  • 41. Data: 2016-04-05 22:46:44
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:ne0ti5$1a1$1@dont-email.me...

    > No jak to co? Spróbuje wyhamować tyle ile się da.
    > A takiego samobójce będzie widział radarem i lidarem z daleka.

    Jeszcze niech zdecyduje, czy gość sobie się o ścianę opiera, czy tańczy do
    ulubionej muzyki ze słuchawek, czy właśnie zamierza mu pod koła wpaść. Ale
    do tego już potrzeba intuicji. Daru, którego komputer z pewnością nie ma.
    Można przewidywać matematycznie, ale nadal pozostaje to suchą matematyką,
    zbitkiem algorytmów. Sztuczna, nawet superinteligencja, mimo wszystko nadal
    jest sztuczna.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 42. Data: 2016-04-05 22:48:34
    Temat: Re: do podkomisji.
    Od: "Ignacy" <b...@s...ma>

    > nawet nikomu do głowy by to nie przyszło. Ale do podomisji byś się nadał

    Myślę, że tak, bo nie mam pojęcia o lotnictwie, ani o technice lotniczej.
    Ale widziałem pękające parówki.
    Nawet sam przeprowadziłem taki eksperyment.

  • 43. Data: 2016-04-05 23:10:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > nie musi być samobójca. na drodze będą sytuacje gdy komputer będzie
    > musiał wybrać kogo zabić
    > <http://www.geekweek.pl/aktualnosci/23395/samochod-p
    rzyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic>

    Celne spostrzeżenie, znów mamy walkę karnawału z postem, algorytmów z
    intuicją, inteligencją, wartościami moralnymi, itd.
    Zauważmy też, że cały czas rozpatrujemy sytuację powiedzmy, zdrową, gdzie
    sprawne algorytmy, pojazd, "zderzają się" z rzeczywistością.
    K.I.T.T vs K.A.R.R.
    Teoretycznie identyczne pojazdy - ale różne algorytmy, kto oglądał serial, o
    polskim tytule "nieustraszony", czy jakoś tak, wie, o co mi chodzi - jakie
    były konsekwencje, że algorytmy były różne. I jeszcze tłumacze-pizdy,
    tłumacząsy filmowe KITT na polskie lektorskie KARR - przez jeden sezon tak
    lektor na KITTa gadał. Ale mniejsza o to. Auto z superwypasionym programem i
    osprzętem. A i tak nie było wolne od wad. Zresztą, wystarczyłoby, aby się
    paliwo skończyło, lub zatkał przewód paliwowy - i guzik ta cała logika by
    pomogła.
    Auta Google - diesle? Zwłaszcza TDI?
    Powodzenia. Jak automatyka auta poradzi sobie z problemem choroby szalonych
    diesli? Potrafi zgasić motor, zanim ten się zatrze i strzeli z kija?
    Podpowiadam - odcięcie dopływu paliwa nic nie da, nie zgasi silnika. Bo to
    nie paliwo go napędza, lecz olej smarny. Jak sobie poradzi z tym, żeby
    zdecydować się poświęcić silnik i uratować resztę, potrafi to? Podkreślam
    też, że nie musi być turbiny w dieslu, aby się on rozbiegał. Czy komputer
    wrzuci piątkę i strzeli sprzęgłem, w sposób zdecydowany, ale nie za mocny,
    jednocześnie z hamowaniem, by zdusić motor...? A awaria potrafi wystąpić
    nagle. Co, gdy z jakiegoś powodu zablokuje się linka gazu, pedał,
    przepustnica, etc, zależy, co tam samochód ma w środku...? Bo jakoś nie
    zostało za mocno powiedziane, co, gdy zdarzy się awaria samego samochodu,
    bądź jednej z jego części, choćby to był wystrzał opony na zakręcie. W
    najgorszym razie - pojazd zapala się, co wtedy? Mnie to szczerze interesuje.
    Artykuł, który podlinkowałeś, nabiera wtedy szczególnego znaczenia - póki
    auto przez ostatnie sekundy swego istnienia będzie jeszcze choc trochę
    sterowne, co zrobi komputer? Jak mu ogień połowę czujników na przywitanie
    odetnie?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 44. Data: 2016-04-05 23:14:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    ACMM-033 wrote:

> [...]
    > auto przez ostatnie sekundy swego istnienia będzie jeszcze choc trochę
    > sterowne, co zrobi komputer? Jak mu ogień połowę czujników na przywitanie

    bo tego nikt do końca nie wie co samochód zrobi, ani co, jak i czy w
    ogóle mu kazać. W któ(C)ą stronę poprowadzić proces samouczenia itd.
    Zaczynamy wchodzić w programowanie świadomości
    a co jak odezwie się syndrom Ananke jak u Lema?
    http://niepoprawni.pl/blog/jeszcze-nie-przypisane/sy
    ndrom-ananke

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 45. Data: 2016-04-06 00:11:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 5 Apr 2016 23:10:27 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >auto przez ostatnie sekundy swego istnienia będzie jeszcze choc trochę
    >sterowne, co zrobi komputer? Jak mu ogień połowę czujników na przywitanie

    Niestety, masz racje. Tak zwana "Sztuczna Inteligencja" jest
    porazajaco prymitywna, co nie znaczy ze nie czyni wrazenia na gawiedzi
    (patrz Przemol)

    A.L.

  • 46. Data: 2016-04-06 00:37:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:
    [..]
> [...]
    > póki auto przez ostatnie sekundy swego istnienia będzie jeszcze choc
    > trochę sterowne, co zrobi komputer? Jak mu ogień połowę czujników na

    Chłopie, panikujesz, rozumiem że masz obawy, ale nad tematem od kilku
    lat siedzi sztab profesjonalistów, zanim zobaczymy pierwszy fabryczny
    samochód autonomiczny jeszcze trochę wody w wiśle upłynie. A te
    przykłady które podajesz to sam bym mógł podać metody rozwiązań a gdzie
    mi do tych inżynierów co zajmują się tematem.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 47. Data: 2016-04-06 00:52:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Pewnie nikt. A jak się spieprzy sygnalizacja i zapalą się dwa zielone, a
    > jak wysiądą hamulce w klasycznym samochodzie, a kto poszedł do pierdla jak
    > się w Toyocie pedał gazu blokował?

    Właśnie - niech się w guglowozie pedał zaklinuje na pełnej piździe, nie
    tylko "tojotom" się to zdarza. Ciekaw jestem, co komputer w aucie zrobi...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 48. Data: 2016-04-06 01:03:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 00:52, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Właśnie - niech się w guglowozie pedał zaklinuje na pełnej piździe, nie
    > tylko "tojotom" się to zdarza. Ciekaw jestem, co komputer w aucie zrobi...

    No widzisz, w googolowozie można taką awarię przewidzieć i odpowiednio
    zaprogramować działanie - eksperci dobiorą optymalne zachowanie, a w
    human-wozie reakcje będą losowe, zwykle błędne.

    Najważniejszym atutem googlowozu jest to, że będzie mylił się tylko za
    pierwszym razem.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2016-04-06 01:08:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    AlexY wrote:

> [...]
    > przykłady które podajesz to sam bym mógł podać metody rozwiązań a gdzie
    > mi do tych inżynierów co zajmują się tematem.

    z tymi "fachowcami" od motoryzacji to bym uważał.
    Skoro potrafią połączyć wycieraczki czy szyby z silnikiem w jeden moduł
    tak, że awaria dupereli wpływa na działanie silnika albo szynę danych
    bez zabezpieczeń przez ingerecją czy wpływem wody (no ciekawe skąd woda
    w samochodzie?) to co dopiero mówić o zaawansowanych technologiach :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2016-04-06 01:13:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > Zaczynamy wchodzić w programowanie świadomości
    > a co jak odezwie się syndrom Ananke jak u Lema?

    Niech programują. A i tak będzie to znów zlepek algorytmów matematycznych,
    zależności, porównań, ciągów danych do przeliczenia, itd.
    Nie wiem, jak chcą zastąpić intuicję, myślenie, inteligencję i clou -
    mądrość. Nawet nasze komputery nie są od tego wolne...
    I komputer w ciemni wypłucze kliszę wrzątkiem...

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.