  • Data: 2011-10-15 10:24:18
    Temat: Re: Autokomis Holenderski - faktura
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 09:35:06 +0200, Marcin Jan napisał(a):
    > Ustawa o podatku akcyzowym:
    > Art. 100. 1. W przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania
    > akcyzą jest:
    > 3) pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego
    > niezarejestrowanego na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu
    > drogowym:
    > a) wyprodukowanego na terytorium kraju,
    > b) od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których
    > mowa w pkt 1 albo 2.

    To jest aktualny stan ?

    Bo wydaje mi sie ze kiedys nie bylo slowa "pierwsza".
    No to otwiera sie pole do naduzyc :-)

    > a więc w moim przypadku jest dowód rejestracyjny, więc akcyza się nie
    > należy. Nie wiem tylko co z tą pozycją H w dowodzie i wpisie w miejscu
    > na adnotacje: "pobyt czasowy do....". Jaki ma status auto któremu
    > skończył się termin ważności dowodu ( z tym że dowód jest stały nie tzw.
    > miękki) czy z automatu auto jest wyrejestrowane? WK twierdzi że nie ma
    > problemu z rejestracją - więc dla nich auto dalej figuruje w PL.

    Teoretycznie to mogl wyrejestrowac jesli wyjezdzal za granice,
    no ale skoro urzad twierdzi ze nie, to nie :-)

    > Z jednej z strony dla spokojności lepiej będzie zrobić umowę k-s z
    > właścicielem z drugiej strony jeśli w sumie jest wszystko ok to dlaczego
    > nie wziąć faktury i tym samym nie płacić podatku pcc.

    bo podatek malutki, a nawet nie macie pojecia ile przepisow byc moze
    naruszyliscie :-)
    No ale ty nie naruszyles ... drozszy ten podatek od tlumacza ? :-)

    J.