    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Audiofile...
    Date: Fri, 16 Nov 2012 02:44:51 +0100

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:gof.pme.1352800531@news.chmurka.net...

    > Więc jeżeli ktoś jest uciążliwy albo niebezpieczny dla otoczenia, to go
    > leczmy, ale nie za samą audiofilię.

    To nie takie proste...

    > Facet ma kaprys, wierzy w to swoje voodoo (wiele ludzi wierzy w rzeczy,
    > które logicznie nie mają sensu), jego kasa, jego prawo. Można oceniać

    Oczywiście - dopóki to on się z/w tym kwasi.

    > go prywatne jako idiotę, a on może oceniać nas jako ignorantów, ale nie
    > przesadzajmy z zamykaniem. To cienka granica.

    Mnie zależy głównie na tym, żeby rąbane drwa (czyli jego kocopoły) nie
    pryskały na niewinnych.
    Jeśli załóżmy, ja posiądę kaprys, że chcę naprawdę sprzętu bardzo wysokiej
    jakości i mogę wydać na niego 50 baniek, to chcę, aby ta jakość była
    rzeczywista, realna, rzetelnie potwierdzalna, obiektywna, a nie wynikła z
    (u)rojeń, wyobrażeń, że istotny jest kabel sieciowy, czy twardość kamiennych
    podstawek, itd... to może jeszcze Seagate daje lepsze audio niż Caviar,
    jeśli wykorzystam kompa?
    Jeśli ktoś, komu może zależeć na bardzo drogim sprzęcie, zasugeruje się
    urojomymi opiniami a-la-mr-adalberto (inna forma imienia Wojciech), to po
    pierwsze, może się naciąć, po drugie, będzie to wobec niego po prostu
    nieuczciwe.
    Przypomniała mi się pewna czytanka, jeszcze z podstawówki, c.a. 35 lat temu,
    całej już nie pamiętam, ale chodzi o kilka szczegółów...
    Obiekty i postacie:
    Drzewo kasztanowca z kwiatami białymi
    Drzewo kasztanowca z kwiatami czerwonymi
    Widząca dziewczynka, o imieniu, przyjmijmy (bo nie pamiętam go) Krysia
    Niewidoma dziewczynka, o imieniu Wandzia (to imię pamiętam doskonale)
    Sceneria:
    Zebrane na kupkę opadłe kwiaty (oczywiście, chodzi o same płatki) obu
    kasztanowców, Krysia daje zapoznać się Wandzi z różnicą między kwiatkami. Po
    mozolnym przebraniu ma już dwie kupki tych kwiatów i już, Wandzia chce
    porównać je dotykiem, ale Krysia zauważa, ze w kupce białych kwiatów jest
    jeden czerwony. Mówi "poczekaj chwilę", przekłąda zabłąkany kwiat do
    właściwej kupki. Dopiero wtedy Wandzia zanurza dłonie w tych kupkach
    kwiatów, wiedząc od Krysi, którą rękę w której kupce trzyma. Nie wiem, czy
    odczuwa jakąś różnicę, jako niewidoma może ją sobie (jak i same kwiaty w
    dotyku) wyobrażac zupełnie inaczej, niż my. Może nawet jedyna odczuwalna
    różnica jest tylko w jakimś abstrakcyjnym wyobrażeniu... Opinię mr
    adalberto są jak zabłąkany czerwony kwiat w kupce białych... Pozostawienie
    tego kwiatka przez Krysię, było by nieuczciwe wobec Wandzi, która ma pełne
    prawo ufać koleżance, że kwiatki w białej kupce są białe i tylko białe, a w
    czerwonej są czerwone i tylko czerwone, choćby jedyną dla niej rozróżnialną
    i pojmowa(l)ną cechą kwiatków, był przymiotnik opisujący ich barwę. Tak samo
    ja, mając megadrogi i mega-top-endowy sprzęt, mam prawo ufać, że jest on
    naprawdę mega-top-endowy i że jest taki rzeczywiście, naprawdę.