eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAtmel Studio, projekt w wielu plikach i dyrektywa #include › Re: Atmel Studio, projekt w wielu plikach i dyrektywa #include
  • Data: 2013-11-25 15:16:05
    Temat: Re: Atmel Studio, projekt w wielu plikach i dyrektywa #include
    Od: "Piotr Galka" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
    news:0ead3cc5-a14d-45c8-b2a1-5a1849d963b8@googlegrou
    ps.com...

    > W/g mnie ten drugi #ifdef ByteTypesH nie jest potrzebny. Pliki .h z
    > toolachain'a zwykle maja juz wbudowane zabezpieczenie przed wielokrornym
    > dolaczaniem
    > Ja uzyl bym po prostu #include "ByteTypes.h" ktory dolaczy sie o ile juz
    > wczesniej nie zostal dolaczony przez inny plik .h

    Otoczenie #include przez #ifdef zapobiega analizowaniu przez kompilator
    wlaczanego pliku. Kompilator nie jest jasnowidzem i po sekwencji:
    #ifndef __ByteTypes_H__
    #define __ByteTypes_H__
    nie wie, ze reszty moze nie czytac - musi wyszukac pasujacy #endif wiec musi
    przynajmniej analizowac kolejne #ifcostam (aby pominac odpowiednie
    #endif-y), co oznacza koniecznosc czytania calego pliku i co najmniej
    minimalnej analizy kazdej kolejnej linii kodu.
    Moje pliki .h sa wzglednie krótkie, ale biblioteczne pliki .h potrafia byc
    dlugasne.
    Kiedys dawno, gdy zaczynalem, komputery nie byly tak szybkie jak teraz (do
    tego pierwszy PC jaki kupilismy do firmy byl bez hdd).
    Przyjalem sobie wtedy taki zapis (i juz tak zostalo) bo przy kompilacji
    wiekszego programu oszczedzalo to otwierania i analizowania wielu plików, co
    dawalo wyrazne przyspieszenie kompilacji nawet na komputerze posiadajacym
    hdd, a co dopiero na moim.
    P.G.