  • Data: 2013-12-05 17:49:19
    Temat: Re: Automatyczny reset kotła gazowego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gizmo napisało:

    > Ok, poczytałem trochę i wiem już, gdzie ten wymiennik siedzi i jak go
    > wyciągnąć. Po 4 latach pracy ma prawo być zakamieniony i chyba od niego
    > zacznę.

    To się powinno dać zrobić bez wymontowywania czegokolwiek. I tak najlepiej
    to robić. Do obiegu wodu użytkowej wlewa się tego zajzajeru (ok, kwas
    cytrynowy może być nawet lepszy).

    > Wg tych opisów zawór trójdrożny też domaga się czyszczenia (grzeje wodę
    > c.o. razem z c.w.u.). Znalazłem też instrukcję serwisową, więc powalczę
    > najpierw z tymi tematami, jak się nic nie uda poprawić, będę całkował,
    > różniczkował i resetował.

    Mój kocioł działał nie 4, a 22 lata. I nic się nie zakamieniło, nie
    zatkało, zawór trójdrożny też nie ryksztosuje, zablindowany jak trzeba,
    widać w swoim czasie był na szoner robiony. Tyle że mu się te wszystkie
    termostaty porozlatywały -- jeszcze takie mechaniczne, z miedzianymi
    baniaczkami z gazem, miedzianymi rurkami i stykami. Chodziły mi przez
    czas jakiś po głowie gupie pomysły, żeby to samemu na nowo zrobić na
    jakimś mikrokontrolerze. Ale jak zobaczyłem, za ile można teraz kupić
    nowy kocioł, to mi się odechciało. Kupiłem niemal identyczny, w części
    hydraulicznej, jak ten stary. W zeszły wtorek wymieniłem. Grzeje.

    --
    Jarek