  • 11. Data: 2016-03-03 10:33:51
    Temat: Re: Auto revers :-)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 03 Mar 2016 10:06:38 +0100, Michał
    Czarkowski<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Skąd u Ciebie zainteresowanie autorewersem? Nostalgia? Hipsterstwo?
    :-D ?
    > Moda na sprzęt retro?

    Na ten film trafiłem przez przypadek. Zapodałem jako ciekawostkę. A
    jeśli chodzi o "taśmociągi" to raczej lekka nostalgia. W klasycznych
    sprzętach coś się zawsze ruszało, miało własne życie. Teraz to
    wszystko martwe jest.
    Właśnie sobie przypomniałem, że mam gdzieś zadekowany zk240 + szpule,
    z których powinienem wyciągnąć nagrania sprzed 40 lat dokonane
    mikrofonem, póki jeszcze się da...

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-03-03 12:28:35
    Od: b...@g...com

    użytkownik Marek napisał:
    > Kiedyś to się chciało producentom kombinować:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=2CE_zmpHcWQ

    https://youtu.be/IvUU8joBb1Q
    Konsola DJ-ja lat 50?

  • 13. Data: 2016-03-03 12:57:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Mar 2016 03:28:35 -0800 (PST), b...@g...com
    wrote:
    > https://youtu.be/IvUU8joBb1Q
    > Konsola DJ-ja lat 50?

    Czemu coś takiego nie powstało już 300 lat temu?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-03-03 13:17:49
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 marca 2016 10:33:53 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > Właśnie sobie przypomniałem, że mam gdzieś zadekowany zk240 + szpule,
    > z których powinienem wyciągnąć nagrania sprzed 40 lat dokonane

    To prędziutko, prędziutko bo i tak może być za późno :)

    Nie raz i nie dwa miałem do czyniania z szpulami gdzie robił się przesłuch między
    kolejnymi zwojami tasmy.
    I to nie po 40 latach tylko po 10-15.
    Tak więc to nawet nie kwestia tego czy szumy ci sie zwiększą czy wysokie tony
    poznikają. To też kwestia ogólnego rozmagnesowania i magnesowania się taśm między
    swoimi zwojami...

    Sprawdz i daj znac jak ci wyszło. Ja moje tasmy gdzieś tam mam ale chyba nie ma na
    nich nic wartego odzyskania...

  • 15. Data: 2016-03-03 13:33:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Mar 2016 04:17:49 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > To prędziutko, prędziutko bo i tak może być za późno :)
    > Nie raz i nie dwa miałem do czyniania z szpulami gdzie robił się
> [...]

    Nie strasz mnie, ostatnio go odpalałem na początku lat 90 i nagrania
    były ok...

    --
    Marek

  • 16. Data: 2016-03-03 14:57:52
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    użytkownik Marek napisał:

    > https://youtu.be/IvUU8joBb1Q
    > Konsola DJ-ja lat 50?

    A ja się panie ironicznie zapytowywuję "Po co to?" :P
    :)

    A na serio, nie pytam się "po co", tylko uznaję gościa za pozytywnie
    zakręconego, że mu się chciało... :))

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 17. Data: 2016-03-03 15:39:09
    Od: b...@g...com

    użytkownik ACMM-033 napisał:

    > A na serio, nie pytam się "po co", tylko uznaję gościa za pozytywnie
    > zakręconego, że mu się chciało... :))

    Sztuka (drętwa) dla samej sztuki, za 3mln
    obejrzeń na YT może koszt się zwróci.

    Odpowiadając Markowi
    Czemu coś takiego nie powstało już 300 lat temu?

    Inne gusta odbiorcy były, strata czasu na zajmowanie
    się pierdołami które nie zwrócą się wykonawcy.
    Brak możliwości technicznych.

    Dzisiaj mamy więcej specjalistów od rzeczy zbędnych:)
    to i różne cuda wianki ludzie rzeźbią.

  • 18. Data: 2016-03-03 15:51:58
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Czemu coś takiego nie powstało już 300 lat temu?

    Bo nie było klocków LEGO do zrobienia taśmy z zaprogramowaną melodią. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2016-03-03 15:52:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-03 o 15:39, b...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Inne gusta odbiorcy były, strata czasu na zajmowanie
    > się pierdołami które nie zwrócą się wykonawcy.

    A widziałeś organy kościelne od środka?

    Zwłaszcza takie, co mają trakturę pneumatyczną i przynajmniej dwa
    manuały z kopulacjami (to nie błąd).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2016-03-03 16:06:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >Kiedyś to się chciało producentom kombinować:
    >http://www.youtube.com/watch?v=2CE_zmpHcWQ
    >Tak przy okazji - po co obracać głowicą w klasycznych rewersach? Nie
    >wystarczy druga rolka i zmiana kierunku przesuwu? Miałem walkmana

    Druga rolka i tak potrzebna.
    Tu zauwaz - potrzebna rolka, glowica uniwersalna i glowica kasujaca.

    A w kasecie tylko trzy miejsca. W odtwarzaczu glowica kasujaca
    niepotrzebna, to mozna miec dwie rolki.
    A tu nie mozna - wiec moze dlatego wymyslili obracanie kasety.
    Alternatywnie mozna wymieniac glowice kasujace z rolkami - i poziom
    skomplikowania mechanizmu podobny.

    >aiwę i tam chyba właśnie tylko była druga rolka a głowicą się nie
    >obracała.

    Byc moze przyczyna prosta - wpadlismy na pomysl autorewersu, a 4-ro
    sciezkowych glowic nie robia.
    Jak zrobia, to wypuscimy kolejny model, mniejszy, tanszy ... a nie,
    tanszy to pozniej, najpierw drozszy.

    Choc tez mi sie to dziwne wydawalo.
    A wyzej Akai ... oni chyba glowice sami robili.
    No tak, ale to z nagrywaniem, to mieli w/w problemy i tak cos musieli
    obracac.

    Albo jeszcze inaczej - pomysl AR z taka glowica ktos opatentowal, i
    taniej bylo dorobic obrotnice :-)

    J.