eGospodarka.plGrupypl.internet.polipAtak z wykorzystaniem IPv6 w PLIX, AC-X i na dowolnym innym styku L2.Re: Atak z wykorzystaniem IPv6 w PLIX, AC-X i na dowolnym innym styku L2.
  • Data: 2010-08-10 20:50:22
    Temat: Re: Atak z wykorzystaniem IPv6 w PLIX, AC-X i na dowolnym innym styku L2.
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.08.2010 22:21, Krzysztof Halasa pisze:
    > (...)
    > Wszystko jest podatne na DDoS. Jak szerokie masz uplinki? Znakomita

    Ja? Bodaj 768kbps w kablowej. ;) Administruję takimi o 2-3 rzędy
    wielkości większymi, ale nie w tym rzecz...

    > wiekszosc sieci koncowych mozna polozyc jednym ENTERem, bez zadnego
    > wysilku, i nic na to nie da sie poradzic.
    > IPv6 ma sie do tego nijak.

    Generalnie odchodzimy od tezy. Teza w dużym uproszczeniu brzmi: mając
    domyślną konfigurację IPv6 na linuksie, ktoś mający z Tobą styk w L2
    może ominąć regułki netfiltera napisane wyłącznie dla IPv4. Naturalne
    wydaje się też, że bardziej podatnym na atak będzie system z otwartym
    ssh, niż ten san system bez wystawionego ssh. Zakładam też, że lepiej
    mieć świadomość istnienia możliwości wystąpienia takiego ataku, niż jej
    nie mieć i żyć w przeświadczeniu, że moich iptablesów to nikt nie
    przeskoczy.

    > Udanego? :-)
    > Jesli sie boisz o swoje hasla, to przeciez mozna zablokowac. I tak chyba
    > wszyscy uzywaja kluczy czy czegos podobnego.

    W idealnym świecie pewnie wszyscy używają kluczy i niesłownikowych haseł. :)

    > W niektorych okolicznosciach, prawda. Generalnie, trzeba tak wlasnie
    > otworzyc, jesli nie znamy zestawu IP, ktorych bedziemy uzywac.
    > Jesli ktos pracuje zdalnie "ze swiata", to nie ma bladego pojecia jakie
    > bedzie mial IP.
    > Jesli ktos np. pracuje z neostrady itp, to owszem - moze ograniczyc
    > zakres IP, ale nie moze wyciac duzego potencjalnego zrodla atakow, jakim
    > jest zakres adresow (w tym przypadku) neostrady.
    >
    > Trzeba to po prostu miec zrobione z sensem i tyle.

    > Przyznaje ze nie do konca rozumiem co tu masz na mysli.

    Mam na myśli np. orange free lub blueconnect. Oba można mieć ze stałym
    publicznym IP i nosić je w kieszeni.

    --
    Sławek Lipowski