  • 1. Data: 2013-03-08 10:59:48
    Temat: Atak DDoS - jak z tym walczyć?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zauważyłem gigantyczne obciążenie serwera. Okazało się, że z numeru IP
    62.111.229.114 mam kilkadziesiąt wejść na sekundę na konkretną domenę.
    Identyfikacja przeglądarki jest zmienna więc widać, ze robi to automat.
    Zorientowałem się, że IP należy do Netii (o ile jest prawdziwy).
    Zadzwoniłem tam z prośbą o pomoc do działu technicznego - zalecono mi
    udać się na policję i donieść, że jestem nękany :-D

    Póki co już drugi numer IP zablokowałem na firewallu. Jak takie kwestie
    rozwiązuje się w praktyce? Czy bez pośrednictwa wojska, policji i staży
    pożarnej da się to załatwić?

    Marek

  • 2. Data: 2013-03-08 11:25:21
    Temat: Re: Atak DDoS - jak z tym walczyć?
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 08.03.2013 10:59, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Póki co już drugi numer IP zablokowałem na firewallu. Jak takie kwestie
    > rozwiązuje się w praktyce? Czy bez pośrednictwa wojska, policji i staży

    Da się załatwić - po to jesteś administratorem. Banuj IP i tyle...
    --
    td

  • 3. Data: 2013-03-08 13:16:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-08 11:25, TOUDIdel pisze:

    > Da się załatwić - po to jesteś administratorem. Banuj IP i tyle...

    Liczę na to, że IP będą pojedyncze a nie np. 1000 różnych. Szkoda, że
    Netia ma to gdzieś. Choć zastanawiam się czy nie napisać do BOK Netii z
    informacją, że ich pracownik kazał mi donosić na nich na policję :-)

    Marek

  • 4. Data: 2013-03-08 19:49:41
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    tak zapewne będzie jeden IP i to z polski... już to widzę...

  • 5. Data: 2013-03-09 00:36:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-08 19:49, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > tak zapewne będzie jeden IP i to z polski... już to widzę...

    Mam już 4: jeden z USA, z Netii, z OVH (oni nie są chyba dostawcą
    internetu a jedynie hostingu - więc widać, ze to aplikacja robi) i
    jeszcze jakiś.

    Marek

  • 6. Data: 2013-03-18 16:13:21
    Od: Bartosz <s...@o...pl>

    On Sat, 09 Mar 2013 00:36:51 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:

    >Mam już 4: jeden z USA, z Netii, z OVH (oni nie są chyba dostawcą
    >internetu a jedynie hostingu - więc widać, ze to aplikacja robi) i
    >jeszcze jakiś.

    fail2ban może ci pomóc.
    wystąpienie w określonym logu określonego wpisu więcej niż określona ilość razy ban
    na określoną ilość czasu
    tam gdzie określone - tam konfigurowalne, czyli wszędzie.

    oczywiście to zależy na czym masz router.
    -
    Pozdrawiam
    Bartosz

  • 7. Data: 2013-03-19 02:05:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-18 16:13, Bartosz pisze:

> [...]
    na określoną ilość czasu
    > tam gdzie określone - tam konfigurowalne, czyli wszędzie.
    >
    > oczywiście to zależy na czym masz router.

    Pomysł dobry. Zapodałem temat adminowi aby poszukał rozwiązania. Póki co
    atak ustąpił. Kilka numerów IP zablokowałem i pomogło. Nie było tak źle
    jak początkowo się zanosiło...

    Marek

  • 8. Data: 2013-04-08 13:20:50
    Od: Marek <m...@g...com>

    Witam na grupie,
    Ja osobiście używam DirectAdmina a wraz nim pluginu ConfigServer
    Security & Firewall bardzo ładnie blokuje takich intruzów automatycznie ;-)