  • 11. Data: 2013-11-07 01:00:00
    Temat: Re: Atmega zegar/temperatura
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > A rejestr tris tego pina (czy jak tam się on nazywa w atmedze) nie ma
    > domyślnego stanu input po resecie?

    Tak, rejestr kierunku jest wyzerowany po resecie, czyli pin jest wejściem.

    > Na pic tak jest, wtedy ustawiasz port lat na 1 a po tym dopiero tris na
    > output. Wtedy jest "bezhazardowe" przejście ze stanu hZ do 1.

    Są dwa rejestry. Rejestr kierunku i rejestr wartości wyjściowej. Jeśli
    rejestr kierunku ma bit danego pinu ustawiony na zero, wówczas są dwie
    możliwości zależne od wartości bitu wartości wyjściowej. Jeśli ten bit to
    zero, wówczas mamy HZ. Jeśli ten bit to 1, wówczas mamy pull-up.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2013-11-07 01:00:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 07 Nov 2013 00:51:38 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > A rejestr tris tego pina (czy jak tam się on nazywa w atmedze) nie
    ma
    > domyślnego stanu input po resecie? Na pic tak jest, wtedy ustawiasz

    Innymi słowy (zakładając że po resecie/power up piny sa input - bo to
    chyba standard) najpierw wpisujesz do portu 1 a później go
    przestawiasz na output, wtedy zatrzask wyjsciowy mający już wpisaną 1
    jest dołączany do pina.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2013-11-07 01:02:12
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
> [...]
    > output, wtedy zatrzask wyjsciowy mający już wpisaną 1 jest dołączany do

    Tak. Jeśli nie ma czegoś ściągającego pin do masy (rezystancji mniejszej niż
    wewnętrzny pullup), wówczas ładnie się nam jedynka pojawi, bez jakichś
    dziwnych przejść.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 14. Data: 2013-11-07 02:01:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=129
    24115#12924115

    na dole opisałem rozwiązanie.

  • 15. Data: 2013-11-07 07:47:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-06 23:52, sundayman pisze:

    > Tak, ale jak opisałem w wątku na elektrodzie , ten problem "czasowy"
    > jest tylko pobocznym zjawiskiem - sam kłopot pochodzi z czego innego.
    > Żeby nie powtarzać tutaj wszystkiego - podczas deklarowania
    > pinu procesora jako wyjście, pojawia się na tym pinie przez chwilkę stan
    > "0", zanim zostanie ostawiony przez program na "1" (program jest w
    > Bascomie).
    >
    > Czyli chodzi o to, jak w bascomie zadeklarować pin jako wyjściowy tak,
    > aby ze stanu wysokiej impedancji natychmiastowo przeszedł w stan "1".
    Przecież możesz dać najpierw PINA.1 = 1 (w przypadku bycia wejściem -
    włączenie pullupa = słaba 1ka na wejściu) a opiero po tym przełączenie
    na bycie wyjściem DDRA.1 = 1 (i robi się mocna 1ka).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2013-11-07 08:49:41
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak. Jeśli nie ma czegoś ściągającego pin do masy (rezystancji mniejszej niż
    > wewnętrzny pullup), wówczas ładnie się nam jedynka pojawi, bez jakichś
    > dziwnych przejść.

    A nawet warto podciągnąć zewnętrznie do vcc na ten moment, kiedy będzie jeszcze HiZ.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/