  • 41. Data: 2023-05-09 06:38:44
    Temat: Re: Auta elektryczne z zakazem wjazdu na parking warszawskiego basenu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2023 o 22:42, heby pisze:

    > Innymi słowy to ekonomia określi rynek a nie kilku nadgorliwych ideologów.

    Czego przykład mieliśmy w kowidzie. Ogranij się - jest kryzys
    klimatyczny. Murzyni wyjdą ci z morza i zgwałcom babcię!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-05-09 07:42:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-05-2023 o 22:40, heby pisze:

    > Oba powyższe.

    Ale co do tego pierwszego - ice palą się częściej i jakoś nikomu to nie
    przeszkadza.

  • 43. Data: 2023-05-09 07:53:47
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 9 May 2023 06:38:44 +0200, użytkownik Shrek napisał:

    > jest kryzys klimatyczny.
    > Murzyni wyjdą ci z morza i zgwałcom babcię!

    Żebyś się nie zdziwił. Tylko matoł ciężkiego kalibru nie dostrzega
    zagrożenia. Ciekawe co powiesz kiedy Wisła wyschnie któregoś lata i
    zabraknie ci w kranie wody, a już bywa że przejdziesz ją piechotą. Choć
    prawdę mówiąc, ja wiem. Powiesz "q... zabijmy wszystkich sędziów i
    policjantów, bo to przez nich" :)

    --
    Jacek

  • 44. Data: 2023-05-09 08:26:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/05/2023 06:38, Shrek wrote:
    > Czego przykład mieliśmy w kowidzie.

    Nie, nie mieliśmy. Covid nie miał nic wspólnego z wolnym rynkiem. To
    wyłacznie mieszanka decyzji naukowych, politycznych i ideologicznych. W
    różnych proporcjach, w różnych miejscach.

    Samochody elektryczne to zupełnie inny mechanizm. Obecnie jesteśmy na
    etapie imbecyli ogłaszajacych następne Red Flag Act. Etap bycia
    imbecylem jest niezbędny przy każdym nagłym postępie technologicznym i
    zazwyczaj kończy się wybalansowaniem zysków i strat, normalnie szacując
    ryzyko i godząc się na wyższe stawki ubezpieczeń.

  • 45. Data: 2023-05-09 09:17:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-09 o 08:26, heby pisze:

> [...]
    > zazwyczaj kończy się wybalansowaniem zysków i strat, normalnie szacując
    > ryzyko i godząc się na wyższe stawki ubezpieczeń.

    Trochę mieszasz fakty, Red Flag Act to był strach przed nieznanym, a
    teraz ludzie boją się elektryków bo się palą z całą okolicą, i to są
    fakty a nie zabobony. I problemem nie jest sam fakt palenia bo spalinki
    tez się palą tylko problem i to poważny z ugaszeniem takiego zanim sam
    się spali i spali całą okolicę.

    --
    Janusz

  • 46. Data: 2023-05-09 09:33:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/05/2023 09:17, Janusz wrote:
    > Trochę mieszasz fakty, Red Flag Act to był strach przed nieznanym

    Istniały mobile z silnikiem białkowym, na siano. Zamieniono je na
    auto-mobile, z silnikiem na śmierdzącą i łatwopaną ciecz.

    Nie widzę różnicy. Obecnie zmieniamy automobile z silnikiem na
    śmierdzącą i łatwopalną ciecz na magiczne w działaniu jony w jakimś
    papierze, których już przeciętny mechanik po zawodówce nie ogarnia.

    "Strach przed nieznanym". Czyli konserwatyzm, praktycznie definicja.

    >, a
    > teraz ludzie boją się elektryków bo się palą z całą okolicą

    A widziałeś kiedyś palącego się konia, szczególnie samozapłon?

    No wiec ten sam argument można wrzucić ~150 lat temu i też będzie
    poprawny. Konie się nie palą, a silniki na śmierdzącą ciecz, palą się
    jak szalone. Zakazać śmierdzącej cieczy na drewnianych mostach, w
    pobliżu zabudowań i stogów siana.

    >, i to są
    > fakty a nie zabobony.

    Nie, to tylko to samo w kółko. "Nowe jest złe, stare jest dobre". I to
    jest prawda, tylko że nalezy brak pod uwagę, że Nowe za jakiś czas
    będzie już stare i okrzepłe. Na razie samochody elektryczne są jak
    pierwsze automobile. Niebezpieczne, psujące się, nieopłacalne. Rynek sam
    ustali, gdzie jest granica między bezpieczeństwem i ryzykiem, tam samo
    jak ustalił w przypadku spalinowych i jak do dzisiaja ustala w przypadku
    LPG, co zaczyna być już niezła komedią. Rynek to strasznie powolny
    mechanizm.

    > I problemem nie jest sam fakt palenia bo spalinki
    > tez się palą tylko problem i to poważny z ugaszeniem takiego zanim sam
    > się spali i spali całą okolicę.

    Wiec poczekajmy, skoro się boisz, na samochody z bateriami które się nie
    palą. Jest co najmniej kilka takich projektów baterii na różnych
    etapach, od pomysłu, przez badania, po prototypy.

    Z pierwszych samochodów też wyciekało paliwo, a jak się zapaliło, to
    spaliło cała okolicę.

    Niepalne konie były lepsze.

  • 47. Data: 2023-05-09 10:54:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2023 o 07:53, Jacek pisze:

    > Żebyś się nie zdziwił. Tylko matoł ciężkiego kalibru nie dostrzega
    > zagrożenia.

    Dostrzegam, tylko wolę na racjonalne argumenty dyskutować.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-05-09 10:56:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2023 o 08:26, heby pisze:

    > Nie, nie mieliśmy. Covid nie miał nic wspólnego z wolnym rynkiem.

    fit for 55 też.

    > wyłacznie mieszanka decyzji naukowych, politycznych i ideologicznych. W
    > różnych proporcjach, w różnych miejscach.

    Tu się zgadzam, dokładnie jak fit for 55.

> [...]
    > zazwyczaj kończy się wybalansowaniem zysków i strat, normalnie szacując
    > ryzyko i godząc się na wyższe stawki ubezpieczeń.

    Normalnie to lepsza technologia naturalnie wypiera tą gorszą. Na
    przykład telefony komórkowe - nikt stacjonarek nie zabraniał a się
    przyjęły (mimo jakiś tam wad - tam gdzie są istotne to zostały stacjonarki).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2023-05-09 10:58:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2023 o 09:17, Janusz pisze:

> [...]
    > fakty a nie zabobony. I problemem nie jest sam fakt palenia bo spalinki
    > tez się palą tylko problem i to poważny z ugaszeniem takiego zanim sam

    A naprawdę poważnym problemem, to jest że są na węgiel i mniej więcej
    połowa ludzi nie ma ich jak zatankować. Pożary są póki co tematem
    zastępczym. Być może będzie on rozwiązany przed rzeczywistym przyjęciem
    technologii. A jak nie to być może należy rewolucję przełożyć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2023-05-09 11:31:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 May 2023 07:42:46 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale co do tego pierwszego - ice palą się częściej i jakoś nikomu to nie
    > przeszkadza.

    Moze tak naprawde rzadko sie palą ... i w miare latwo ugasic.
    Choc ten niedawny pozar w Warszawie, co to podejrzewano elektryka -
    spore straty finansowe przyniósł.

    Tylko co - chcesz sprzedac klientowi miejsce garażowe i zabronic
    wjazdu samochodem, bo samochody sie palą? Taki numer nie przejdzie :-)

    Jak widac można zakazac LPG, elektrykom, ale przeciez nie spalinowym.
    Za 20 lat - kto wie, moze zabronią wjazdu benzynowym, bo to margines
    bedzie :-)

    J.