  • 11. Data: 2010-03-01 12:34:27
    Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
    Od: "Tosiek" <a...@g...pl>

    "Robson" napisał
    > To teraz ja na Ciebie, ok?
    > czepiles sie tych skrzyn hydrokinetycznych ...
    > ... a skrzynie to > sa hydrauliczne.
    Ok. Masz rację, tak jakoś bezmyślnie powtarzałem. To są skrzynie
    hydrauliczne.

    > Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne.
    > Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic, stojac
    > pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu,
    Zgadza się, w Toyocie jest to samo.
    Czyli utwierdzasz mnie w przekonaniu, że Easytronic jest beee tymbardziej,
    że
    > Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl.

    > W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.
    Nie, nie, w Astrach też są. Jak się nie mylę, to zewnętrzną cechą
    charakterystyczną tych skrzyń, jest dźwignia zmiany biegów w kształcie
    dżojstika, a to można zobaczyć na zdjęciach z mylącym opisem Tiptronic.

    Tosiek

  • 12. Data: 2010-03-01 13:14:46
    Od: "Tosiek" <a...@g...pl>

    "MarMarK" napisał

    > A ja mam dwumasę w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywiście
    > bez turbo ;)
    > ----------------
    > Serio? A po co to tam?

    > ... a może dla większego przywiązania klientów do serwisu ;)
    "Śmiechu warte" ale prawdziwe z punktu widzenia klienta ...
    Można się bawić w igraszki słowne, ale sedno w tym, że nikt nie lubi pijawy
    w portfelu.
    Właśnie dlatego rozeznaję temat.

    Pozdrawiam
    Tosiek

  • 13. Data: 2010-03-01 15:58:12
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Nie, nie, w Astrach też są. Jak się nie mylę, to zewnętrzną cechą
    > charakterystyczną tych skrzyń, jest dźwignia zmiany biegów w kształcie
    > dżojstika, a to można zobaczyć na zdjęciach z mylącym opisem Tiptronic.

    Oczywisci glowy nie dam, ale jak jest cos takiego jak tu
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C117046
    23, to jest to
    zautomatyzowany manual, sprzeglo jest wciskane przez silownik.

  • 14. Data: 2010-03-02 00:24:51
    Od: "Tosiek" <a...@g...pl>

    "Robson" napisał

    > Oczywisci glowy nie dam, ale jak jest cos takiego jak tu
    > http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C117046
    23, to jest to
    > zautomatyzowany manual, sprzeglo jest wciskane przez silownik.

    Tak to miałem na myśli łącznie z opisem.
    Po jeździe próbnej Toyotą, po wypowiedziach twoich i Agenta (o popuszczaniu
    gazu) wiem, że Tiptronica nie chcę.
    Czyli nie ma jak hydrauliczne. Nie do zdarcia, biegi chodzą niezauważalnie
    a kickdown daje wystarczającego kopa. Dotyczy to jazdy bardzo zdecydowanej
    lecz bez popisów.

    Zostało mi teraz rozważyć pomiędzy benzyną a dieslem.
    W dieslu są skrzynie hydrauliczne a przy nich nie ma najbardziej usterkowego
    i drogiego koła dwumasowego - plus.
    Koszty paliwa wyraźnie niższe - plus.
    Wtryski oplowskie podobno najtrwalsze z porównywalnych marek - plus - ale
    czy wystarczająco nie zawodne na nasze paliwo?
    No i tak, niby plus a wątpliwości się nasuwają.
    Np. skrzynia nie do zdarcia ale przy benzynie (doświadczenia nie tylko
    własne), a jak jest przy dieslu gdzie moment obrotowy większy. Pocieszać się
    można tym, że jak ktoś wspomniał, montowane były do mocnych silników.
    Itd., itp.
    Ma ktoś doświadczenie z taką rozterką?

    Pozdrawiam
    Tosiek

  • 15. Data: 2010-03-02 17:43:01
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Robson pisze:
    [..]

> [...]
    > zmianach biegow. Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl.
    > W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.

    hm... jeździłem vectrą (bądź astrą) z taką skrzynią. Nie podobało mi się
    - te dłuugie zmiany biegów. Albo pełen manual albo automaty z
    przekładnią hydrokinetyczną.

    --
    pozdr,
    W.