    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Audiofilski hit !!
    Date: Sat, 19 Mar 2016 10:28:41 +0100
    <nc4urr$poh$2@node1.news.atman.pl> <nc5g4u$ad1$1@node1.news.atman.pl>
    <nc6m8j$6km$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2016-03-14 o 16:43, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Pewnie nie da, ale pozwoli mi poznać więcej "aspektów" tematu.

    Nie, bo jest prawie identyczny i nieliniowości nie pokaże, a to o nie
    właśnie chodzi.

    > Aż chyba kiedyś to przedzwonię jakimś analizatorem... :) Z czystej
    > ciekawości chociażby, dla lepszego zrozumienia. Różne klasy, może
    > końcówka na tyrystorach? :)

    Hmmm... Dobry analizator musiałbyś mieć albo zdjać sporo sprzężenia, bo
    inaczej to tych harmonicznych możesz w ogóle nie zobaczyć. Może
    rozsądniej będzie obejrzeć to na jakimś spice z fourierem. Kiedyś nawet
    i to nie miało sensu, ale teraz może da się nazbierać tyle danych żeby
    taka analiza dała jakiś rozsądny wynik.
    Ale może po prostu zajrzyj na wiki, masz tam wzory na prąd drenu i
    kolektora/emitera - porównaj. Dla mosfeta masz charakterystykę zbliżoną
    do kwadratowej, dla bipolarnego e^x.

    > Ja sporo słyszę, choć chętnie się sprawdzę w podwójnej slepiej, albo
    > nawet i zwykłej, wciąż pewnych zależności (słyszę i nie wiem dlaczego)
    > nie daję rady rozeznać. No, ale skoro z kuchni potrafiłem usłyszeć
    > klekocący w pokoju dysk twardy...?

    Jeśli WD to nic szczególnego ;)

> [...]
    > połączony w środku, lub ewentualnie włączający niewielki dzielnik na
    > oporniczkach tak, aby wprowadził określoną, bardzo znikomą zmianę
    > poziomu, ledwo do wysłyszenia. O, może być i drugi rzeczywiście nie
    > połączony. Dać znajomym zadanie określenia, która z 4 kombinacji
    > przełączników dale najlepszy dźwięk. O, jeden z przełączników może
    > "omijać" (cudzysłów ściśle zamierzony) lampę w torze audio (niezależnie,
    > czy ona ma w obwodzie coś poza żarzeniem), niech się ludziska bawią,
    > ciekawe, czy ktoś wpadnie na to, że to żart jedynie. Zainspirował mnie

    No, to jest fajny pomysł :)

    > ten temat na podstawie poświęcenia kawałka czasu na porównanie dwójki
    > empetrójek, dla oszczędzenia miejsca na dysku... "no, która lepiej gra?"
    > W końcu ustaliłem, hehe, że ta druga. Ale wiedzony ciekawością,
    > postanowiłem porównać, gdzie różnią się bajty. Różnic odnalazłem...
    > zero. Zasugerowały mnie różnice w nazwach plików. To przełączniki mogą

    Ja u okulisty/optometry często mówię, że jeżeli już ma być jakaś różnica
    to ...

    > też udawać jakieś bajery, w rzeczywistości niczego istotnego nie
    > czyniąc. Jestem więcej niż pewien, że niektórzy zasugerują się samym

    Ważne, żeby było ciche puknięcie przy przełączaniu ;)

    > "faktem", że "ten przełącznik wpływa na X, a ten drugi na Y", choćby
    > nawet podłączone nie były. I różnicę usłyszą, choć jej wcale nie będzie :P

    No bo człowiek to w sobie takie coś ma. Sam często muszę coś tam ocenić
    chociaż różnic za bardzo nie widać. Dla jednego błękitne niebo na
    zdjęciu wygląda rewelacyjnie, dla drugiego sztucznie. A dla mojego oka
    jest miłe.

    Pozdrawiam

    DD