-
31. Data: 2021-08-02 13:26:51
Temat: Re: Automat w górach.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 30 Jul 2021 21:42:51 +0200, Marcin N wrote:
> W dniu 30.07.2021 o 18:17, nadir pisze:
>> Wcześniej, te i inne, polskie góry objeżdżałem 1.9TDI z manualną
>> skrzynią biegów i tam nie był żadnych problemów z podjazdami i zjazdami.
>> Wrzucona "dwójka" albo "trójka" i w razie potrzeby tylko muskanie pedału
>> hamulca, a żadna górka nie straszna.
>
> Chwila, chwila. W automacie też możesz sobie wrzucić na stałe "dwójkę
> albo trójkę" i jechać.
>
> Twoje narzekanie sugeruje, że nie umiesz jeździł automatem, a nie, że
> automat zły.
Automat ma byc automatyczny, a nie po specjalnym kursie :-)
Pod gore automat sam powinien dobrac odpowiednie przelozenie i obroty.
Ale widac ten jest kiepski ... albo ekologiczny :-)
Z gorki natomiast ... automat nie wie, czy chcesz sie rozpedzic na
dlugiej prostej, czy zwolnic przed kolejnym zakretem.
Cavalino pisal, ze jakis elektryk ma "zmiane biegu" i mozna ustawic
stopien "hamowania silniem" czyli odzysku energii.
Tak mi chodzi po glowie, ze mogloby to byc sprzegniete z pedalem
hamulca - krotkie nacisniecie i zwalnia mocniej.
J.
-
32. Data: 2021-08-02 13:36:55
Temat: Re: Automat w górach.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 01 Aug 2021 12:21:24 +0200, r...@k...pl wrote:
> Sun, 1 Aug 2021 12:09:08 +0200, w <610672c3$0$512$65785112@news.neostrada.pl>,
> Shrek <...@w...pl> napisał(-a):
>> W dniu 01.08.2021 o 00:33, r...@k...pl pisze:
>>
>>> Bez tego automat w górach przecież musi być bezradny -- skąd ma wiedzieć że
>>> jedziesz pod górę i trzeba bieg zredukować?
>>
>> Po obciążeniu silnika i prędkości obrotowej?
>
> Jak ma zmierzyć sobie obciążenie silnika?
Moze miec jakis miernik momentu, albo normalnie po wcisnieciu gazu.
W koncu miernika nie masz, a bieg potrafisz zredukowac.
J.
-
33. Data: 2021-08-02 13:39:48
Temat: Re: Automat w górach.
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 02.08.2021 o 08:14, scobowski pisze:
> Masz za słaby samochod
Za słaby to na pewno nie. TDI ma 90KM, a ten TSI/DSG 150KM.
TDI spoko sobie radzi w górach, więc to nie kwesta mocy.
> i zbyt eko oprogramowaną skrzynię.
To na pewno, trzeba przyznać, że przekłada się to też na spalanie. W
trybie mieszanym 50% miasto i 50% trasy spala jakieś 6l/100km.
-
34. Data: 2021-08-02 13:56:27
Temat: Re: Automat w górach.
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Mon, 2 Aug 2021 13:36:55 +0200, w
<1ukgazn4zrlgc$.4vnk8o2p3rgj$.dlg@40tude.net>, "J.F"
<j...@p...onet.pl> napisał(-a):
> On Sun, 01 Aug 2021 12:21:24 +0200, r...@k...pl wrote:
> > Sun, 1 Aug 2021 12:09:08 +0200, w <610672c3$0$512$65785112@news.neostrada.pl>,
> > Shrek <...@w...pl> napisał(-a):
> >> W dniu 01.08.2021 o 00:33, r...@k...pl pisze:
> >>
> >>> Bez tego automat w górach przecież musi być bezradny -- skąd ma wiedzieć że
> >>> jedziesz pod górę i trzeba bieg zredukować?
> >>
> >> Po obciążeniu silnika i prędkości obrotowej?
> >
> > Jak ma zmierzyć sobie obciążenie silnika?
>
> Moze miec jakis miernik momentu, albo normalnie po wcisnieciu gazu.
Automaty chyba zrzucają biegi po wciśnięciu gazu.
W Selespeedzie działo się tak po wciśnięciu gazu na max (w trybie auto
oczywiście).
-
35. Data: 2021-08-02 16:56:00
Temat: Re: Automat w górach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.08.2021 o 11:02, J.F pisze:
> Ale to hydrokinetyk - troche inna zasada dzialania.
> A tu skrzynia DSG - czyli prawie zwykla reczna, moglaby jezdzic jak
> reczna, ale widac soft skopany.
Hydrokinetyk też ma lockupy a fakt chujowości nie wynikał z zasady
działania a chujowości softu. Skoro dało się dobrze manualem zapiąć, to
znaczy że softem do ogarnięcia:P
>> dużo, ale prawda jest taka że ogólnie lepiej jechał jak mu na "manualu"
>> trójkę zapiąłem i nie ruszałem;)
>
> Ta trojka to chyba tez symbolicznie - wydaje mi sie, ze tam sie nadal
> biegi zmieniaja (szczegolnie jak automat ma przelozen 5 czy 8), tylko
> wskazowka dla komputera jak je zmieniac.
Na manualu trójkę zapiąłem;P I jeździł całkiem dobrze - pewnie by i z
trójki ruszył, ale mu wcześniej nawet na maualu komp biegi zrzuca;)
> Ale ... "najwyzszy bieg" i po gorach ?
Jaki najwyższy - jest pięć.
--
Shrek
-
36. Data: 2021-08-02 16:57:04
Temat: Re: Automat w górach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.08.2021 o 13:56, r...@k...pl pisze:
> Automaty chyba zrzucają biegi po wciśnięciu gazu.
Redukują jak za bardzo obroty spadną.
--
Shrek
-
37. Data: 2021-08-02 17:14:37
Temat: Re: Automat w górach.
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Mon, 2 Aug 2021 16:57:04 +0200, w <610807be$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
Shrek <...@w...pl> napisał(-a):
> W dniu 02.08.2021 o 13:56, r...@k...pl pisze:
>
> > Automaty chyba zrzucają biegi po wciśnięciu gazu.
>
> Redukują jak za bardzo obroty spadną.
A nie reagują na nagłe depnięcie?
-
38. Data: 2021-08-02 17:28:19
Temat: Re: Automat w górach.
Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>
r...@k...pl w
<news:gu2ggglc26qgl5c2ga6v39ds03tfhd5fa6@4ax.com>:
> Mon, 2 Aug 2021 16:57:04 +0200, w <610807be$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
> Shrek <...@w...pl> napisał(-a):
>> W dniu 02.08.2021 o 13:56, r...@k...pl pisze:
>>> Automaty chyba zrzucają biegi po wciśnięciu gazu.
>> Redukują jak za bardzo obroty spadną.
> A nie reagują na nagłe depnięcie?
To się nazywa "kick", dawniej pod pedałem gazu był przycisk, teraz zależy od
tempa "deptania".
Tak, wtedy wie, że ma "zapierdalać", ale i tak jest to opóźnione...
--
'Tom N'
-
39. Data: 2021-08-02 17:36:44
Temat: Re: Automat w górach.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
A temat "tempomat, a góry"?
-----
> A nie reagują na nagłe depnięcie?
-
40. Data: 2021-08-02 17:40:56
Temat: Re: Automat w górach.
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Czyli u Ciebie trójka to wszystkie biegi 1-2-3 oprócz lockupu.
-----
> mam stary automat ale mam tak.
[...]
> trzeba ręcznie trójkę wbić.
> W sumie na trójce prawie wszystko daje radę - i "ruszyć" w sensie z 10km/h pod
górkę i 140 wyciągnąć i z górki silnikiem hamuje i
> zaparkować od biedy się da
> mój w górach lepiej jeżdzi jak mu trójkę na stałe wbijesz niż w auto