    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Audiofilski hit !!
    Date: Sat, 19 Mar 2016 15:39:36 +0100
    <nc4urr$poh$2@node1.news.atman.pl> <nc5g4u$ad1$1@node1.news.atman.pl>
    <nc6m8j$6km$1@node2.news.atman.pl> <ncj640$9tv$4@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:ncj640$9tv$4@node2.news.atman.pl...

    > Nie, bo jest prawie identyczny i nieliniowości nie pokaże, a to o nie
    > właśnie chodzi.

    Ale podwójną ślepą można by było :)

    > Hmmm... Dobry analizator musiałbyś mieć albo zdjać sporo sprzężenia, bo

    Hehe, no jasne, że nie byle gówno. W robocie miałem urządzenia z pewnością o
    pięcio (o ile nie sześcio) cyfrowej cenie. Nawet wyjście do plotera miały,
    aż miło było patrzeć, jak pisaki śmigają :)

    > inaczej to tych harmonicznych możesz w ogóle nie zobaczyć. Może rozsądniej
    > będzie obejrzeć to na jakimś spice z fourierem. Kiedyś nawet i to nie
    > miało sensu, ale teraz może da się nazbierać tyle danych żeby taka analiza
    > dała jakiś rozsądny wynik.
    > Ale może po prostu zajrzyj na wiki, masz tam wzory na prąd drenu i
    > kolektora/emitera - porównaj. Dla mosfeta masz charakterystykę zbliżoną do
    > kwadratowej, dla bipolarnego e^x.

    Wenę muszę podłapać, to i porozkminiam co możliwe.
    Wtedy poanalizuję, dziś znów mnie łeb nategowuje nieco.

    > Jeśli WD to nic szczególnego ;)

    Nie tylko Caviary, różne dyski to jeszcze mają tak, że łożysko talerzy
    piłuje niekiedy jak dobra krajzega, no, jeszcze w starych napędach pokrojyu
    ST225 bym zrozumiał, choć XT z taki dyskiem, co miałem w robocie, to on
    nawet całkiem cichy był, jak na taki dysk. I tak charakterystycznie mu
    świerszczył siłownik (później wszędzie słyszałem ten dźwięk) :) Natomiast u
    znajomych polpagerowców mieli kompa z dyskiem 95MB (Uhuhu, jaki to był wtedy
    duży), taki traktor, że nasze klekoty to przy nim nic :)
    Choć na YT to można okazy znaleźć :)

    > Ważne, żeby było ciche puknięcie przy przełączaniu ;)

    Łoo, panie! To znaczy, że na pewno działa!

    > No bo człowiek to w sobie takie coś ma. Sam często muszę coś tam ocenić
    > chociaż różnic za bardzo nie widać. Dla jednego błękitne niebo na zdjęciu
    > wygląda rewelacyjnie, dla drugiego sztucznie. A dla mojego oka jest miłe.

    W sumie daje się to wyłapać, choć może nie zawsze... Czy niebo jest
    podkolorowane, czy rzeczywiście była ładna pogoda. Ale dla kamer cyfrowych
    trudno to jednoznacznie uchwycić, zauważyłem, że nawet te lepsze mają
    tendencję do przepalania jasnych szczegółów. Sfocić Łysego w nocy, aby nie
    była to biała plama, nie jest łatwo. Z niebem trochę podobnie. Co aparat to
    inaczej. Chyba takie rzeczy lepiej brać przez kliszę, najpierw tradycyjna
    fotka, potem skan...?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.