    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 4 Apr 2022 07:51:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Awaria wyświetlacza po aktualizacji Raspbiana
    From: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 4 kwietnia 2022 o 09:22:14 UTC-5 Atlantis napisał(a):
    > Mam pewien projekt oparty na Raspberry Pi Zero, w którym wykorzystuję
    > wyświetlacz SPI na ILI9341. Na karcie pamięci siedzi Raspbian Bullseye.
    > Do obsługi wyświetlacza używam samodzielnie skompilowanego pliku dtbo,
    > wrzuconego do /boot/overlays - musiałem go samodzielnie skompilować,
    > ponieważ używam trochę innego zestawu pinów niż to przewidziano w
    > standardowym sterowniku rpi-display.dtbo.
    >
    > Do tej pory wszystko działało w pełni poprawnie:
    > 1) Niedługo po uruchomieniu systemu inicjował się sterownik wyświetlacza
    > i pokazywał komunikaty systemowe w konsoli.
> [...]

    Trudno powiedziec na odleglosc.
    Sprobuj poubijac procesy i inicjalizowac wyswietlacz ponownie po kazdym ubiciu. Moze
    znajdziesz ktory przykrywa ekran na czarno.
    Obstawiam ze jak robiles update to cos dodatkowego sie zaciagnelo jako zaleznosc i
    teraz bruzdzi.
    Nie pamietam czy da sie latwo stwierdzic ktory proces ma otwarte piny do zapisu. Nie
    wiem czy lsof pokaze cos ciekawego ale warto sprobowac.

    Jak robisz inicjalizacje juz po starcie to jakies bledy wypluwa? czy po prostu jest
    czarno? nie wyczytalem czy to oled czy po prostu podswietlenie jest zgaszone...