-
31. Data: 2010-11-27 23:29:54
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> są 2 sposoby sterowania CVT:
> 1. variator na sprężynach, który reguluje odstęp tarcz płynnie pod
> wpływem obciążenia
> 2. komputer sterujący poprzez siłowniki. Wtedy możesz mieć "biegi" i nawet
> "ręczną" zmianę biegów. komp lub ty decyduje o zmianie położenia do
> określonej pozycji.
>
> u ciebie jest to drugie
OK, to już rozumiem. Dzięki.
A czy są jakieś większe wady tego rozwiązania?
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
32. Data: 2010-11-27 23:36:32
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> są 2 sposoby sterowania CVT:
> 1. variator na sprężynach, który reguluje odstęp tarcz płynnie pod
> wpływem obciążenia
> 2. komputer sterujący poprzez siłowniki. Wtedy możesz mieć "biegi" i nawet
> "ręczną" zmianę biegów. komp lub ty decyduje o zmianie położenia do
> określonej pozycji.
>
> u ciebie jest to drugie
OK, to już rozumiem. Dzięki.
A czy są jakieś większe wady tego rozwiązania?
Tak swoją drogą czytam, czytam, i nie umiem znaleźć że to na pewno CVT.
Na wikipedii twierdzą że to "3-speed automatic" -
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
33. Data: 2010-11-27 23:49:36
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:36:32 +0100 osobnik zwany MadMan
wystukał:
> Dnia Sat, 27 Nov 2010 22:23:08 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>
>> są 2 sposoby sterowania CVT:
>> 1. variator na sprężynach, który reguluje odstęp tarcz płynnie pod
>> wpływem obciążenia
>> 2. komputer sterujący poprzez siłowniki. Wtedy możesz mieć "biegi" i
>> nawet "ręczną" zmianę biegów. komp lub ty decyduje o zmianie położenia
>> do określonej pozycji.
>>
>> u ciebie jest to drugie
>
> OK, to już rozumiem. Dzięki.
> A czy są jakieś większe wady tego rozwiązania?
>
> Tak swoją drogą czytam, czytam, i nie umiem znaleźć że to na pewno CVT.
> Na wikipedii twierdzą że to "3-speed automatic" -
> http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Cultus
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
34. Data: 2010-11-27 23:50:57
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości news:icruno$ecg$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2010-11-27 22:51, Mumin pisze:
>> W dniu 2010-11-27 22:09, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>> W dniu 2010-11-27 21:47, Kuba (aka cita) pisze:
>>>
>>>> 5. parkowanie na wzniesieniu - bardzo istotne ! - najpierw "oprzeć"
>>>> samochód na ręcznym hamulcu, a później wstawić P i zdjąć noge z gazu.
>>> ^^^^^^^^^^^^
>>>
>>> Na pewno tak chciałeś napisać?
>>>
>>>
>>
>> No dobrze napisał. Jak włączysz najpierw P, a dopiero potem hamulec to
>> możesz mieć potem problem z wyjściem z tego P. Skrzynia cały ciężar
>> bierze wtedy na siebie. Zaciągnięcie najpierw ręcznego, a potem P
>> odciąża ją.
>>
>
> Podkreślenie mi się źle wstawiło. Chodziło mi o zdjęcie nogi z gazu.
z hamulca, z hamulca nożnego oczywiście :D
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
35. Data: 2010-11-28 00:02:25
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: " Wmak" <w...@g...pl>
masti <g...@t...hell> napisał(a):
>
> uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(
>
Mój Rover 114 z CVT miał przy wajsze biegów za literką D pozycję L i na niej
całkiem dobrze hamował silnikiem.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
36. Data: 2010-11-28 00:16:15
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 23:02:25 +0000 osobnik zwany Wmak
wystukał:
> masti <g...@t...hell> napisał(a):
>
>
>
>> uj, to to jest CVT czyli z hamowania silnikiem raczej nici :(
>>
> Mój Rover 114 z CVT miał przy wajsze biegów za literką D pozycję L i na
> niej całkiem dobrze hamował silnikiem.
hmm, ale jak? bo tam nie ma co hamować.
nie żebym się czepiał ale pytamboniewiem
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
37. Data: 2010-11-28 02:22:09
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2010-11-27 22:29, Wmak pisze:
> to<t...@a...xyz> napisał(a):
>
>
>> Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...
>
> Bo polubisz i potem zawsze będziesz tylko automaty kupować...
>
>
I bardzo dobrze. Automaty są fajne.
A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak
z pływaniem lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego
nie robił, to nie zapomnisz. Wiec się nie bój.
Ja po 1. automacie (Omega A) jak miałem wybór, to zawsze
kupowałem automaty. I to się nie zmieni.
I to takie klasyczne - hydrauliczne.
Chociaż PDK zrobiło na mnie ogromne wrażenie, szczególnie w Turbo S.
-
38. Data: 2010-11-28 02:41:26
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: to <t...@a...xyz>
begin megrims
> A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak z pływaniem
> lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego nie robił, to nie
> zapomnisz. Wiec się nie bój.
Ale trzeba się najpierw nauczyć. ;-)
--
ignorance is bliss
-
39. Data: 2010-11-28 04:51:07
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2010-11-27 21:40, to pisze:
>> jako że prawie zakupiłem swoje pierwsze w życiu auto (póki co za
>> nieswoje pieniądze) i tak się składa że ma automat - na co zwrócić
>> uwagę?
> Na to, żeby nie kupować pierwszego auta z automatem...
Dlaczego niby ?
Pomijam przyzwyczajenia ... aktualnie wsiadając do auta, łapię
kierę i obracam obszyciem (kręcę manetką ze względu ciągłego
jeżdżenia skuterem) ...
Grunt, żeby sprawca wątku też jeździł normalną skrzynią biegów.
Dzięki różnorodności napędów nie mam problemów w przesiadkach:
1. mocne vs słabe AUTO
2. słabe vs mocne AUTO
3. automat vs ręczna skrzynia
4. ręczna vc automatyczna skrzynia\
5. rower vs auto
6. auto vs rower
7. skuter vs auto/rower\
Cokolwiek nie miałbyś na myśli, powiedz o co Ci chodzi w
momencie gdy czepiasz się automatów w samochodzie ?
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008
-
40. Data: 2010-11-28 04:52:14
Temat: Re: Automat - co i jak?
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2010-11-28 02:22, megrims pisze:
> A z jazdą samochodem z ręczną skrzynią, to jest tak samo jak
> z pływaniem lub jazdą na rowerze. Choćbyś przez wiele lat tego
> nie robił, to nie zapomnisz. Wiec się nie bój.
Ponoć jazda skuterem jest jak seks z grubą babą ... fajnie się
na nich jeździ, ale wstyd się kolegom pokazać ;)
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008