  • Data: 2016-04-05 23:10:27
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ne0u0g$34q$1@dont-email.me...

    > nie musi być samobójca. na drodze będą sytuacje gdy komputer będzie
    > musiał wybrać kogo zabić
    > <http://www.geekweek.pl/aktualnosci/23395/samochod-p
    rzyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic>

    Celne spostrzeżenie, znów mamy walkę karnawału z postem, algorytmów z
    intuicją, inteligencją, wartościami moralnymi, itd.
    Zauważmy też, że cały czas rozpatrujemy sytuację powiedzmy, zdrową, gdzie
    sprawne algorytmy, pojazd, "zderzają się" z rzeczywistością.
    K.I.T.T vs K.A.R.R.
    Teoretycznie identyczne pojazdy - ale różne algorytmy, kto oglądał serial, o
    polskim tytule "nieustraszony", czy jakoś tak, wie, o co mi chodzi - jakie
    były konsekwencje, że algorytmy były różne. I jeszcze tłumacze-pizdy,
    tłumacząsy filmowe KITT na polskie lektorskie KARR - przez jeden sezon tak
    lektor na KITTa gadał. Ale mniejsza o to. Auto z superwypasionym programem i
    osprzętem. A i tak nie było wolne od wad. Zresztą, wystarczyłoby, aby się
    paliwo skończyło, lub zatkał przewód paliwowy - i guzik ta cała logika by
    pomogła.
    Auta Google - diesle? Zwłaszcza TDI?
    Powodzenia. Jak automatyka auta poradzi sobie z problemem choroby szalonych
    diesli? Potrafi zgasić motor, zanim ten się zatrze i strzeli z kija?
    Podpowiadam - odcięcie dopływu paliwa nic nie da, nie zgasi silnika. Bo to
    nie paliwo go napędza, lecz olej smarny. Jak sobie poradzi z tym, żeby
    zdecydować się poświęcić silnik i uratować resztę, potrafi to? Podkreślam
    też, że nie musi być turbiny w dieslu, aby się on rozbiegał. Czy komputer
    wrzuci piątkę i strzeli sprzęgłem, w sposób zdecydowany, ale nie za mocny,
    jednocześnie z hamowaniem, by zdusić motor...? A awaria potrafi wystąpić
    nagle. Co, gdy z jakiegoś powodu zablokuje się linka gazu, pedał,
    przepustnica, etc, zależy, co tam samochód ma w środku...? Bo jakoś nie
    zostało za mocno powiedziane, co, gdy zdarzy się awaria samego samochodu,
    bądź jednej z jego części, choćby to był wystrzał opony na zakręcie. W
    najgorszym razie - pojazd zapala się, co wtedy? Mnie to szczerze interesuje.
    Artykuł, który podlinkowałeś, nabiera wtedy szczególnego znaczenia - póki
    auto przez ostatnie sekundy swego istnienia będzie jeszcze choc trochę
    sterowne, co zrobi komputer? Jak mu ogień połowę czujników na przywitanie
    odetnie?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.