  • 11. Data: 2010-11-21 17:17:00
    Temat: Re: Aster i rozciagniete mordy w pionie
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Tomaszek pisze:

    > W Warszawie to samo, też mam Aster i jest tak samo. Zobacz jakie jaja są
    > na Filmbox. Tam to dopiero są formaty;) Naziemnie problemu nie ma -
    > sprawdziłem. Nie zgłaszałem im tego, bo tak rzadko tv już teraz oglądam,
    > że nie warto. A ręcznie na tv można przerzucić raz na jakiś czas...

    a w mojej kablówce z kolei mordy są rozciągnięte w poziomie, ale tylko
    na kanale "Mezzo" i nie na wszystkich pozycjach programowych :-)
    Dodatkowo obraz w poziomie wyłazi poza ekran (mam bańkę 4:3). Pociesznie
    wygląda np. Pani, co arie śpiewa, i jest prawie szersza niż wyższa :-)

    --
    Bogdan

  • 12. Data: 2010-11-21 22:22:45
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-11-20 17:20, a...@p...pl pisze:

    > cos zle zescie doczytali!!
    >
    > 1. dotyczylo to analogowej kablowki Aster, gdzie dosyl z pewnoscia nie
    > jest HB (i tranponderow od sat-operatorow).
    >
    > 2. ja mam tv bez tunera/decodera wiec sterowanie z Euro-nozki mnie nie
    > dotyczy!!!!
    >
    > Wypijcie piwko, to moze bedzie wam latwiej.

    Wiesz co ... w takich sprawach to zaglądaj do archiwum.
    Opisy problemów tego typu pojawiały się na grupie
    tak z 5 lat temu...
    Ja zapomniałem jak wygląda tv analogowa 12 lat temu.
    Od tego czasu używam wyłącznie telewizji cyfrowej.

    --

    Tomy M.

  • 13. Data: 2010-11-22 09:10:03
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-11-21 16:25, Tomaszek pisze:

> [...]
    tego,
    > bo tak rzadko tv już teraz oglądam, że nie warto. A ręcznie na tv można przerzucić

    ja niedawno zrezygnowałem z Aster na rzecz Vectry. Myślałem, ze to w Aster jest chaos
    ale
    w Vectrze (analogowej) jest totalny sajgon. Trochę lepiej cyfrowo, ale też do ideału
    daleko.

  • 14. Data: 2010-11-23 10:28:14
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 21 Nov 2010 02:13:13 +0100, "Krystian Zaczyk"
    <z...@s...etan.pl> wrote:

    >Rozumiem, ze masz telewizor CRT 4:3? Podejrzewam, ze "Kiedys bylo
    >dobrze", bo na w/w kanalach miales 4:3 (z LB), a teraz masz 16:9 (anamorficznie).
    >Z tym, ze albo nie ma znacznika, albo Twój TV nie przelacza sie automatycznie.

    a skad tv ma niby odebrac znacznik odbierajac sygnal z glowicy
    analogowej!!! Jestem juz pewny, to wina TVP, ze nieprawidlowo wysyla
    znaczniki na niektorych programach (emisjach). Ciekaw jestem czy z
    powodu balaganu czy celowo?

    A jak to wyglada w emisjach w dvb-t?

    --
    ThinkXtra

  • 15. Data: 2010-11-23 12:46:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > a skad tv ma niby odebrac znacznik odbierajac sygnal z glowicy
    > analogowej!!!

    Jak to skąd?
    Niby że WSS nie jest w stanie działać na analogu?

  • 16. Data: 2010-11-23 14:31:40
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 23 Nov 2010 13:46:59 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Jak to skąd?
    >Niby że WSS nie jest w stanie działać na analogu?

    nie wiedzialem, ale doczytalem. Wiec w czym tak naprawde jest problem?
    Moj Sony KV-25C5 (lata produkcji 1994-95) z pewnoscia nie obsluguje
    WSS (bo nie znalazlem tego w instrukcji). A od kiedy ten standard
    funkcjonuje?

    A jest tu ktos, kto ma dostep do dosylow TVP i ma madrzejszy
    "kablowkowy" tuner i moglby sprawdzic co sie dzieje - np. w trakcie
    serialu M-jak ..... (chwile przed i chwile po).

    Jezeli to z winy Aster, to czy mogli zrobic tak, ze zaczeli
    "insertowac" WSS do sygnalu analogowego, aby dobrze zrobic abonentom z
    nowymi tv, ale czy przy okazji pokarali posiadaczy starszych tv? Lub
    cos przy okazji zle zrobili??? Albo jest to z winy TVP, ze zle
    sygnalizuje zmiane formatu (dla niektorych emisji)? Bo dzieje sie to
    tak, ze nie wszystko jest zle. Dzieje sie to na tvp1, tvp2, tvp
    polonia

    --
    ThinkXtra

  • 17. Data: 2010-11-23 14:40:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > sygnalizuje zmiane formatu (dla niektorych emisji)? Bo dzieje sie to
    > tak, ze nie wszystko jest zle. Dzieje sie to na tvp1, tvp2, tvp

    Nie wiem jak z sygnałem dla kablówek, ale nawet w dvb-t nie potrafią WSS
    ustawić.
    Przy czym problem jest chyba tylko z TVP2.
    Jak już zrobią WSS i podziała czas jakiś, to znowu coś spieprzą i leci bez.
    Obecnie (w niedzielę przynajmniej) leci bez WSS.

    Aaaa - i jeszcze na TVP3 zdarzają się audycje ze skopanym WSS, ale tylko
    regionalne z Poznania.

  • 18. Data: 2010-11-23 20:03:29
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał:

    > On Sun, 21 Nov 2010 02:13:13 +0100, "Krystian Zaczyk"

    > a skad tv ma niby odebrac znacznik odbierajac sygnal z glowicy
    > analogowej!!!

    Z sygnału dostarczanego kablem!!! ;-)

    > Jestem juz pewny, to wina TVP, ze nieprawidlowo wysyla
    > znaczniki na niektorych programach (emisjach).

    Skąd ta pewność skoro Twój telewizor ich nie odbiera?

    > A jak to wyglada w emisjach w dvb-t?

    Nie mam pojecia; nie odbieram dvb-t.

    Krystian

  • 19. Data: 2010-11-24 10:39:45
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

    Uzytkownik <a...@p...p> napisal w wiadomosci
> [...]
    > "mordy" maja rozciagniete w pionie.
    >
    > Kiedys bylo dobrze.
    >
    > Czy zauwazyliscie moze takie same problemy w Aster w innych miastach i

    Telewizja analogowa ma 625 lini.
    I bardzo dobrze, ze nadaja na wszystkich.
    Czy chcesz byc okradany z kilkudziesieciu lini 25 razy na sekunde?

  • 20. Data: 2010-11-24 11:14:39
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-11-24 11:39, tadeusz pisze:

    > Telewizja analogowa ma 625 lini.
    > I bardzo dobrze, ze nadaja na wszystkich.
    > Czy chcesz byc okradany z kilkudziesieciu lini 25 razy na sekunde?

    Jesteś pewien, że nadają OBRAZ na wszystkich? :-)