnika 150 m. n. p. t.
    Do tego mialbym zastosowac antene Udo/Yagi z zyskiem 16db w tym kanale (41).
    Antena szerokopasmowa nie ma tu zastosowania ze wzgledu na duze roznice w
    mocy nadajnikow
    i rozne ich kierunki. Antenę mogę w ostatecznosci zrobic sam. Mam w tym
    wzgledzie przygotowanie
    teoretyczne i doswiadczenie praktyczne.

    > Jezeli jakis sasiad ma, to latwiej do czego dazyc. A "pionierow
    > poznaje sie po strzalach wbitych w plecach" (na Dzikim Zachodzie).
    Tak też i ja mysle. Dlatego pytam. Pytam wlasnie sasiadow.
    Zadaje to pytanie na forum z przeciwleglego konca naszego Ukochanego Kraju.
    Co do sasiadow, to kazdy ma inaczej. Rozne anteny, rozne kierunki (czyt.
    wynalazki).
    Dlatego pytam.

    > Jezeli sygnal (jakis przyzwoity) z nadajniki jest ok, to go
    > odbierzesz. Jezeli sa warunki graniczne, to bez wiedzy, doswiadczenia,
    > przyrzadku pomiarowego, starannego doboru sprzetu i precyzyjnego
    > montazu, efekt moze byc marny.
    Jeszcze raz przypomne ze nadaje na to forum spod Wroclawia.

    > 1. zawieszenie anteny:
    [...]

    > 2. dobor anteny:

    [...]
    > interferencje.....Ale na jakby cos, to interesuje jeden kanal !!!
    I to jest powod dla ktorego pytam.

    [...]
    Wez fachowca, ale to tez koszty.
    To niby ja jestem tym fachowcem. Jestem czlowiekiem z branzy lecz
    utrzymujacym sie z czegos spoza tejze.
    Bywam tam raz na 2-3 lata. Pijemy piwo i ogladamy telewizje.
    Chcialbym tam pojechac, zrobic antene a moze i inne zmodernizowac i dalej
    pic piwo i ogladac telewizje.
    Jak napisalem koszta sa istotne. Mam swiadomosc tego ze moje rozwiazanie za
    2-3 lata moze okazac sie
    nieprzydatna. Powinno to byc rozwiazanie dorazne. Moje doswiadczenie
    zyciowepokazuje jednak ze prowizorki pomimo wszystko sa bardzo trwale.

    [...]
    > ThinkXtra
    Dziekuje za informace i serdecznie pozdrawiam